Ministarstvo turizma planira uvesti trodnevne vinjete za nautički turizam

Ministarstvo turizma je u kolovozu prošle godine znatno podigla boravišnu pristojbu za nautičare. Spomenuta odluka o podizanju cijena, bez ikakve dodane usluge ili vrijednosti, pokazala se kao negativna te iz...

Ministarstvo turizma je u kolovozu prošle godine znatno podigla boravišnu pristojbu za nautičare. Spomenuta odluka o podizanju cijena, bez ikakve dodane usluge ili vrijednosti, pokazala se kao negativna te iz marina možemo čuti kako gosti negoduju te najavljuju odlazak iz hrvatskih sigurnih luka.

Naime, drastično poskupljenje boravišne pristojbe za vlasnike ili korisnike plovila donijela je pet do šest puta veće cijene pristojbi u odnosu na dosadašnje, ovisno o kategoriji plovila i vremenskom razdoblju za koje se plaća pristojba. Tako primjerice, vlasnik jahte dužine od 9 do 12 metara dosad je morao plaćati godišnju pristojbu oko 150 eura, a po novoj Uredbi o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2018. godinu cijena će iznositi oko 775 eura, a za jahte od 12 do 15 metara godišnja pristojba je sa 176 eura skočila na 1.024 eura. Također, Uredom se ukinulo i plaćanje godišnjeg paušala za korištenje marina, što je do sada bila normalna praksa.

No, nakon protesta struke, nautičara i negativnih reakcija s trena, Ministarstvo turizma, kako neslužbeno saznajem, razmišlja za sljedeću godinu smanjiti boravišne pristojbe, dok bi se ove godine donijela Odluka o uvođenju trodnevne vinjete, ciljajući nautičare koji plove preko vikenda Jadranom, kao svojevrsnu vatrogasnu mjeru kako bi ublažili posljedice poskupljenja.

Ono što je svakako pozitivno kako su napokon za isti stol „sjeli“ Ministarstvo turizma i strukovne udruge, te su otvoreno razgovarali, što bi trebalo biti normalna, logična i prirodna praksa, a ne donositi Zakone bez konzultacija struke.  Uostalom, Ministarstvo turizama nije svrha samo sebi, nego upravo suprotno. Ovo nije političko pitanje, nego isključivo tržišno i tu je najveći problem što se struka ne čuje, niti se konzultira s istom. Ovo je još jedan dokaz kako politika ne smije donositi odluke bez konzultiranja sa strukom, nego upravo obrnuto, prvo struka pa onda politika.

Također, neslužbeno se razmišlja o izmjeni Pravilnika o načinu plaćanja paušalnog iznosa boravišne pristojbe za nautičare za sljedeću godinu, pošto se ove godine više ne mogu donijeti izmijene, gdje bi se ipak snizile cijene boravišnih pristojbi. Iako s terena dolaze negativne kritike nautičara na poskupljenje, u prvih pet mjeseci ove godine u nautici bilježi se povećanje broja dolazaka od 25% odnosno povećanje noćenja od 29% u odnosu na prošlu rekordnu godinu. Doduše, mnogi nautičari neugodnu vijest saznaju kada dođu u destinaciju ili za ovu godinu nisu stigli reagirati, kako ističe jedan od direktora marine na Jadranu.

Ono što je sigurno, plovila su pokretna imovina, te ukoliko će nautičari biti nezadovoljni, lako mogu preseliti plovilo u drugu zemlju. Negativne posljedice se već osjećaju u svim marinama, a tek će se osjetiti sljedeće godine. Na kraju sezone će se podvući crta, te se pitam hoće li netko odgovarati ukoliko dođe do rapidnog pada?

U svakom slučaju ukoliko će se ići na smanjenje boravišne pristojbe sljedeće godine, bilo bi pametno Odluku donijeti sada, barem najavu Odluke, dok su nautičari tu, kod nas, kako bi je mogli što bolje iskomunicirati i smanjiti eventualne negativne posljedice.

Povezana vijest: OBJAVLJENA BROŠURA ZA NAUTIČARE VEZANO UZ PLAĆANJE BORAVIŠNE PRISTOJBE U 2018

Vijesti: