Ivo Klinac, Veronika Grupa: Udruživanje privatnog smještaja je budućnost

Prema raspoloživim podacima Hrvatske turističke zajednice iz sustava eVisitor, broj objekata u domaćinstvu, jednako kao i broj smještajnih jedinica, kreveta, ali i obveznika permanentno raste. Tako je broj objekata...

Prema raspoloživim podacima Hrvatske turističke zajednice iz sustava eVisitor, broj objekata u domaćinstvu, jednako kao i broj smještajnih jedinica, kreveta, ali i obveznika permanentno raste. Tako je broj objekata u 2017. godini povećan za 12% u odnosu na godinu ranije, dok je samo u prva dva mjeseca ove godine registriranih 700 više što čini ukupan broj od 93.194 objekta.

Obiteljski smještaj u Hrvatskoj je naša prednost, koji moraju pametno iskoristiti, povećati kvalitetu te brendirati. Također, Hrvatski obiteljski smještaj u Europi je prepoznati kao najbolji u Europi, prema European Holiday Home Association – EHHA. Također, prema podacima HGK obiteljski smještaj svake godine zaslužan je za generiranje ukupnog turističkog prometa u iznosu od 2,5 milijardi eura.

Upravo povećanje kvalitete i profesionalizacija obiteljskog smještaja, odnosno udruživanje obiteljskog smještaja u kućanstvima, jedan je od ključnih ciljeva Strategije razvoja turizma RH do 2020. godine. Iz tog razloga, Ministarstvo turizma prije par godina, točnije 2014. godine, predstavilo je difuzne i integralne hotele kao nove i inovativne turističke proizvode, s ciljem  razvoja i unaprjeđenja kvalitete smještajne ponude, zajedničkog nastupa na tržištu i profesionalizacije privatnog smještaja.

Jedan od razvoja i podizanja kvalitete u obiteljskom smještaju su upravo integralni hoteli. Integralni hotel smještajni je oblik kojeg čine tri ili više smještajnih jedinica na različitim lokacijama u istom naselju. Sve smještajne jedinice objedinjuje centralna recepcija s raznim dodatnim sadržajima. Dio integralnog hotela mogu biti sve fizičke i pravne osobe koje imaju kategoriziranu sobu, apartman, studio apartman ili kuću za odmor.

Iako su integralni hoteli relativno novost na tržištu tj. još nisu doživjeli veću ekspanziju na našem tržištu. Upravo o razvoju integralnih hotela kao i cijelom konceptu istih, razgovarao sam s Ivom Klincem, direktorom Veronika Grupe, property management tvrtke u turističkom sektoru, koja je već 2013. godine krenula u pilot projekt „integralnog hotela“ tj. upravljanjem nekretnina u turizmu, a od 2017.godine ponudila na tržištu koncept integralnih hotela. Danas posluju na području Makarske i Zagreba, a potaknuti sve većim upitima s tržišta, u planu je širenje uspješnog poslovnog modela i u druge gradove u Hrvatskoj.

Udruživanje privatnog smještaja je budućnost, ističe Ivo Klinac te dodaje kako je njihova vizija da postanu vodeća property management tvrtka u Republici Hrvatskoj, koja je specijalizirana za menadžment smještajnih kapaciteta u turizmu. “Što većem broju ljudi želimo pružiti osjećaj bezbrižnosti i financijske stabilnosti gradeći brend kojem će ljudi vjerovati, brend koji će svojom inovativnošću pružiti više, bolje.“ ističe Klinac.

Kako u praksi funkcionira integralni hotel i koja su Vaša iskustva na terenu?

Kompletan koncept poslovanja kroz integralni hotel zasniva se na povezivanju postojećih smještajnih kapacitete različitih vlasnika u jedinstven objekt te njihov zajednički nastup na tržištu. Takva vrsta udruženja lakše, jednostavnije i puno profesionalnije nastupa na tržištu što donosi benefit otvaranja mogućnosti suradnje s agencijama i ostalim ponuditeljima usluga, nešto što iznajmljivači individualno možda ne bi mogli postići, pretežito iz kvantitativnih razloga.

Činjenicu da turistički sektor općenito karakterizira dinamičnost potvrđuje činjenica da se kroz posljednjih 5 godina poslovanja obrazac ponašanja primjetno promijenio. Rastom udjela privatnog smještaja u RH gosti od privatnih iznajmljivača sve više očekuju uslugu više nalik onoj u hotelu poput usluge prihvata kreditnih/debitnih kartica, usluge doručka, najam bicikala i sl.

