Po pitanju pravodobnosti zračnog prometa u Europi, promatrajući dugi niz godina, prošla je bila jedna od najgorih.
Registrirana su brojna kašnjenja što je avioprijevoznicima uzrokovalo znatno povećanje troškova, a milijuni putnika imali su neugodnosti radi odgođenih i zakašnjelih letova.
Prema nedavno objavljenom izvješću Eurocontrola o pregledu performansi (PRR), više od četvrtine letova nije stiglo unutar 15 minuta od planiranog vremena.
Kašnjenja upravljanja protokom zračnog prometa (Air Traffic Flow Management - ATFM) bila su 2023. druga najgora u proteklih 20 godina. To znači kako su nadmašila brojku iz 2019. iako je tada zračni promet bio dinamičniji.
/// Hrvatska u ljetnoj sezoni povezana s 517 aviolinija - vraćaju se i daleka tržišta
Ukupna kašnjenja ATFM-a u 2023. dosegla su 18,1 milijun minuta, što je ekvivalent 301.000 sati.
Izvješće implicira da će neadekvatne razine zapošljavanja kontrolora samo povećati pritisak na europski zračni prostor. Airlines for Europe (A4E) poziva na preispitivanje načina na koji se upravlja europskim zračnim prostorom kako bi se ispunili ciljevi izvedbe.
"Zračni prostor je kritična infrastruktura za Europu i najnoviji pregled performansi pokazuje da puca po šavovima. Kašnjenje više od jednog od četiri leta jednostavno je neprihvatljivo za zrakoplovne tvrtke i njihove putnike", izjavila je Ourania Georgoutsakou, generalna direktorica Airlines za Europu.
/// Sezona putovanja u Europu sve duža, zrakoplovne kompanije priželjkuju nastavak trenda
Osnovan 2016. godine, A4E predstavlja ujedinjeni glas vodećih europskih zračnih prijevoznika u Bruxellesu.
Trenutnih 17 članica grupe zrakoplovnih prijevoznika predstavlja više od 80 posto europskog zračnog prometa i u 2023. je prevezlo više od 718 milijuna putnika. Članovi A4E su također vodeći svjetski proizvođači zrakoplova.
/// IATA u svibnju bilježila veliku potražnju za putničkim zračnim prijevozom
Foto: Rainer Prang / Pixabay