Boutique hotel – Jedinstveni doživljaj turizma

KOLUMNA: Alan Ivezić

Boutique, dizajn ili lifestyle hoteli, iako sam naziv zvuči jako modernistički, vrste su hotela koji uslugu turizma pružaju na jedinstven i personaliziran način. Zamislite samo sebe kako ste u svega par dana, u samom hotelu osjetili sve čari toga kraja.

Turizam se po mom mišljenju može opisati kao jedan neograničen proces kojeg živimo iz dana u dan, stoga smo upravo mi akteri koji turizam kao proces prenosimo na gosta, približavamo mu se svojim običajima, kulturom i navikama i upravo to ostaje u njemu kao sam doživljaj. Iz tog razloga smatram da su emocije doživljavanja novih kultura i običaja teško vidljive u velikim turističkim korporacijama koje unatoč svojem jako dobrom poslovanju i brojnim ulaganjima naglasak stavljaju na kvantitetu. Odnos s gostom se u većini slučajeva ne gradi nego se zadovoljavaju njegove trenutne potrebe. Često ga nazivam industrijskim turizmom gdje se teži naglasku na brzinu, količinu i profit dok se sama srž turizma kao doživljaja gubi.

Boutique hoteli mlada su vrsta hotela koja se počela pojavljivati u 80im godinama prošlog stoljeća. Uglavnom u velikim svjetskim gradovima- Kapacitetno su manji, najčešće dizajnirani u luksuznom ali autohtonom stilu iza koje se u većini slučajeva skriva nekakva priča, priča koja će krojiti odmor gosta i približita ga vrijednostima koje opisuju kulturu i običaje toga kraja. Ležeran i svakodnevni način ponašanja osoblja upravo je ono što ovu priču čini još zanimljivijom.

sanroco

Hotel San Rocco, Bortinigla / Foto: FB Hotel San Roco

San Rocco boutique hotel primjer je takvog hotela. Smješten na sjeverozapadu Istre u malom mjestu Brtonigla  sa svojih 14 soba nudi  gostima tradicionalnu priču istarske gastronomije. Doživljaj Istre, koja je prvensteno regija poznata po mesnim i ribljim specijalitetima,  vrhunskim vinima poput terana i malvazije te maslinovom ulju, pretočen je u priču ovog hotela. Provozati se biciklom vinskim putevima te vidjeti redove vinove loze koji daju najbolja istarska vina, pojesti tagliatu ili carpaccio od boškarina ili se pak relaksirati u otvorenom bazenu okruženom maslinama?? Teško bih se odlučio..

Par kilometara dalje, u Novigradu nalazi se boutique hotel Nautica.

Hotel jako zanimljive priče koji uz sebe povezuje vrhunski restoran koji poslužuje tradicionalne istarske specijalitete, marinu sa ukupno 365 vezova te wellness, dizajniran je i uređen u obliku jedrilice. Doživljaj rustikalnih predmeta i dizajn soba stvaraju osjećaj kao da se nalazite na brodu te  tako otvaraju priču još jednog oblika turizma koji se polako ali uspješno razvija kod nas, nautičkog turizma.

Hotel & Marina Nautica, Novigrad / Foto: Photo: Ziga Intihar

Hotel & Marina Nautica, Novigrad / Foto: Photo: Ziga Intihar

Ocjene hotela na booking stranicama su izvanredne, točno se u osvrtima vidi naglasak personaliziranog pristupa, kvaliteta gastronomije i pohvale dizajna. One tri najbitnije stvari koje su navedene na početku i koje ostavljaju samu emociju i priču. Najviše mi se svidio komentar jednog gosta iz Njemačke koji kaže: „Ovo je doživljaj Istre, došao sam na more s ciljem da vidim što više gradova toga područja, međutim odlična hrana i obilazak vinograda i priče seljaka koji to obrađuju bez obzira na vrijeme je ono što je na mene ostavilo najveći utisak. To je ljepota ovog kraja, dođite ovo vidjeti.“ Doživljaj takvog hotela ostavit će dubok utisak na gosta, u kratkom vremenu zbližiti ga s prirodom, ljudima i običajima. U industrijskom turizmu nemoguće je doći do takve razine stoga je to glavni razlog zašto se u ovakvim hotelima kroz cijelu godinu uvijek traži soba više.

Boutique hoteli pravi su odmor za dušu koji povezujući tradiciju, ležernost u pristupu konstantno stvaraju priču koja gosta iznova vraća da bude dio nje.

Autor: Alan Ivezić, menadžer za upravljanje kvalitetom

Vijesti: