Obogaćivanje turističke ponude edukacijskim elementima

Hrvatska je zemlja čije je gospodarstvo u velikoj mjeri usmjereno na turizam. Kako se turistička sezona velikim dijelom svodi na ljetne mjesece, velik broj regija i gradova konstantno razvija razne strategije ne bi li turističku ponudu proširili na čitavu godinu.

Valja uzeti u obzir kako turizam ne uključuje samo opuštanje i odmor, već se sve više radi na poticanju aktivnog odmora, koji se ne odnosi nužno na aktivnosti fizičke prirode, već i intelektualne. U suvremenim poslovnim okolnostima pojedinci su primorani kontinuirano raditi na sebi, usavršavati svoje vještine i biti u korak s tehnološkim trendovima koji se razvijaju iz dana u dan.

Jedan od načina kako privući posjetitelje u naše krajeve je i ponuda raznih edukacijskih elemenata, koji, zahvaljujući naprednoj tehnologiji i generacijama koje shvaćaju važnost cijeloživotnog obrazovanja, postaju sve dostupniji i zanimljiviji. Jedan od pozitivnih primjera u tom pogledu je KYOSHI – Know How specijalistička edukacija, koja nudi sasvim novi, do sad neviđeni oblik turističke ponude – edukaciju iz domene osobnog razvoja.

Takav način učenja svakako predstavlja sadržaj koji je primamljiv ljudima iz svih dijelova Hrvatske, ali i ostalih zemalja iz regije, što je zasigurno jedan od razloga zašto bi pojedinci željni osobnog rasta u profesionalnom i privatnom životu razmotrili mogućnost uključenja u takav program. Imali smo priliku razgovarati s Draganom Svalina Stepanić, jednom od osnivača KYOSHI – Know How edukacije, te smo stekli jasniju sliku o ovom specifičnom obrazovnom pristupu.

kosyy

Edukacijski koncept KYOSHI – Know How centra svodi se na drugačiji i napredniji oblik specijalisitčkog obrazovanja na području informacijskih tehnologija, stranih jezika te profesionalnog i osobnog razvoja, koji možda u Hrvatskoj nije na onoj razini prepoznatljvosti na kojoj je u „zapadnom“ svijetu. No pitanje koje smo postavili jednoj od osnivačica ovog edukacijskog centra, postoji li u Hrvatskoj dovoljno veliko tržište za usluge KYOSHI – Know How edukacije ili postoji interes polaznika i iz ostatka regije (ili šire) njoj nije bilo čudno.

„Naravno kako postoji tržište, čak i kad ono samo toga nije svjesno. Uvijek krećemo od neznanja da bismo stigli do znanja. I da, iako se volimo vidjeti kao zapad, mi to nismo. Po toliko toga očito nismo, a bilo bi dobro da si to kao društvo jasno priznamo“, napominje Dragana Svalina Stepanić te ističe kako se „prepoznatljivost dogodi kad se pojasni što je to osobni razvoj. Pojam sam po sebi se ne spominje često niti dugo u našem društvu jer se društvo u cjelini nije dosjetilo ili, točnije rečeno, nije si dalo dopuštenje da na taj način ciljano za sebe postiže više, bolje i lakše. Još uvijek je dominantna pozicija submisivnog „čekača“. Čekaju da im neki autoritet kaže da se mogu i smiju razvijati, misliti, a onda da malo i natjera ljude da se mijenjaju, informiraju ili educiraju za svoje vlastito dobro.  Jest ironično, ali takve su naše „navade“ iliti obrasci ponašanja.“

Dragana nadalje potiče na promišljanje o sljedećem: „Kakve autoritete imamo na društvenoj razini, te jesu li oni zainteresirani da se društvo ili pojedinac osnaži edukativno, intelektualno i emocionalno, jer u tom slučaju je teže njime upravljati. Pa čak i da im je to draga pomisao, imaju li realnu moć i mogućnosti realizirati to? Mi to ne čekamo, mi to činimo sada.“

Također smatra kako je perspektiva dobra za ono što KYOSHI – Know How nudi jer su postojeće ustanove, iako uz neke iskorake, još uvijek vrlo konzervativne i trome! Ističe kako „mainstream“ ustanove ne zadovoljavaju kriterije kakve bi oni tražili za sebe, pa tako ni za tip njihovih polaznika. Napominje kako je prosjek nekome prihvatljiv, što je u redu, ali njima nije.

kosyy2

Njihova dosadašnja iskustava u radu s ljudima na profesionalnom i osobnom razvoju su odlična. „Još se nije dogodilo da netko nije ostvario znatan napredak, da nije bio iznenađen mogućnostima koje si je otvorio te da nije ostao oduševljen svojim postignućima. Pojedinci vrlo jasno prepoznaju što su dobili. Metafora koja im se najviše dopadne je „čip kojim za minimalno 30% uvećaju svoju „konjsku snagu“. Da, itekako su svjesni što su dobili i kako će to koristiti. Treba uzeti u obzir kako je u pitanju solidan broj sati rada. To nije varijanta gdje ljudi „malo naiđu dva puta godišnje da bi nešto naučili“, već o planski ciljanom razvoju. Naši polaznici nisu „čekači“, oni su ljudi koji svoju sudbinu, posao, razvoj i život žele i hoće odvesti na novu razinu. U ovom slučaju „fejkanje“ ne pomaže.“

Ideja o pokretanju Kyoshi – Know How edukacije pojavila se još 2012. godine. Nemoguće je jasno definirati čija je bila inicijativa i kako je to sve krenulo jer, kako kaže Dragana, „ideje o koječemu se pojave u umovima raznih ljudi. Kad bismo dobili 10 lipa za svaku, svi bismo bili bogati.“ Stoga Dragana predlaže razbijanje tog mita:“ Nije stvar u ideji, već je stvar u ljudima. Stvar je u našem proaktivnom karakteru, tko smo i kakvi smo ispod kože. Ljudi koji imaju iste ili slične vrijednosti lako realiziraju ideje. U suprotnom se dogodi puno priče, lijepo se sanja, ali nula rezultata. Znate i sami: loši s lošima, dobri s dobrima. Usput učimo na vlastitim greškama, a kad počnemo učiti na tuđima bit ćemo nevjerojatno mudri i vjerojatno ćemo svijetliti. Filip Zolota i ja smo osnivači, pa s tim dolaze i neke posebnosti vezane za te uloge, ali treba napomenuti da su tu David Blažević i Tomislav Banoci u užem timu. Puno se smijemo, sjajno zabavljamo i jako volimo svoj posao, iako je to rad. Jedino to nam i ima smisla.“

Ubrzani tempo poslovnog svijeta i stalna potreba za profesionalnim i osobnim usavršavanjem često je poticaj pojedincima da svoje slobodno vrijeme iskoriste za edukaciju i dokvalifikaciju. „U tom pogledu Kyoshi – Know How nudi set edukacijaskih programa iz IT područja, stranih jezika i osobnog razvoja. Bez obzira koji je motiv za edukaciju kod polaznika, jedino je važno da će dobiti znanje, vještine i sposobnosti, te da će im to biti vrlo vrijedno, zanimljivo i zabavno iskustvo koje će im donijeti poslovnu korist i budućnost na širem tržištu rada. Nije tajna da mladi educirani ljudi odlaze u inozemstvo na bolje plaćena mjesta, a za to trebaju solidnu edukaciju i specifične radne, socijalne i životne vještine. To im i nudimo.“

kosy5

Svaki program Kyoshi – Know How edukacije povezan je sa NLP Poslovnim coachingom “Biti u prednosti“. Obzirom da je tako koncipirana edukacija, nesumnjivo je NLP Coaching izrazito važan u poslovnom svijetu. Dragana ističe kakoNLP Coaching, odnosno program „Biti u prednosti“ sam po sebi nazivom govori zašto je važan u poslovnom svijetu. Ako ste u konkurenciji s troje podjednakih ili istih, a vi imate onu, makar malu crticu koja vas na pozitivan način izdvaja, onda je odluka onoga tko odlučuje lagana. Kad ste u prednosti, makar maloj, Vi drugačije nastupate, niste zabrinuti, opušteniji ste, samopouzdaniji i nasmijaniji. Stres je kod Vas rijetkost. Vaši radni rezultati su bolji, zanimljiviji, kvalitetniji i kreativniji. Ili ste prosjek, ili ste u prednosti.“

Dragana nadalje pojašnjava kako je naprosto skup uvjerenja, ponašanja i osobnih karakternih strategija koje pojedinca izdižu od prosjeka na iznimno pozitivan način i sve što je loše se može promijeniti u dobro. Smatra i kako se svaka osobna karakterna ili radna osobina može promijeniti u željenu – pozitivnu! Ako netko ne zna kako biti produktivan na dnevnoj bazi, strpljiv, proaktivan, samouvjeren, simpatičnan, Dragana predlaže jednostavno rješenje: „Nauči!“ .

Ističe kako postoji velik broj primjera u tom pogledu, gotovo bilo što što nam padne na pamet.  Ono što je jedinstveno za KYOSHI – Know How jest to što se koriste specifičnim tehnikama ubrzanog razvoja, jer nemaju na raspolaganju puno vremena, tj. ne žele da taj razvoj traje godinama već – danima. „Ljudima šparamo vrijeme i smanjujemo frustraciju, i to u ogromnim količinama!  Ako im se to ne sviđa, ne znam što će im se onda ikada svidjeti. Kako to poslovni svijet ne bi volio?!?“

kosy2

Osnivači KYOSHI – Know How edukacije okupili su čitav niz vrhunskih predavača iz raznih specijalističkih područja. Na pitanje o kriteriju odabira, Dragana navodi kako je svaki od predavača u nekom segmentu morao biti iznimno dobar.” Jednostavan kriterij. Izvrsnost u nečemu, što ne mora biti cjelokupno područje onoga čime se inače bave, je bila presudan faktor. Ostalo je na njima. Mogu širiti područje svoje izvrsnosti i u tome im rado pomažemo. Neki to galopom čine, na obostrano zadovoljstvo.“

KYOSHI – Know How nudi i izdvojene programe – radionice životnih situacija i individualne konzultacije, za koje Dragana ističe kako nisu baš ni inovacija niti novi u hrvatskoj, ali su posebni, specifični  i imaju veliku vrijednost “ Svatko se, ali ama baš svatko do sada iznimno iznenadio učinkom i želi još! Radimo ih grupno i individualno, kao i sve naše programe.“

Što se tiče budućih planova KYOSHI – Know How edukacije, Dragana kaže kako suPlanovi KYOSHI-a uglavnom tajna sve do realizacije.“ To je naprosto njihov način rada. Ukoliko želite saznati nešto više o KYOSHI – Know How edukaciji ili se uključiti u program, možete stupiti u kontakt s Kyoshi ljudima putem internetske stranice, službene Facebook stranice ili ih jednostavno kontaktirati ili posjetiti u jednom od ureda.

 

Vijesti: