Bilo je samo pitanje vremena: Airbnb postao službeni sponzor Olimpijskih igara

Međunarodni olimpijski odbor ( IOC ) i Airbnb potpisali su 500 milijuna dolara težak sporazum kojim je Airbnb postao službeni sponzor Olimpijskih igara, i to do 2028. godine. Devetogodišnje...

Međunarodni olimpijski odbor ( IOC ) i Airbnb potpisali su 500 milijuna dolara težak sporazum kojim je Airbnb postao službeni sponzor Olimpijskih igara, i to do 2028. godine.

Devetogodišnje partnerstvo u pet igara zamišljeno je da stvori novi standard za domaćinstvo koji će biti dobitak za gradove domaćine, a pobjeda za gledatelje i navijače i pobjeda za sportaše. Spomenuta suradnja pokriva sljedećih pet Olimpijskih igara počevši s Tokijom sljedeće godine, uključujući sljedeće zimske i ljetne igre u Pekingu, Parizu, Milanu i Los Angelesu. Inače, pet gradova spada među najveća tržišta Airbnb-a za najam privatnih smještaja u svijetu.

Sporazum uključuje suradnju na ponudi smještaja putem Airbnb platforme, a koji će umanjiti troškove za organizatore i dionike olimpijskih igara, minimizirati potrebu za izgradnjom nove smještajne infrastrukture za razdoblje olimpijskih igara i ostvariti izravan prihod za lokalne domaćine i zajednice. Također, Airbnb će promovirati smještaj koji podržava pristup osobama s invaliditetom.

Kvaka 40.000

Naime u cijeloj priči postoji jedna kvaka. IOC zahtijeva da gradovi kandidati tj. domaćini garantiraju minimalno 40.000 soba, kako bi mogli smjestiti sve sportaše i popratno osoblje, a uz dodatno ulaganje u cijelu infrastrukturu, od gradnju novih stadiona i nove prometne infrastrukture, zadnjih godina dovodi se u pitanje isplativost domaćinstva. Pogotovo ukoliko nova infrastruktura nakon Olimpijskih igara postane mrtav grad i prepusti se propadanju. Kao što je bilo zadnji slučaj u Brazilu, koji je na kraju kad se povukla crta završio u minusu, a golema infrastruktura stoji i propada.

Zanimljivo, Katar koji će biti domaćin svjetskog nogometnog prvenstva 2022. razmišljao je o tom problemu, te planski gradi stadione, a čak jedan dio stadiona će se cijeli razmontirati i iskoristiti za neku drugu primjernu. Također, u Katru su se sjetili i zanimljivog rješenja kako smjestiti milijune navijača koji će doći na EURO 2022. Neće graditi hotele koji će kasnije biti prazni, nego su se sjetili genijalnog rješenja – izgraditi će kruzer s 20 tisuća mjesta ili 40 tisuća navijača.

No vratimo se na temu.

Dakle, upravo tu Airbnb igra ključnu ulogu, koji će pomoći gradovima domaćinima jer gradovi više ne moraju obećati da će graditi nove hotele ili smještaj, već se mogu (umjesto toga) odnositi na broj domaćina koje Airbnb nudi. Pametno, zar ne? Osim toga, svakako će se pokrenuti lokalna ekonomija i efekt domaćina.

Kreiranje novih Airbnb domaćina

Partnerstvo će generirati stotine tisuća novih domaćina tijekom devet godina, pružajući stanovnicima zajednice priliku da zarade dodatni prihod pružajući smještaj i lokalna iskustva gostujućim navijačima, sportašima i drugim članovima olimpijskog pokreta. Za posjetitelje će zajednica Airbnb ponuditi lokalniji i autentičniji način da se udube u gradove domaćine i druže s lokalnim zajednicama. Za same gradove, Airbnb zajednica predstavlja ekološki održiviji način prihvata porasta broja posjetitelja.

Tako se Airbnb pridružio “visokom društvu” i našao se među glavnim sponzorima, uključujući Coca-Colu, Panasonic, Samsung, Alibabu, Visa, Toyota… a samim time naglašava imperativ pozicioniranja kompanije kako bi postao jedan od glavnih igrača u iznajmljivanju soba.

U svakom slučaju pametni potez Airbnb-a kao i odlična suradnja koja rješava više problema ili win-win za sve.

Zanimljivo s druge strane, Booking com postao je službeni partner europskog nogometnog prvenstva UEFA EURO 2020™ i to u segmentu za smještaj i atrakcije.

Neka igre za svakog gosta i globalnu dominaciju počnu.

POVEZANA VIJEST:

EURO 2020: VIŠE OD POLA NAVIJAČA PLANIRA PUTOVATI KAKO BI GLEDALI UTAKMICE SVOJE MOMČADI

Vijesti: