Hrvatska turistička kartica je živa i to je odlična vijest.
Iako je cijeli projekt od starta 2020. godine pratila loša "karma", greške u komunikaciji, loš "timing" tj. vrijeme pokretanja, no usprkos svemu, projekt je živ i do sada je na Hrvatsku turističku karticu već uplaćeno preko impresivnih 5,4 milijuna eura. Iznos koji će se potrošiti isključivo lokalno tj. u Hrvatskoj.
Kao što znamo Hrvatsku turističku karticu je moguće koristiti tijekom cijele godine (neovisno o sezoni), na području cijele Republike Hrvatske i bez ograničenja roka i to u svim ugostiteljskim objektima (hoteli, kampovi, hosteli, privatni smještaj, restorani, barovi) koji imaju mogućnost kartičnog plaćanja, te turističkim agencijama i čarteru.
Podsjetimo, Hrvatska turistička kartica projekt je Vlade RH i Ministarstva turizma i sporta s ciljem povećanja potrošnje u ugostiteljstvu i turizmu na području cijele Republike Hrvatske. Ovom karticom moguće je plaćanje u svim ugostiteljskim objektima koji pružaju usluge pripremanja hrane i točenja pića, u objektima koji pružaju uslugu smještaja te plaćanje usluga chartera i turističkih agencija u Hrvatskoj (isključivo putem POS terminala).
Posebno bi naglasio i usluge chartera i turističkih agencija, što daje jednu širu paletu turističkih doživljaja i mogućnosti za korisnike Hrvatske turističke kartice kao i disperziju potrošnje na širi spektar turističkih dionika. Svakako pametan potez što su se u priču oko Hrvatske turističke kartice uključili i spomenuti dionici - kako za dionike tako i za korisnike.
S obzirom da nam se bliži kraj godine, posebno je interesantno istaknuti kako sukladno Pravilniku o porezu na dohodak, uz ostale neoporezive nagrade i primitke, koje poslodavci mogu isplatiti radnicima u jednoj kalendarskoj godini (isplata prigodnih nagrada, tj. neoporezivih primitaka radnicima (božićnice, uskrsnice i regres), nagrade za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika, paušalne naknade za podmirivanje troškova prehrane radnika i sl.), dodatno mogu neoporezivo isplatiti i naknadu za podmirivanje troškova ugostiteljskih, turističkih i drugih usluga namijenjenih odmoru radnika u iznosu do 2500 kuna, odnosno 331,81€ godišnje, povrh svih ostalih neoporezivih naknada.
Što je inače, a kamoli u situaciji gdje je imperativ zadržati kvalitetni ljudski kapital, dobar dodatni motiv i alat tvrtkama za podizanje ukupnih radnih uvjeta i zadovoljstvo zaposlenika.
Valamar napravio pametan iskorak sa Hrvatskom turističkom karticom
Valamar je u okviru svog programa povoljnijih cijena, Valamar Family & Friends, sklopio suradnju s poslovnim partnerima i dobavljačima čime i djelatnici tih poduzeća ostvaruju pravo na do 50% popusta za privatan boravak u hotelima, kampovima i ljetovalištima Valamara diljem Hrvatske koristeći Hrvatsku turističku karticu.
Osim toga s Hrvatskom turističkom karticom pružatelji usluga mogu prošitiri paletu svojih domaćih gostiju, a koji osim za budući ponovni dolazak, postaju i ambasadori objekta u koji dolaze te ima efekt indirektne promocije. Jer ako znate nekog kolegu/icu ili prijatelja/icu koji ima Hrvatsku turističku karticu i koji je zahvaljujućoj istoj bio u nekom od objekata koji nudi dodatne pogodnosti za plaćanje Hrvatskom turističkom karticom, onda se priča širi te potiče i druge da iskoriste svoj budžet s Hrvatske turističke kartice također u tom objektu. Priča se širi, a znamo kako je najbolji marketing, uvijek bio i bit će, onaj od usta do usta tj. preko osobne preporuke osobe koju znamo i imamo povjerenu u nju.
Potez širenja i na partnere Valamara, će sasvim sigurno direktno potaknuti i širenje baze korisnika Hrvatske turističke kartice, kako kroz poticanje tvrtki da koriste Hrvatsku turističku karticu kao dodatno sredstvo nagrađivanja zaposlenika, tako i kroz veću potrošnju.
Kao i svaku dodatnu pogodnost, nije dovoljno ju samo uvesti i očekivati da će se sama od sebe primiti na tržištu. Potrebnu ju je promovirati i dodatno komunicirati, a posebna akcija - i još k tome personalizirana komunikacija za vlasnike Hrvatske turističke kartice je svakako dobar potez jer stvara diferencijaciju na tržištu i personaliziranu poruku.
Tako da se ne radi samo o jednokratnom potezu Valamara, nego očito i jednim dobrim dodatnim kanalom i alatom kako napuniti smještane kapacitete i van ljetne sezone.
Valamar se na ovaj način aktivno uključio i dao snažnu podršku inicijativi Hrvatske turističke kartice, projekta Vlade RH i Ministarstva turizma i sporta, čiji je cilj omogućiti hrvatskim građanima pristupačnije korištenje usluga u ugostiteljstvu i turističkim sadržajima na području cijele Hrvatske, navodi Ines Damjanić, potpredsjednica za ljudske potencijale u Valamaru te dodaje:
“Pozdravljamo projekt Hrvatske turističke kartice u cilju daljnjeg razvoja domaćeg turizma ali i kao izvrstan oblik ulaganja u zadovoljstvo zaposlenika na čemu u Valamaru kontinuirano radimo. Vjerujemo da će se brojni partneri Valamara uključiti u ovu inicijativu te nagraditi svoje zaposlenike Hrvatskom turističkom karticom, a Valamar im pri tome osigurava i dodatne popuste u okviru Valamar Family & Friends programa“, istaknula je Damjanić.
Zaposlenici Valamara, i drugi korisnici, Hrvatskom turističkom karticom mogu plaćati u svim ugostiteljskim objektima te u objektima koji pružaju usluge smještaja - hoteli, kampovi, pansioni, privatni iznajmljivači. Jedini uvjet za korištenje Hrvatske turističke kartice je da pružatelji usluga posjeduju POS aparat te prihvaćaju plaćanje platnim karticama tako da svi pružatelji turističkih usluga mogu primiti uplatu putem Hrvatske turističke kartice.
Svi korisnici Hrvatske turističke kartice mogu ostvariti i popuste prilikom plaćanja na određenim lokacijama, a popisi aktualnih pogodnosti i popusta dostupni su na stranici www.hrvatskaturistickakartica.hr.