Iako ima raznih definicija, dimenzija i shvaćanja pojma održivog turizam, jedan od glavnih elemenata je korištenje lokalnih resursa u destinaciji kroz kratke nabavne lanaca u turizmu tj. HoReCa kanalu.
Ako gledamo kroz prizmu hrvatskog turizam imamo sigurnu potražnju i potrošnju od preko 20 milijuna dolazaka i 100.000+ noćenja. Kako bi turizam imao pravu svrhu, a time bio i održiv moramo proizvesti dovoljno hrane za potrebe turizma te povezati HoReCa kanal s proizvođačima.
To je u konačnici smisao turizma, da se turistička potrošnja spusti i dispenzira na lokalnu ekonomiju, a ne da se kroz turizam potiče uvoz. Pogotovo kroz prizmu bazičnih proizvoda: od jaja, mrkve, salate, rajčice, salate do suhomesnatih proizvoda.
Osim distribucije "nula kilometara", jačanja lokalne ekonomije, malog i srednjeg poduzetništva, zadržavanje ljudi na ruralnom prostoru kratkim nabavnim lancima (izravna distribucija, korištenje posrednika ili klastera) imamo osiguranu proizvode visoke kvalitete i svježine.
Također, zadnjih godina turiste sve više interesira klimatski otisak putovanja na odmor, lokalna gastronomija, porijeklo namirnica, zdrava hrana, organska i ekološka proizvodnja ili uzgoj.
Kolika je mjesečna potražnja / potrošnja = potreba za domaćim jajima recimo u Puli, Rijeci ili Zadru?
To je ključno strateško pitanje za naše destinacije. Jer turizam je puno više od smještaja i plaže te vertikalno i horizontalno veže razne industrije - a primarno kroz proizvođače hrane.
Upravo na temu povezivanja ugostiteljskih objekata i hotela s domaćim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima u Vinkovcima će se održati gastro show i panel rasprava.