Europski barometar smještaja: ekonomski optimizam među hotelijerima i iznajmljivačima na najvišoj razini

Autor:  HrTurizam.hr

24. svibnja 2024.

Potaknuti trajnom otpornošću industrije, europski hotelijeri i iznajmljivači izrazili su najvišu razinu gospodarskog optimizma od 2022. u najnovijem izdanju Europskog barometra smještaja.

Istraživanje, koje je objavio Booking.com u suradnji s njemačkom online platformom za prikupljanje podataka Statista, otkrilo je da 63% ispitanika vjeruje kako će se ekonomska situacija njihovog poslovanja razvijati pozitivno ili vrlo pozitivno u sljedećih šest mjeseci. Porast je to od četiri postotna boda, četvrti uzastopni porast od prvog izvješća Barometra 2022. Još dvije trećine odnosno 65% njih izvijestilo je o pozitivnom poslovnom razvoju u proteklih šest mjeseci, a postotak onih koji dijele negativna očekivanja pao je na samo 4% - u oštroj suprotnosti sa 17% u 2022.

S pogledom na vrhunac ljetne sezone, pažnja je usmjerena na potrebe i želje potencijalnih gostiju, pri čemu 50% europskih smještajnih kapaciteta prijavljuje trend kraćih boravaka kao prednost među gostima, što je porast od šest postotnih bodova od posljednjeg Barometra.

Gotovo polovica ispitanika (48%) navodi da njihovi gosti rezerviraju više unaprijed, dok 45% ističe kako njihovi gosti sada rezerviraju jeftinije sobe. Potonje odgovara gotovo polovici europskih smještajnih kapaciteta koji bilježe rast prosječnih dnevnih cijena (48%) i skok u stopama popunjenosti (49%). Možda najznačajnije, 46% ispitanika navodi da se gosti odlučuju za restriktivnije politike otkazivanja, što je porast od 15 postotnih bodova od zadnje ankete.

I dalje postoji niz makro i mikroekonomskih izazova s ​​kojima se hotelijeri i dalje nose: troškovi osoblja (65%) i nedostatak kvalificiranih radnika (61%) mnogima su bili na prvom mjestu, dok su drugi čimbenici poput potencijalnog povećanja poreza (58%), geopolitičke neizvjesnosti (55%) i birokracije (53%) identificirani kao potencijalni ekonomski rizici za europske hotelijere. Unatoč tome, europski smještaj također prihvaća mnoštvo prilika za poboljšanje iskustva gostiju: ulaganja u stil/estetiku (69%) i udobnost (67%) rangirani su visoko među prioritetima, a slijede ih poticanje ponovnih posjeta (67%), i poboljšanje marketinga na društvenim mrežama (66%).

Održivost ostaje visoko na dnevnom redu za mnoge, s 41% ispitanika koji su naveli kako su zabrinuti zbog klimatskih promjena i utjecaja koji će one imati na njihovo poslovanje u sljedeće tri godine, a 45% namjerava izdvojiti gotovo četvrtinu planiranih ulaganja za poboljšanja u ovom području.

Motivacije su različite: 67% će ulagati s nadom da će ostvariti dugoročne uštede troškova što je vjerojatno u korelaciji sa 78% onih koji troškove energije vide kao rizik broj jedan za svoje poslovanje. U međuvremenu, mnogima vjerojatno pada na pamet skorašnji zakon s obzirom na to da 51% namjerava ulagati kako bi ispunili vladine zahtjeve, a 48% kako bi dobili certifikat treće strane - nešto što se također vidi kao velika prilika za gotovo polovicu (49%).

"Nevjerojatno je ohrabrujuće vidjeti kako četvrto izdanje Europskog smještajnog barometra otkriva kontinuirani rast ekonomske pozitivnosti, s europskim hotelijerima koji dijele veliki optimizam uoči vrhunca ljetne sezone. Međutim, ključno je da nastavimo dublje pronicati u potencijalne prepreke s kojima se još uvijek suočavaju i razmotriti kako najbolje, kao industrija, možemo surađivati ​​kako bismo osigurali stalni rast i uspjeh europskih hotelijera i iznajmljivača", rekao je Peter Lochbihler, viši direktor Odjela za odnose s javnošću, Booking.com. 

Izvori: Booking.com i Statista

Autor:  HrTurizam.hr

24. svibnja 2024.