Za izdvojiti se iz konkurencije potrebno je puno više nego gostu samo dati ključ od apartmana te ga ostaviti na miru sve do dana odlaska. S druge strane, mnogi iznajmljivači prepoznali su potrebu izdvojiti se iz konkurencije te se zato svojim gostima sve više posvećuju. Kako personalizirana usluga zna uzeti puno vremena, udruženja poput integralnih hotela uvelike mogu pomoći iznajmljivačima osiguravajući im siguran rast te profesionalizaciju kroz zajednički nastup na tržištu.

Koje sve usluge nudite partnerima tj. što privatni iznajmljivači dobivaju u suradnji s Vama?

Svim našim potencijalnim parterima nudimo dva različita načina suradnje.

Prvo, nudimo mogućnost upravljanja njihovom nekretninom u turizmu. S partnerom potpisujemo dugogodišnji ugovor te, po potrebi, njihovu nekretninu adaptiramo kako bi bila spremna za kratkoročni najam turistima. Mi se brinemo o dobivanju svih potrebnih dozvola, prodaji, čišćenju i održavanju nekretnine. Na partneru je samo da prima fiksan mjesečni iznos. Ovaj način suradnje pogodan je za partnere koji nemaju vremena za bavljenje iznajmljivanjem turistima, a u vlasništvu imaju nekretninu za koju nemaju namjenu.

Drugo, postojećim iznajmljivačima nudimo suradnju u vidu koje njihove smještajne kapacitete pridružujemo našem integralnom hotelu. Kao dio integralnog hotela, iznajmljivač dobiva pristup raznim uslugama na hotelskoj razini poput usluge doručka, organizacije izleta, najma bicikala, usluge masaža, teretane i sl., a ovisno o uslugama koje su u tom trenutku dostupne na lokaciji poslovanja iznajmljivača dok se mi brinemo o prodaji i prezentaciji njihovog smještajnog kapaciteta u sklopu našeg objekta.

Imate li neke statistike ili konkretne pokazatelje vezano uz produženje sezone tj. većeg trajanja najma u suradnji s Veronika Grupom kroz koncept integralnog hotela?

Od 2013. godine smo gostima pružali smještaj kao privatni iznajmljivači u Makarskoj te smo 2017. godine, uzimajući u obzir iskustvo stečeno iznajmljivanjem u Makarskoj, svoje poslovanje odlučili nastaviti kroz tvrtku te poslovanje proširiti i na Zagreb. Kako naše poslovanje odlikuje profesionalnost i sistematičnost, često smo provodili istraživanja kako bismo unaprijedili svoje poslovanje.

Kroz istraživanja koja smo provodili na tržištu smještaja u Makarskoj saznali smo da hotelska sezona uobičajeno traje od travnja do listopada, dok sezona u privatnom smještaju traje negdje od lipnja pa do rujna. Ovi podaci ukazuju na nedostatak agencijskih kanala prodaje kroz koje bi iznajmljivači svoj smještaj mogli popuniti i u mjesecima niske potražnje kao što to rade hoteli. Nije isto dogovarati suradnju s agencijama kada imate malo apartmana i kada ste s drugim iznajmljivačima udruženi u integralni hotel, odnosno jedinstven objekt koji brojem smještajnih kapaciteta može konkurirati hotelima.

Važno je naglasiti da će sadržaj koji će iznajmljivači svojim gostima moći nuditi kroz integralni hotel uvelike povećati njihovu profesionalnost u očima gosta te samim time povećati kvalitetu, a i cijenu njihovih usluga noćenja. Kao dio integralnog hotela, osigurana je kvalitetna prezentacija smještajnih kapaciteta te profesionalno formiranje cijena sukladno raznim parametrima, a s ciljem povećanja popunjenosti i prodaje.

Za pravo nam daju podaci prikupljeni kroz posljednjih 5 godina poslovanja iz kojih se da zaključiti da je, nakon našeg preuzimanja smještajnih kapaciteta partnera, prodaja porasla za više od 50%. Nakon optimizacije poslovanja koju smo proveli te stabilizacije, prosječni godišnji rast prometa kreće se oko 10% gdje početna baza nije bila mala. Iz navedenog je vidljivo da je rast prometa duplo veći od godišnjeg rasta same destinacije.

U potpunosti preuzimamo brigu nad nekretninom te se u tom slučaju bavimo i prodajom i čišćenjem i dočekivanjem gostiju te svim drugim uslugama. Ovaj način suradnje idealan je za osobe koje nemaju vremena baviti se turizmom – Ivo Klinac, Veronika Grupa

Koji su uvjeti i obveze suradnje privatnih iznajmljivača i Veronika Grupe tj. koji su sve modeli suradnje?

