Boris Šuljić: Život mora isporučiti vrijednosti, kako bi te vrijednosti imale turističkog smisla. Sve drugo je besmisao

VIDEO: Glasno razmišljanje s Borisom Šuljićem

Autor:  HrTurizam.hr

18. svibnja 2024.

U ugodnom ambijentu i dobrom društvu na otoku Pagu snimili smo novi video serijal - Glasno razmišljanje s Goranom Riheljom, vlasnikom i glavnim urednikom portala HrTurizam.hr

Kao što smo najavili, hrturizam se širi i na video produkciju kroz tri video formata: espresso kao kratki format, glasno razmišljanje (intervjui, predstavljanje turističkih usluga i proizvoda, video prilozi s događanja) i tematska destinacijska dokumentarna priča dužeg formata.

"Trendovi tržišta kratki formati, što kraći ili TikTok format, s obaveznim "good hook" na početku videa, kako navode svi savjeti, ubaciti titlove, brdo efekata itd... no jednostavno to nije format za mene. To nisam ja, niti hrturizam. Osobno volim i oduvijek sam težio dužem formatu jer daje priliku da se kaže nešto smislenije i kroz širu dimenziju, opušteno, praksa ili život, fokus na sadržaj i glasno razmišljanje ljudi. Jer svi učimo svaki dan, a za mene najbolja "škola" su uvijek bili ljudi. Svaki dan učim iz vijesti, knjiga, podcasta (i hrturizam podcast je bio duži format) i prvenstveno ljudi. Njihova razmišljanja, narativ, iskustva, poglede na turistički razvoj....je za mene "good hook" ili sadržaj i fokus na osobu koja govori i daje šiti kontekst. I zato dugi format. Putujemo, snimamo, učimo od drugih i dijelimo glasna razmišljanja", ističe Rihelj i dodaje kako je koncept jednostavan, bez striktnog programa i presinga, nego s ciljem da kada se snimi nešto zanimljivo, isto će bit i objavljeno. 

Prvi gost Glasnog razmišljanja by hrturizam je prvenstveno turistički ambasador i institucija, a tek onda i vlasnik hotela, vinarije i restorana Boškinac iz Novalje na otoku Pagu - Boris Šuljić.

hrturizam: Glasno razmišljanje sa Borisom Šuljićem, Boškinac

Maxresdefault

 

Teško je bilo u 45 minuta proći sve teme, ali fokusirali smo se na tri teme koje se međusobno nadopunjuju.

Što je motiv dolaska turista u Hrvatsku? Održivi turizam? Kako produžiti sezonu? Kako podići kvalitetu turizma? - više dimenzija objašnjeno samo jednom rečenici. Odgovor je jako jednostavan: Budimo to što jesmo - mogli bi kao sukus svega rezimirati razmišljanje Šuljića.

Prejednostavno? U tome je i "Kvaka 22". Cijela paradigma ustvari više počiva na psihologiji, nego na poslovnim procesima. Fokus je na zajednici i društvu, a ne na pojedincu. Pitanje kako? - se samo nameće ako znamo zašto?

Da bi to postigli, ustvari bi morali pogledati sami u sebe, svoju budućnost, zajednicu, kulturu i običaje, obitelj, identitet... ili kako kaže Šuljić: 

"Mi ne smijemo izgubiti naš život. Što je druga opasnost, mi ne smijemo izgubiti naš način života. Pri tome ne mislim da moramo oblačiti bičve od vune i pjevati po cijele dane po Novalji. Jer ljudi ne putuju iz Hamburga da bi se osjećali kao u Hamburgu. Putuju da vide tebe, tvoj način života, kako se ponašaš, hodaš, kako kupuješ na tržnici, kako gestikuliraš, što i kako pjevaš, koju vrstu hrane prakticirate. Ljudima je to putovanje sačinjeno od više različitih iskustava, a jedno od iskustava jest svakako da vide kraj u kojem žive živi ljudi koji imaju prave živote. I sad, ako su ti životi "konfekcija", svi sliče jedni na druge, svi se isto ponašamo jednako onda se postavlja pitanje zašto da putujemo", navodi Šuljić.

Inače, Vinarija Boškinac sagrađena je 2000. godine, a iste godine u neposrednoj blizini vinarije posađen je vinograd s površinom od 5 hektara. Budući da se tisućama godina ljudi vinom hrane, krijepe i liječe, na zidu atraktivne vinarije stoji natpis s Hipokratovom izrekom "Neka tvoja hrana bude tvoj lijek, a tvoj lijek neka bude tvoja hrana".

U Boškincu se stoga primjenjuje ono što su ljudi od pamtivijeka znali - da u umjerenim količinama vino, posebno crno, doista pogoduje zdravlju i duhu. Temeljna misija vinskog podruma je očuvanje i briga oko autohtone sorte Gegić. To je samo jedan dio turističkog mozaika Borisa Šuljića. 

/// MarsOvca - još jedno vješto brendiranje Mjesečevog otoka uz podizanje kvalitete gastronomije na autentičnoj namirnici

Danas je Boškinac fenomenalan prikaz iz prakse o pomnom razmišljanja o turizmu, u kojem je utkana tradicija, obitelj, domaćinstvo, izvrsnost i primjer turizma kojem moramo težiti. 

Fascinantno je kako je u Boškincu posložen cijeli koncept: od malog luksuznog boutique hotela s 10 soba, fine dinning restorana s MICHELINOVOM zvjezdicom, konobom, vinarijom i barom. Svaki segment može funkcionirati samostalno, no opet savršeno u harmoniji zajedno. 

Prostor je bio definiran, no vizija i cijeli koncept su se razvijali godinama. Korak po korak, intervencija po intervencija koja danas čini savršeni mozaik. Iz mojeg kuta gledanja - radi se o savršenom skladu i slici kao da ju je slikao jedan od najpoznatijih umjetnika. U konačnici i je, jer Boris Šuljić je svakako strastveni umjetnik, osoba koji živi turizam - homoturisticus i ambasador turizma, obiteljski čovjek koji stvara vrijednosti kroz vino, hranu, prostor, ambijent i ukupni doživljaj.

Boris Šuljić, Boškinac: Život mora isporučiti vrijednosti, kako bi te vrijednosti imale turističkog smisla. Sve drugo je besmisao.

Vikend je pred nama. Uzmite čašu vrhunskog vina ili si napravite kavu i opustite se u Glasnom razmišljanju s Borisom Šuljićem. 

Podijelite svoja razmišljanja na cijeli narativ u komentarima na društvenim mrežama, jer dvije glave su uvijek pametnije od jedne. Upravo kroz takve interakcije najviše učimo i razvijamo se kao pojedinci i društvo - kroz konstruktivni razgovor, primjerima iz prakse i najboljih knjiga - onih knjiga koje iskustvo i život piše. 

P.S. hrturizam espresso: što je održivi turizam? 

Pogledajte hturizam espresso serijal na YouTube kanalu hrturizam i ne zaboravite stisnuti subscribe tj. pretplatiti se na kanal kako bi pratili serijal hrturizam espresso o održivom turizmu. 

Autor:  HrTurizam.hr

18. svibnja 2024.