Budite ambasadori našeg turizma i podržite “Hrvatske otočne proizvode”

10. godina odličnog projekta „Hrvatski otočni proizvodi“ koji bi trebao biti puno bolje pozicioniran u našem turizmu

Otok Lošinj ovaj vikend domaćin je brojnim otočnim proizvođačima povodom obilježavanja projekta „Hrvatski otočni proizvod“ koji ove godine slavi 10. godišnjicu postojanja. U petak 25. studenoga u okviru ovog projekta svečano je dodijeljena oznaka „Hrvatski otočni proizvod“ za 2016. godinu, koju je dobilo još 68 otočnih proizvođača za 111 proizvoda.

Do sada je oznaku dobilo ukupno 249 otočnih proizvođača za 739 proizvoda i proizvodnih linija s 24 otoka (Brač, Hvar, Vis, Korčula, Pag, Krk, Lastovo, Dugi Otok, Rab, Cres, Lošinj, Prvić, Ugljan, Mljet, Šolta, Žirje, Pašman, Iž, Murter, Olib, Kornat, Rava, Silba, Zlarin) i poluotoka Pelješca. Radi se o prehrambenim (vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, džemovi, med), kozmetičkim i odjevnim proizvodima te suvenirima i nematerijalnoj baštini.

Oznaku „Hrvatski otočni proizvod“, pokrenulo je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, a dodjeljuje se proizvodima koji zadovoljavaju kriterije izvrsnosti, izvornosti i tradicije, a s namjerom poticanja otočnih proizvođača u proizvodnji izvornih i kvalitetnih proizvoda. Temeljni je cilj da se identificiraju i distribuiraju kvalitetni otočni proizvodi koji će kao takvi biti prepoznati i u Hrvatskoj i izvan nje. Radi se o proizvodima koji su rezultat otočne tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije čija razina kvalitete mora biti mjerljiva, a potječu s ograničenih otočnih lokaliteta i rade se u malim serijama.

Projekt „Hrvatski otočni proizvod“ trebao bi svakako biti jedan od naših glavnih turističkih proizvoda jer prodaje i priču našu autohtonu i vjerodostojnu priču. Upravo priču koju turisti  žele čuti, upoznati i degustirati što je sama esencija turizma. Izvorni, autohtono, jedinstveno, tradicionalno – to su otočni hrvatski proizvodi koji nažalost nakon 10. godina i dalje nisu dovoljno dobro pozicionirani kroz naš turizam.

Zanimljivo, kada smo sami u ulozi turista u nekoj drugoj stranoj destinaciji, upravo tražimo to autohtono iskustvo, a sami naše dovoljno ne cijenimo niti poštujemo. Kao da se sramimo samih sebe, naše povijesti i identitete. Ne znam zašto iste ne nudimo našim turistima kroz sve segmente, normalno kako u ponudi moramo imati širu pletu proizvoda, no naši autohtone proizvode moramo imati u ponudi i to na prvom mjestu kojem nudimo gostima. Važno je gostima ponuditi kao prvi izbor naše autohtono vino, maslinovo ulje… a tek onda nuditi druge strane poznate proizvode koje zbog zahtjeva tržišta moramo imati u ponudi.

Mali „otočani“ se bore, promoviraju gdje god stignu, no bez potpore cijelog turističkog sektora ne mogu se dignuti u „visine“ koje apsolutno zaslužuju. Uostalom,  zar nije logičnije da na našim rivama gdje se nalaze štandovi s plastičnim proizvodima iz Kine, budu naši izvorni, autohtoni i tradicionalni proizvodi. Kinezima prodajemo proizvode Made in China. Ne znam više tko je tu lud, zbunjen, a tko normalan.

Podržite Hrvatske otočne proizvode i budite ambasadori našeg turizma. Poštujmo sami sebe, poštivati će nas i drugi.Imamo zašto biti ponosni i čime se hvaliti.

Povezane vijesti: