Martina Matković: Manifestacije imaju snagu motiva dolaska tijekom cijele godine

Forum kontinentalnog turizma

Foto: Studio Bota / Ilustracija: hrturizam

Autor:  HrTurizam.hr

23. rujna 2025.

U Vinkovcima je tijekom jubilarnih 60. „Vinkovačkih jeseni“ održan prvi Forum kontinentalnog turizma Hrvatske u organizaciji Turističke zajednice grada Vinkovaca i uz podršku Grada Vinkovaca te Hrvatske gospodarske komore - županijske komore Vukovar.

Prigodno uz obljetnicu 60. Vinkovačkih jeseni, najveće manifestacije izvornog hrvatskog folklora, tema Foruma bila je „Snaga događanja u turizmu“.

S ponosom smo u Vinkovcima otvorili prvi Forum kontinentalnog turizma koji se, s temom „Snaga događanja u turizmu“, savršeno uklopio u 60. Vinkovačke jeseni, a koje su najbolji primjer kako događanja stvaraju doživljaj, privlače goste i promoviraju destinaciju, naglasio je gradonačelnik Grada Vinkovaca dr. sc. Josip Romić prilikom otvorenja Foruma i dodao:

"Turizam je za Vinkovce jedna stepenica gore. Manifestacija poput Vinkovačkih jeseni doprinosi prepoznatljivosti grada i naše destinacije. Turizam nije samo more, kontinentalni turizam nudi prirodu, baštinu, gastronomiju i lokalitete tijekom cijele godine, čime se produžuje sezona, a upravo su festivali i manifestacije važan dio cjelokupne priče"

Odabirom izlagača, kao i cjelokupnim konceptom dvodnevnog stručnog događanja, željeli smo otvoriti niz aktualnih tema za turistički sektor koje se dotiču upravo različitih aspekata organizacije i održavanja događanja,  poručila je direktorica TZ Grada Vinkovaca Martina Matković i dodala kako su izlagači predstavili različite aspekte, izazove i rezultate događanja kao snage u turizmu.

548558158 1213679964126344 6423601268149480869 n

 

"Drago nam je da možemo biti domaćin ovog Foruma upravo tijekom jubilarnih 60. Vinkovačkih jeseni. Turističke zajednice posljednjih godina organizatori su mnogih manifestacija, uz brojne udruge i institucije. Nastojali smo okupiti predavače različitih profila kako bi međusobno razmijenili iskustva, dobre i loše strane. Željeli smo i na ovaj način osvijestiti sve da budu odgovorni u svojoj ponudi, ali i turiste kada dođu na destinaciju. U tom smislu provodimo brojne akcije i projekte, među njima i akciju „živimo destinaciju Vinkovci. Naša manifestaciju usmjeravamo prema održivom turizmu", poručila Matković.

Turizam nije točka, nego kružnica

Simbolika da se ovo okupljanje zove Forum, a ne konferencija, puno govori. Forum podrazumijeva razgovor, otvorenost i razmjenu ideja te iskustava, a upravo nam toga u turizmu nedostaje. Često svatko priča svoju priču unutar vlastitog sektora, dok turizam traži zajednički jezik i suradnju. Destinacija nije samo broj kreveta niti tablica dolazaka i noćenja.

Ona je živi organizam, mozaik ljudi, događanja, baštine i gastronomije. Tek kada te točke povežemo u jedinstvenu priču, dobivamo destinaciju koja ima identitet i prepoznatljivost. Manifestacije su pritom idealan alat da se ta priča ispriča, jer okupljaju ljude, stvaraju emociju i ostavljaju trag daleko širi od same posjete.

Na Forumu se razgovaralo se o izazovima i prilikama razvoja kontinentalnog turizma kroz događanja, uz brojne primjere dobre prakse i iskustva iz različitih dijelova Hrvatske.

