Hrvatski turizam kao platforma globalnog rasta: CARWIZ stigao na Novi Zeland

Zamislite ovu rečenicu: hrvatski brend prisutan je na tržištu Novog Zelanda. Kako to dobro zvuči, zar ne? Ili još bolje, prisutan je globalno, na više...

Autor:  HrTurizam.hr

12. prosinca 2025.

Zamislite ovu rečenicu: hrvatski brend prisutan je na tržištu Novog Zelanda.

Kako to dobro zvuči, zar ne?

Ili još bolje, prisutan je globalno, na više od 50 tržišta diljem svijeta.

A sve zahvaljujući našem turizmu - hrvatskom turizmu.

E to je turizam kakav moramo graditi.

I upravo takav turizam gradi CARWIZ rent a car, hrvatski brend koji posljednjih godina bilježi snažan međunarodni rast. Najnoviji iskorak potvrđuje i potpisivanje franšiznog ugovora s novozelandskom tvrtkom Newborn Limited, u vlasništvu Haitaa Suna, čime CARWIZ službeno ulazi na tržište Novog Zelanda – destinacije poznate po iznimnoj prirodnoj raznolikosti i jednoj od najviših stopa turističkih dolazaka u regiji.

S flotom od gotovo 1.400 vozila, CARWIZ će poslovati na ključnim lokacijama poput Christchurch Airporta, Auckland Airporta, Rotorua Downtowna, Wellington Airporta i Queenstown Airporta, osiguravši prisutnost u najvažnijim turističkim i tranzitnim središtima zemlje.

Novi Zeland, prepoznat po cestovnim putovanjima i gostima koji žele u vlastitom ritmu istraživati obje obale i unutrašnjost otoka, idealno je okruženje za razvoj rent-a-car usluge. Upravo je to bio jedan od ključnih razloga zbog kojih se Haitao Sun odlučio na partnerstvo s CARWIZ-om, istaknuvši kako brend donosi kvalitetu, standardiziranu uslugu i iskustvo koje će dodatno unaprijediti ponudu njegove kompanije.

Ulazak na Novi Zeland smatramo velikim korakom u našem daljnjem globalnom razvoju. To je tržište koje savršeno odgovara filozofiji CARWIZ-a – putnici žele slobodu, sigurnost i dobru uslugu, a upravo to im možemo pružiti. Vjerujem da ćemo uz partnerstvo s gospodinom Sunom i njegovim timom izgraditi snažnu poziciju i ispuniti očekivanja zahtjevnih gostiju koji posjećuju ovu predivnu zemlju. Ovo je još jedan važan dokaz da naš franšizni model funkcionira i da raste upravo onako kako smo planirali“, naglasio je Krešimir Dobrilović, osnivač i predsjednik Uprave CARWIZ Internationala.

CARWIZ danas posluje na više od 50 tržišta diljem svijeta. Iako to ime na prvu ne otkriva, riječ je o hrvatskom rent-a-car brendu, osnovanom 2017. godine, koji je od samog početka rast temeljio na domaćem tržištu tj. hrvatskom turizmu.

I tu dolazimo do šire slike.

Carwiz hellonewzealand

Ova vijest o ulasku CARWIZ-a na Novi Zeland za mene nije još jedna “lijepa poslovna priča”. Za mene je to čista, školska demonstracija onoga o čemu godinama govorim kada pričamo o ulozi turizma u Hrvatskoj.

Hrvatski turizam bio je CARWIZ-u prvo tržište. Tu je nastala ideja, vizija i poslovni model. Nakon dvije godine slijedili su prvi franšizni ugovori i prvi koraci globalnog širenja: od Grčke, Bosne i Hercegovine i Cipra, do Latvije, Maroka, Turske, Srbije i Albanije, a danas i Novog Zelanda.

Zašto je to važno? Zato što hrvatski turizam nudi nešto što rijetko koje tržište ima. U samo nekoliko ljetnih mjeseci dobivate koncentraciju gostiju iz cijelog svijeta: različite kulture, navike, budžete i očekivanja. Stres, gužve, sezonalnost - sve ono što turizam čini brutalno iskrenim biznisom. Ili funkcioniraš, ili ne.

Naravno, pod uvjetom da je tržište otvoreno za razvoj i inovacije - kao i za domaće kompanije.

U takvom okruženju ne možeš glumiti kvalitetu. Procesi se moraju posložiti, usluga mora biti konzistentna, a brend mora imati smisla. Ako to izdrži “hrvatsku sezonu”, može izdržati bilo gdje. Upravo se to dogodilo s CARWIZ-om. Model se ovdje gradio, testirao, usavršavao, standardizirao i na kraju - skalirao globalno.

Upravo zato hrvatski turizam ima potencijal koji još uvijek nedovoljno koristimo.

Hrvatska s više od 109 milijuna turističkih noćenja godišnje nije samo destinacija sunca i mora. Ona je idealna platforma za testiranje, validaciju i globalno skaliranje proizvoda i usluga: od mobilnosti i rent-a-car usluga, preko hotelijerstva, ugostiteljstva i nautike, do tehnologije, digitalnih rješenja, poljoprivrede, logistike i održivih inovacija.

Mi ovdje na licu mjesta vidimo kako se neki proizvod ili usluga ponaša na tržištu. Znamo tko nam dolazi, odakle dolazi, koliko troši i što očekuje. To je “besplatno” istraživanje tržišta koje vrijedi milijune eura. I još je vrijednije jer se odvija uživo, u praksi, a ne kroz ankete i prezentacije.

A mi turizam i dalje prečesto gledamo samo kroz prizmu “još jedne dobre sezone”.

CARWIZ je konkretan dokaz da turizam može i mora biti poluga rasta, a ne samo industrija potrošnje. Hrvatski brend koji je izrastao na zahtjevnom turističkom tržištu danas izvozi znanje, procese i poslovni model na globalnoj razini. To je hrvatski izvozni proizvod nastao na temeljima našeg turizma.

I takav turizam trebamo strateški razvijati. Ne kao puko brojanje dolazaka i noćenja, nego kao alat za jačanje domaćih brendova, izvoz znanja i stvaranje dodane vrijednosti koja ostaje u Hrvatskoj, umjesto da se prelijeva izvan njezinih granica.

To je jedan od ključnih KPI-jeva koji bismo trebali mjeriti, poticati i sustavno razvijati: koliko je globalno konkurentnih proizvoda i brendova nastalo zahvaljujući hrvatskom turizmu. Jel naš turistički sektor otvoren prema novi CARWIZ-ima? 

Ulazak CARWIZ-a na Novi Zeland nije samo vijest o širenju jednog rent-a-car brenda. To je ogledalo onoga što hrvatski turizam može biti. Ali samo ako ga napokon počnemo gledati kao platformu za razvoj, a ne samo kao još jednu sezonu koju treba odraditi.

Foto: Carwiz

Prilog:

/// Trenutak kad je Carwiz postao hrvatski turistički izvozni proizvod, a zanimljivo je pročitati i intervju s Krešimirom Dobrilovićem iz siječnja 2019. godine : Krešimir Dobrilović, CARWIZ: Danas nije dovoljno prodati proizvod već korisniku morate osigurati doživljaj

 

 

Autor:  HrTurizam.hr

12. prosinca 2025.