Turistička zajednica Grada Malog Lošinja već deset godina zaredom poziva iznajmljivače na prijavu programa financiranja raznih marketinških aktivnosti.
Iznajmljivačima će se sufinancirati aktivnosti od fotografiranje i izrade video smještajnih objekata, nabava softvera za vođenje obiteljskog smještaja (booking i sl. ), oglašavanja, nabavu certifikat za smještajne objekte (eko certifikati), kupnja stručne literature do edukacije vezane za poslovanje u turizmu - sve do maksimalnog iznosa od 150 eura i najviše 50% troškova ukupnih ulaganja.
Ono što je zanimljivo i motiv za pisanje ovog članka promjena mindseta iznajmljivača kroz ovih 10 godina, kao i puno širi spektar aktivnosti kojim TZ Malog Lošinja komunicira sa svojim iznajmljivačima i daje im potporu da svi zajedno rastu kao destinacija.
U razgovoru s direktorom TZ Malog Lošinja, Daliborom Cvitkovićem, saznajem kako je dio iznajmljivača u ovom procesu shvatio kako je iznajmljivanje posao, a ne hobi i što se sve promijenilo u odnosu iznajmljivača prema poslovanju vođenja svojih smještajnih kapaciteta.
"Natječaj za iznajmljivače traje već desetak godina. Prvo smo krenuli sa sufinanciranjem promotivnih materijala i fotografija. Gledali smo da smještaj sam po sebi nije loš, no bio je slabo prezentiran. Tako da smo išli da osvijestimo iznajmljivače da više ulažu u marketinške aktivnosti: od samih fotografija, izradu web stranica i oglašavanja. Ono što je važno za naglasit da mi sudjelujemo s 50 % sufinanciranja, do maksimalno iznosa od 150 eura po iznajmljivaču. Za iznajmljivače koji se nalaze u Lošinjskom arhipelagu, koji su i dislocirani, radimo sufinanciranje i do 70% posto. Mogu reći da se svake godine sve više i više iznajmljivača aktivira i priključuje u program sufinanciranje. Kako svake godine radimo Forum iznajmljivača gdje u direktnom kontaktu razgovaramo s njima o trenutnom stanju na tržištima, trendovima, što i gdje možemo nešto pojačati i koje su njihove potrebe, pokušavamo pratiti sve potrebe samih iznajmljivača." istaknuo je Cvitković.
Na početku je bio fokus na profesionalnim fotografijama,o važnosti profesionalnih fotografija danas više nije važno posebno isticati, a na pitane vidi li se promjena u potrebama iznajmljivača u ovih 10 godina, Cvitković ističe kako zadnjih par godina raste interes za Eco i drugim certifikatima, kao i dodatnim edukacijama samih iznajmljivača.
“Najveća promjena je u činjenici da su prije iznajmljivači bili prisutni samo na OTA platformama, a sada sve više samostalno rade oglašavanje, imaju svoje web stranica, ulažu u edukaciju i obrazovanje. Također, uzimaju i fotografije od nas, kako bi promovirali destinaciju, kao i certifikate destinacije. Tako da se neki smještajni kapaciteti oglašavaju da je apartman u Lošinju koja je TOP 100 zelenih destinacija svijeta.” govori Cvitković.