Na Kvarneru trend potražnje za smještajem više kategorije. Što veći broj zvjezdica, veća popunjenost

Već par godina Primorsko-goranska županija subvencionira kredite za domaćine u obiteljskom smještaju koji su u Kvarner family programu, a cilj programa je unapređenje usluge i podizanje kvalitete smještaja u...

Već par godina Primorsko-goranska županija subvencionira kredite za domaćine u obiteljskom smještaju koji su u Kvarner family programu, a cilj programa je unapređenje usluge i podizanje kvalitete smještaja u objektima u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu na području Primorsko-goranske županije.

Tako su domaćini u obiteljskom smještaju uz kamatu od 1 do 2% imali prilike podizati kvalitetu obiteljskog smještaja, a u kojem je na Kvarneru prošle godine ostvareno 40% noćenja tj. 7,6 milijuna noćenja.

Da se ova mjera pokazala kao pun pogodak govori činjenica kako se u 2018. godini na Kvarneru nastavlja trend potražnje za smještajem više kategorije.

Foto: Kvarner.hr

Porast u obiteljskom smještaju iznosi 4%, no obiteljski smještaj s 5* ostvario je čak 26% više noćenja. Isto vrijedi i za kampove: 4% porasta u kampovima zbirno te 28% u kampovima najviše kategorije.

Iako su, kada sagledamo ukupnu statistiku, hoteli u 2018. godini ostvarili nešto manje noćenja (-2%), važno je za naglasiti kako hotelski smještaj najviše kategorije tj. hoteli s 5*, bilježi porast noćenja od gotovo 10%.

Neovisno o kategoriji, objekti s 5* u 2018. godini na Kvarneru ostvarili su porast broja noćenja od 20%

Zaključak je jasan. Što je smještaj kvalitetniji, to je bolja popunjenost, a samim time i zarada od turizma. I zato se vizionarski projekt ulaganja u podizanje kvalitete obiteljskog smještaja kroz subvencionira kredite pokazala kao pun pogodak. Na slični način kreće se i u Zadarskoj županiji, a postoji i inicijativa u Istri.

Što se tiče smještajnih kapaciteta, već dulje vrijeme javlja se trend – što veći broj zvjezdica, veća popunjenost. I turistički djelatnici su prepoznali ta nova kretanja na tržištu, a najslikovitije to prikazuju i sami podaci o primjerice investicijama u obiteljski smještaj. Na Kvarneru je pola smještajnih kapaciteta u obiteljskom smještaju, i upravo zbog toga kroz projekt Kvarner Family kojim brendiramo obiteljski smještaj te pomoć PGŽ koja je subvencionirala kamatnu stopu iznajmljivačima koji su željeli ulagati, pomogli smo da to i ostvare. Kroz par godina provođenja, mjera je vidno doprinijela rezultatima – u posljednje 2 godine broj privatnih objekata s 5* se udvostručio, a objekti kategorizirani s 5* ostvarili su ove godine čak 26% više noćenja, što je veliki porast kad usporedimo s rastom od 4% koliko je ukupno ostvareno u svim objektima obiteljskog smještaja na Kvarneru tijekom 2018. godine.” ističe direktorica TZ Kvarnera dr.sc. Irena Peršić Živadinov te dodaje kako će zahvaljujući takvim ulaganjima iznajmljivači dugoročno pružati svojim gostima veću kvalitetu te su u konačnici iskoristili priliku da povećaju vlastitu zaradu od turizma.

 

Također, još je jedan detalj važan za istaknuti, a to je kako je najveći postotni porast ostvaren tijekom izvansezonskih mjeseci .

Tako je u prvih 6 mjeseci ostvareno 8% više, a u posezoni 4% više noćenja, dok je sama „glavna špica“ sezone na razini prošlogodišnje. “Kada analiziramo dobre turističke rezultate kojima se posljednjih nekoliko godina Kvarner može pohvaliti, vidimo da rast nije slučajan i da je smjer u kojem idemo ispravan. Zajedničkim radom svih turističkih subjekata na Kvarneru, uspjeh nije došao sam po sebi, puno se radilo i radi se na promociji novih sadržaja i na podizanju kvalitete usluga.” zaključuje Peršić Živadinov.

Poruka za kraj je ne podižite cijene, nego podižite kvalitetu.

Još jedna rekordna sezona na Kvarneru

Tijekom 2018. godine u odnosu na 2017. godinu Kvarner je posjetilo 4% više gostiju (3 milijuna dolazaka) koji su ostvarili 2% više noćenja (19 milijuna noćenja). U apsolutnim brojkama porast noćenja u odnosu na 2017. godinu iznosi 400.000, a u odnosu na 2016. godinu čak 2 milijuna (12% više).

5 vodećih tržišta zajedno ostvaruje 13,7 milijuna noćenja (72% od ukupnog broja noćenja): Njemačka, Hrvatska, Slovenija, Austrija i Italija. Gosti iz Njemačke sami ostvaruju 4,8 milijuna noćenja i ove godine bilježe 5% više dolazaka i 3% više noćenja. Iz godine u godinu broj njemačkih gostiju je u porastu: u usporedbi s 2016. godinom je 19% više dolazaka i 17% više noćenja, a u posljednjih 5 godina turistički promet njemačkih gostiju je povećan za 35% u dolascima i 40% u noćenjima. Na drugom mjestu po broju noćenja su domaći gosti s 2,8 milijuna noćenja, Austrijanci su na trećem mjestu (1,8 milijuna noćenja), a Talijani na četvrtom (1,3 milijuna noćenja).

Idućih 5 zemalja sortiranih prema broju noćenja čine Mađarska, Češka, Poljska, Slovačka i Nizozemska.

Među subregijama prednjači otok Krk s 6,9 milijuna noćenja (udjel od 36% u ukupnom broju noćenja). Na Krku je tijekom 2018. godine ostvareno 6% više dolazaka i 3% više noćenja u odnosu na 2017. godinu.

Na drugom mjestu je Crikveničko-vinodolska rivijera (3,2 milijuna), a na trećem otok Lošinj (2,4 milijuna). Poredak prema broju noćenja nastavljaju: otok Rab (2,2 milijuna), Opatijska rivijera (2,2 milijuna), otok Cres (1,1 milijun), Riječko područje (800.000) te Gorski kotar (110.000). Među destinacijama „najbolji“ je Mali Lošinj (2,4 milijuna noćenja), a s 100.000 noćenja manje prati ga Crikvenica.

Što se tiče smještaja ukupno 40% noćenja ostvareno je u obiteljskom smještaju (7,6 milijuna). Kampovi su na drugom mjestu (3,7 milijuna, udjel od 20%), a hoteli na trećem (3,6 milijuna, udjel od 19%).

Vijesti: