U sklopu ovogodišnjeg izdanja Rentlio Rediscover 2023. održana je panel rasprava The Future of Smart Hospitality - AI Leading the Way, na kojoj je jedan od panelista bio Roberto Gobo, direktor odjela digitalizacije u Valamaru, a koji je iznio neke od vrlo zanimljivih primjera digitalizacije u hotelijerstvu i kako u Valamaru već koriste umjetnu inteligenciju za poboljšanje svojeg poslovanja.
Cijeli panel je dao odličan osvrt na temu umjetne intelegencije u turizmu, a Roberto Gobo je kroz praktične primjere objasnio kako hotelijeri mogu i trebali bi, koristiti umjetnu inteligenciju u svom poslovanju.
Kao uvod u temu, prvo moramo biti svjesni neki temeljnih pretpostavki prije uvođenja umjetne inteligencije u turizmu i hotelijerstvu.
Moramo imati baze podataka, a za to je potrebna digitalizacija cijelog poslovanja. Baze koje su međusobno povezane i umrežene da mogu međusobno komunicirati, što je danas ogroman problem zbog starih i različitih tipova programa za svaki odjel i posebnu operaciju, jer sektor nije dovoljno brzo pratio tehnološki iskorak.
Tu ne pričamo o excel tablicama koje se i dan danas najčešće koriste, a čak se i dalje u mnogim hotelima proces prijave/ odjave gostiju i dalje radi ručno. Ogroman je izazov danas sve te programe povezati i posložiti digitalnu strukturu koja je efikasna i koja može iskoristiti blagodati umjetne inteligencije.
Kad imamo sve programe ( od recepcije, prodaje, crm-a.. ) umrežene, tek tada umjetna inteligencija može imati primjenu, i to veliku. Sve s ciljem da ubrzamo i poboljšamo efikasnost te digitalizirane poslovanje, pogotovo u obradi velikih količina baza.
“Umjetnom inteligencijom i strojnim učenjem u Valamaru se bavimo zadnjih četiri godine,” istaknuo je Gobo te iznio neke od odličnih pokazatelja procesa digitalizacije te najviše vraćanju na jačanje direktne prodaje u hotelijerstvu, koju su u zadnjem desetljeću apsolutno preuzeli razni OTA-iji, ponajviše Booking com.