Sevilla kao dobar primjer nastanka ciklo grada

Španjolska je poznata po puno toga (turizam, korida, povijest), ali definitivno ni danas ne odaje dojam zemlje koja promovira bicikliranje. Najčešći razlozi su infrastruktura (teško je implementirati zasebne biciklističke...
Španjolska je poznata po puno toga (turizam, korida, povijest), ali definitivno ni danas ne odaje dojam zemlje koja promovira bicikliranje. Najčešći razlozi su infrastruktura (teško je implementirati zasebne biciklističke staze u starim gradovima), a kao posljedica i navika ljudi da koriste bicikl kao glavno prijevozno sredstvo, iako im klima ide dosta na ruku.
No, u posljednje vrijeme Sevilla se penje na ljestivici najboljih gradova za bicikliranje u svijetu, a 2015. godinu je završila na 10. mjestu ljestvice koju je objavio Copenhagenize. Kad je prije gotovo 30 godina počelo prvo zagovaranje za ulaganje u ciklo infrastrukturu, u Sevilli nitko nije ni pomislio da će taj grad promijeniti navike svojih građana, odnosno da će se naći na listi najbiciklističkijih gradova u Europi.
Trebalo je skoro 10 godina kako bi političari počeli prihvaćati prijedloge aktivista i stvarati okruženje koje povećava kvalitetu života svojih građana, a samim time postaju i turistički zanimljivija destinacija. Kao jedna od posljedica je i tolerancija koja se stvorila između pješaka, biciklista i vozača motoriziranih vozila. Još jedna zanimljiva stvar u Sevilli je da se nisu radili prosvjedi kao u nekim španjolskim gradovima oko narušavanja postojećeg stanja.
sevila2
Čak su se počeli voziti stazama i prije njihova službenog otvaranja, a danas su rezultati više nego odlični. U posljednje 4 godine udio biciklista u ukupnom prometu u Sevilli je porastao s 0% na 9%, a dnevno biciklira više od 70.000 ljudi, dok je najam bicikala moguć na gotovo svakom koraku po cijeni od 1 EUR/sat.
Ovo je samo jedan primjer kako se dugotrajnim planiranjem i radom može napraviti odlična klima, čak i kad se predviđaju minimalne šanse. Također, ovaj primjer može puno otvoriti oči hrvatskoj stvarnosti. Uz nekoliko, stvarno odličnih primjera (Koprivnica, Istra, Krk), stvarnost nije blistava. Nije dovoljno izvući nekoliko linija po cesti, ili još gore, po nogostupu, čime se pješacima uzima ionako malo prostora, kako bi se proglasilo ulaganje u ciklo infrastrukturu. Potrebno je pomno planiranje kako bi se stvorila ugodna atmosfera za zajednicu, uz kvalitetan stručni kadar. A nakon ove faze potrebno je mnogo rada i edukacije kako bi se planovi implementirali na terenu.
Nadamo se da će se ovakve stvari, koje ne idu preko noći, početi događati i kod nas.

Autor: Krešimir Hercer, Bicikademija
Povezane vijesti:

Vijesti: