MarsOvca - još jedno vješto brendiranje Mjesečevog otoka uz podizanje kvalitete gastronomije na autentičnoj namirnici

Jeste čuli za MarsOvcu?

Autor:  Goran Rihelj

23. travnja 2024.

Jedna izjava koja jako puno govori o svim aspektima turizma.

Ne smijete nikada zaboraviti tko ste, što ste i odakle dolazite i vaše vještine s lokalnim proizvodima. Ne bih htio da hrvatski chefovi učine istu grešku kao i talijanski ili španjolski, koji pokušavaju zadovoljiti turiste, a zaboravljaju tradiciju. Važno je da zaštitite i branite recepte svojih predaka, inače će se izgubiti. Razumijem da želite opstati turistički, ali morate turistima govoriti realno”

- poručio je Chef Lionel Levy 2017. godine kada je održao radionicu u Hrvatskoj.

Dodao je i kako je francuska kuhinja iako ima ogromno tradiciju svojevremeno bila pod jakim utjecajem stranih kuhinja, posebice španjolske, ali su se uspjeli otrgnuti tim utjecajima i vratiti se korijenima.

Što u gastronomskom smislu nudimo našim gostima? Što je Hrvatska u tanjuru? Probaju li je naši gosti? 

Naša najveća prednost je nevjerojatna raznolikost u kulturi i načinu življenja, pa tako i u gastronomiji, iz regije u regiju. To je naše najveće blago i kapital. To je baza oko koje se moramo igrati na tanjuru. 

I zato velika podrška za Novalju, koja najavljuje novi hedonistički gastronomski događaj na otoku Pagu, novaljski ubed – tradicionalnu kuhinju u vrhunskoj izvedbi zanimljivog naziva MarsOvca. U ogradici na Novaljskim Škuncinim stanima 26.travnja od 11 sati započinje priča o MarsOvci.

Uz vrhunske novaljske ugostitelje točno u podne, predstavit će organizatori svojim gostima i medijima pravi „novaljski ubed“, spravljen od janjetine s bižima, koptrlice, utrobice i tripica. Jela su to s originalnim kuharskim potpisom, pripravljena po autohtonoj, tradicionalnoj recepturi, na način kako su se nekada pripremala.

439677835 10227842475518779 5914640217876437924 n

Paška ovca jedna je posebna životinja, posebna ovca, možemo slobodno reći – ovca nad ovcama, MarsOvca, koja je dokazala da se može živjeti na golom kamenu uživajući u posolicom začinjenom mirisnom smilju i aromatičnom bilju te od njega stvoriti najbolji sir na svijetu – paški sir.

Novaljci su stoga svoju ovcu odlučili staviti na tron gdje i pripada te zahvaliti toj skromnoj životinji što ih hrani već stoljećima. Stoga su gastronomskom manifestacijom MarsOvca krenuli prezentirati svoju tradicionalnu gastronomiju za koju je upravo paška ovca itekako zaslužna.

Podsjetimo, Paška janjetina i Paški sir zaštićeni su na zajedničkom EU tržištu tj. nalaze se u registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla na razini EU.

Vezano uz ovu priču, svakako treba naglasiti kako je nedavno u Novalji, održano i premijerno predstavljanje mladih paških sireva uz gastro specijalitete otoka Paga. Prvi En primeur bio je gastro show na kojem su se mogli kušati prvi ovogodišnji sirevi Paške sirane, sirane Gligora, sirane Mih, te tri OPG-a: Krunoslav Vidas, Branimir Čemeljić i Franjo Zubović.

Uz mjesečev krajolik, sol i janjetinu, Paški je sir uvelike pridonio brendiranju otoka kao turističke destinacije. Priča koje je u odličnoj korelaciji s MarsOvcom, ako pričamo o podizanju kvalitete gastronomije na viši nivo ili na mjesto gdje i zaslužuju. Ne zaboravimo, kako je gastronomija itekako motiv dolaska, pogotovo van špice sezone. 

No vratimo se na MarsOvcu - inače još jednom vješto brendiranje s Mjesečevim otokom.

Destinacija je ključ - a ne pojedinac.

New project 18
Foto: TZ Novalja

Ljubitelji autohtone kuhinje moći će degustirati jela koja će pripremati čak 12 poznatih restorana s područja grada Novalje. I to je ključan element, da se više ugostitelja uključi s istom ponudom na kojoj je baza ovca. Naravno, svaki će restoran prezentirati jelo na svoj način. I to je čar svega. 

Također, važan element kako za brendiranje i pozicioniranje je što će se MarsOvca moći po prvi puta ove godine pronaći i u novaljskim restoranima, od 26. travnja do 26. svibnja, kada je ona najsvježija i najukusnija.

Naglašavam, ne samo u sklopu jednog dana tj. održavanja manifestacije - nego mjesec dana. Tako se gradi brend i destinacija. Manifestacija je samo šlag na torti, a ne smije biti jedino obilježje nekog destinacijskog brenda.

Koliko god manifestacija velika bila, uvijek ima jednokratni efekt, ako destinacija ne živi tu priču. 

Sve goste željne novih i drevnih okusa na menijima pojedinih ugostiteljskih objekata u Novalji očekuju tradicionalna i pomalo zaboravljena jela, poput tripica, koprtla, utrobica s kapulon i janjetine na gradele, uz domaće namirnice i priloge od zelja i krumpira te skuta, sir i surotva.

Naslovna fotografija: Muzej Okusa / TZ Novalja / ilustracija: hrturizam

Autor:  Goran Rihelj

23. travnja 2024.