Svake godine puno se priča oko cijena smještaja u Hrvatskoj.
Jesmo li preskupi? Imamo li vrijednost za novac? Kao i uvijek, najbolji odgovor daje tržište koji je najbolji regulator.
Ako je nešto preskupo u percepciji potrošača, neće se prodavati. Čak i ako je viša cijena opravdana zbog x razloga i parametra - ako je većini nešto preskupo ili nema tu vrijednost za novac, neće isti proizvod / uslugu kupiti. Ako je cijena na razini očekivanja gostiju / potrošača onda će se prodavati. Zato je tržište najbolji regulator.
U turizmu je stvar puno šira i kompliciranija jer turizam je puno više od smještaja. Ne možemo na cijelu situaciju gledati bazično samo kroz cijenu smještaja, jer motiv dolaska je destinacija. A destinacija je puno više od smještaja.
Ove godine tržište je reagiralo, kako na cijene smještaja tako i na cijene u destinacijama kroz slabiju izvanpansionsku potrošnju. Kako će turistički sektor definirati svoju politiku cijena za 2025. godinu vidjet ćemo uskoro, a jedna od analiza koja nam može puno pomoći je benchmarking ili usporedba s konkurencijom.
/// Ne događa se nikakav kolaps hrvatskog turizma. Događa se tržište.