547988799 1213679557459718 5237519980926689140 n

Forum je službeno započeo prezentacijama Jure Galića iz Hrvatske turističke zajednice, zatim Slavka Štefičara iz Ministarstva turizma i sporta, Branka Lelasa iz Hrvatske gospodarske komore te Martine Jakelić, direktorice TZ Virovitičko - podravske županije koja je pričao o vinskoj manifestaciji Wine not?.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, koje je u svom izlaganju predstavio Galić, u razdoblju 2022. – 2025. godina, događanja su turistički sadržaj za koje je utrošeno 50% svih sredstava potpore odobrenih lokalnim turističkim zajednicama (6.186.285,51 eura) te preko 17% sredstava odobrenih regionalnim turističkim zajednicama (2.130.748,39 eura) iz Fonda za turistički slabije razvijena područja i kontinent. Iz Fonda za udružene turističke zajednice na potpore održavanju događanja u istom razdoblju utrošeno je preko 25% svih odobrenih sredstava (2.527.532,75 eura).

Drugi dan Foruma kontinentalnog turizma Hrvatske u Vinkovcima bio je ispunjen inspirativnim pričama i primjerima dobre prakse koji su pokazali koliko događanja mogu oblikovati identitet destinacije. Sudionici su imali priliku upoznati Andreja Barušića i projekt Dobro World Cup, Mislava Matišića i njegov Festival tista, Igora Krpačića, direktora restorana Višnjica, Marina Samardžića s Ranča Ramarin, te Loru Lončarić iz Fortuno d.o.o.

 

548026786 1214359854058355 8105575708785086849 n

 

Nakon prezentacija uslijedio je panel pod nazivom “Kako događanja oblikuju identitet destinacije”, kojim je moderirao Mislav Matišić. Svoja iskustva i primjere podijelili su Luka Liković iz Maratona lađa, Marija Borko iz Đakovačkih vezova, Jasmina Beljan Iskrin s projektom Ukusi Vojvodine te Jure Galić iz Hrvatske turističke zajednice.

Matković: Manifestacije imaju snagu motiva dolaska tijekom cijele godine

"Svako novo događanje ima potencijal prerasti u turistički sadržaj koji će snagu događanja pretvoriti u snagu motiva za dolazak u destinaciju. Ovom prilikom želimo iznesena izlaganja, promišljanja i raspravu oblikovati u zaključak Foruma kontinentalnog turizma, kao i moguće smjernice za daljnji razvoj događanja na području kontinentalne Hrvatske su kako manifestacije predstavljaju neodvojivi dio brenda i identiteta destinacije te kako manifestacije imaju snagu motiva dolaska i tijekom cijele godine." zaključila je Matković.

Ulaganje u manifestacije nije trošak, nego investicija

Razmjena znanja i ideja na Forumu pokazala je da su događanja jedan od ključnih alata za jačanje prepoznatljivosti, autentičnosti i atraktivnosti kontinentalnih destinacija, potvrđujući njihovu važnu ulogu u razvoju hrvatskog turizma.

Manifestacije se ne mogu niti smiju gledati kao trošak, već kao dugoročnu investiciju u razvoj i brendiranje destinacije.

Whatsapp image 2025 09 21 at 13
Foto: hrturizam

Svako kvalitetno događanje donosi višestruke učinke: od jačanja identiteta i imidža destinacije do stvaranja konkretne lokalne ekonomske koristi za ugostiteljstvo, smještaj, lokalne proizvođače i cijelu zajednicu. Manifestacije su strateški alat kojim destinacije postaju prepoznatljive i atraktivne tijekom cijele godine.

Uostalom, mnoge gradove i regije prepoznajemo upravo po njihovim manifestacijama: od varaždinskog Špancirfesta, preko rabske Fijere i HeadOnEast-a u Osijeku, do Vinkovačkih jeseni.

Upravo događanja stvaraju motive dolaska, a uložena sredstva vraćaju se multiplicirano jer generiraju turističku potrošnju, jačaju lokalnu ekonomiju, povećanu vidljivost, produžuju sezonu i ostaju u kolektivnoj memoriji gostiju puno duže.

Foto: Studio Bota /  Izvor: TZ Vinkovci

Autor:  HrTurizam.hr

23. rujna 2025.