U prvih devet mjeseci 2024. godine Croatia Airlines ( CA ) prevezao je 1,4 milijuna putnika, što je 6 posto više u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Ostvareni putnički kilometri povećani su za 5 posto, uz prosječnu popunjenost putničke kabine (PLF) od 64,7 posto.
Broj putnika u domaćem redovitom prometu veći je za 6 posto, a u međunarodnom redovitom prometu za 7 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Obavljeno je ukupno 20.433 letova (+2 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine) i nalet od 28.858 blok sati (+ 3 posto).
U drugom i trećem tromjesečju 2024. godine ostvarena je neto dobit u ukupnom iznosu od 947 tisuća eura. No, kako je neto gubitak u prvom tromjesečju ove godine, odnosno u razdoblju niske potražnje, iznosio 9,92 milijuna eura, ostvareni neto gubitak u razdoblju siječanj - rujan iznosi 8,98 milijuna eura.
Drugi novi Airbus A220 očekuje se do kraja godine, a sljedećih 6 tijekom 2025. godine
Naime, tranzicijsko razdoblje početka zamjene flote karakterizira povećana troškovna izloženost svih poslovnih procesa, a posebno operativnih.
Povećani troškovi održavanja zrakoplova te kratkoročnog najma zrakoplova s ciljem da se obavi planirani red letenja iznose 11,6 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje prošle godine te su veći od iskazanog neto gubitka za razdoblje siječanj – rujan. Posljedično, sačuvani slotovi na zračnim lukama i investicija u nove linije bit će pozitivno valorizirani kada počne prometovanje većeg broja zrakoplova flote A220, što je planirano već u 2025. godini, navode iz CA.
Ukupni poslovni prihodi ostvareni su na razini prvih devet mjeseci 2023 godine.
Najveći udio (88 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi na prihode od prijevoza putnika, koji su veći za oko 10 milijuna eura tj. 6 posto, uz rast broja putnika od 6 posto u promatranom razdoblju. Istovremeno, operativni troškovi veći su za 9 posto u odnosu na ostvarene troškove prvih devet mjeseci 2023. godine, a glavni utjecaj na njihov rast imali su troškovi kratkoročnog najma zrakoplova koji su nastali zbog potrebe premošćivanja razdoblja održavanja Airbus flote, kao i većih troškova održavanja zrakoplova.