Ukoliko se partner odluči dati nam svoju nekretninu na upravljanje, s nama potpisuje dugogodišnji ugovor koji definira uvjete suradnje kao i fiksni mjesečni iznos koji ćemo mu isplaćivati neovisno o prometu koji smještajni kapacitet ostvaruje. Na ovaj način netko tko nema vremena ili se ne namjerava baviti turizmom može bezbrižno primati mjesečnu najamninu dok ćemo mi voditi kompletnu brigu o nekretnini uključujući potencijalnu adaptaciju, ishođenje svih dozvola potrebnih za rad, profesionalno fotografiranje i popravke.

U slučaju da se partner odluči pridružiti integralnom hotelu uz želju da i dalje bude involviran u poslovanje svojeg smještajnog kapaciteta, s nama potpisuje ugovor koji definira uvjete suradnje, način naplate od gosta, model isplate zarade partneru i sl., kao i naknadu integralnom hotelu za pružene usluge. Ovismo o osobnim potrebama svakog pojedinog partnera, najbolji način suradnje i uvjete definiramo dogovorno, a u obostranom interesu.

Koje su sve prednosti i koristi za privatne iznajmljivače, ukoliko se nalaze u sklopu integralnog hotela?

Jedna od primarnih prednosti pridruživanja integralnom hotelu naspram samostalnom poslovanju jest olakšanje onog administrativnog dijela poslovanja. Mi se brinemo za prodaju, oglašavanja na relevantnim stranicama za rezervaciju smještaja kao i marketing u svrhu povećanja broja direktnih rezervacija dok se iznajmljivač fokusira na ono što je bitno — ugošćivanje gostiju. Kompletnu komunikaciju s gostima, izdavanje računa, prijavu gostiju u eVisitor, naplatu rezervacija putem kreditnih/debitnih kartica i još puno toga vršimo mi što je dodatno rasterećenje iznajmljivačima.

Kao hotel, zbog broja smještajnih kapaciteta kojim raspolažemo, u mogućnosti smo sklapati ugovore s turističkim agencijama i drugim tvrtkama specijaliziranim za popunjavanje smještajnih kapaciteta u pred i posezoni. Osim što duže poslovanje donosi veće prihode, nadamo se da ćemo zajedničkim naporima turističke destinacije sezonalnog karaktera pretvoriti u cjelogodišnje.

Trenutačno ste prisutni u Zagrebu i Makarskoj. Imate li planove za širenje?

Naš trenutan fokus je formiranje integralnih hotela u Makarskoj i Zagrebu, turističkim destinacijama u kojima smo već prisutni, te širenje ponude smještajnih kapaciteta kroz sklapanje suradnje s iznajmljivačima. Dugoročni planovi leže na sigurnom i kvalitetnom širenju na više turističkih destinacija diljem RH.

Svakako bismo htjeli potaknuti sve zainteresirane privatne iznajmljivače da nam se jave putem naše službene internetske stranice kako bismo bazirano na interesu iznajmljivača iz pojedinih destinacija našu uslugu prošili na lokacije gdje je ona najpotrebnija. Vodimo bazu pristiglih prijava upravo kako bismo bili u mogućnosti izabrati našu sljedeću destinaciju.

Kvalitetno se baviti obiteljskim smještajem je posao od 0-24h, te zahtjeva sve više i više znanja, od marketinga, prodaje, komunikacije, brendiranja … što predstavlja veliki potencijal za daljnji razvoj kao i izazove za domaćine?

Zaista je istina da sve više ljudi koji se upuste u posao iznajmljivanja smještaja turistima od toga odustaju nakon što dobiju uvid u opterećenost i obim posla kao i posvećenost koju je potrebno imati kako biste uspješno poslovali. Također, iznajmljivači ponekad ulaze u turističke vode zbog potencijalne zarade te se često nađu razočarani prihodom kojeg ostvaruju.

Mi kroz suradnju s iznajmljivačima i ostalim partnerima nudimo profesionalnost i znanje te ono najvažnije — vrijeme koje ćemo posvetiti poslu. Sve to plod je dugogodišnjeg iskustva u sektoru privatnog iznajmljivanja, ali i dobrog poznavanja profila gostiju. Takva baza dopušta nam da pratimo razvoj tržišta te usklađujemo kvalitetu naših smještajnih kapaciteta kako se ono mijenja. Podatak od skoro 100.000 smještajnih jedinica u obiteljskom smještaju samo potvrđuje važnost tog sektora hrvatskog turizma, podsjeća nas koliki potencijal on može imati ako ga se kvalitetno potakne te dokazuje da je integralni hotel kao novi oblik suradnje na hrvatskom tržištu itekako potreban i održiv.

Više informacija o mogućnostima suradnje s Veronika Grupom potražite na web stranici www.veronikagrupa.com, a sva pitanja možete direktno saznati putem maila info@veronika.group.

Vijesti: