Europski certifikat postaje obaveza u aquaparkovima na napuhavanje

AquaSuperPark na Žnjanu biti će najveći aquapark ne samo u Hrvatskoj već i široj regiji.

Autor:  HrTurizam Native

13. siječnja 2025.

Aquaparkovi su danas neizostavan segment u razvoju turističke infrastrukture, osobito u destinacijama koje ciljaju na obiteljski turizam.

Ovakvi sadržaji ne samo da povećavaju konkurentnost i dodanu vrijednost plaže, već pridonose i povećanju prihoda, duljem zadržavanju gostiju te njihovom boljem ukupnom zadovoljstvu. Međutim, iza aquaparkova stoji jedan od najvažnijih izazova, a koji se često zanemaruje – a to je pitanje sigurnosti. 

Sigurnost u aquaparkovima ne podrazumijeva samo kvalitetnu infrastrukturu i pravilno održavanje sadržaja, već i usklađenost sa strogim europskim sigurnosnim standardima. Roditelji sve više vrednuju destinacije koje nude sigurno okruženje za njihovu djecu, što aquaparkovima nameće odgovornost da budu ne samo zabavni, već i potpuno pouzdani.

Upravo po pitanju sigurnosti, Europski certifikat sigurnosti postaje obaveza za sve aquaparkove u EU. Fokus je na sigurnosti kao najvažnijem segmentu koji je nažalost u praksi do sada imao veliku zakonsku rupu oko certificiranja.  

U razgovoru s Ernestom Kiseljakom, vlasnikom tvrtke AB original d.o.o. koja je službeni regionalni distributer za američke AQUAGLIDE aquaparkove na napuhavanje od 2009. godine razgovarali smo o novim strogim kontrolama koje uvodi EU od iduće godine. S obzirom na promjene i nova pravila Europske unije u 2025. nova regulativa bi trebala donijeti na tržištu aquaparkova povećanje sigurnosti, što je u fokusu svih koji kupuju ili planiraju investiciju u aqapark na napuhavanje - od destinacija, kampova do hotelskih resorta. 

"Praksa u Europi pokazala je kako određeni kineski proizvođači manipuliraju sa sigurnosnim certifikatima koje mogu dobiti u Kini. Naime neki brandovi su tako certificirali jedan jednostavan element iz svog asortimana i zatim kopirali taj certifikat na ostatak ponude tj. na sve elemente aquaparka. Tu su praksu uočile inspekcije i zadnjih su se godina time bavile carine na nivou EU. Sada će svi aquaparkovi koji se prodaju i postavljaju u EU morati imati valjane europske certifikate kvalitete kao što je TUV. Naime jedino će posjedovanje Europskih certifikata kvalitete biti valjani dokaz da se radi o proizvodima koji su napravljeni od materijala koji nisu štetni za zdravlje djece i da su konstruirani na siguran način", naglašava Ernest Kiseljak.

Na pitanje kako će u praksi izgledati kontrola, tj. tko će kontrolirati valjanost novog TUV certifiakta, Kiseljak napominje kako je to pitanje za Carinsku upravu, jer oni su ti koji provode takve stvari.

"Prema informacijama iz članica EU gdje su se nova pravila već implementirala ima više razina kontrole. Prvi nivo je pri samom uvozu gdje carina traži kompletnu dokumentaciju uključujući TUV certifikate za svaki element koji ulazi u EU.  Drugi nivo kontrole je nakon što se aquaparkovi postave na vodenu površinu. U Grčkoj je već ovo ljeto taj dio kontrole provodila Lučka kapetanija u suradnji s carinom. Uglavnom je Lučka kapetanija regularno obilazila sve lokacije pod koncesijom i slikala sve elemente i brojeve otisnutih certifikata, zatim su vlasnicima odredili rok od 48 sati za predočenje TUV certifikata za svaki pojedinačni element. Ako vlasnik aquaparka to nije ispunio dobio bi uz novčanu kaznu, trenutnu zabranu rada i rok za hitno uklanjanje takve strukture iz mora. U Nizozemskoj vlasnici aquaparkova navode kako su im ljetos svima kontrolirali posjedovanje TUV certifikata. To je izuzetno važno jer se bez kontrole može dogoditi da nam djeca završe, ne samo u konstrukcijski nesigurnom parku već i na elementima koji su završno obrađeni kemijski toksičnim ili čak kancerogenim materijalima ili bojama", ističe te dodaje kako je AQUAGLIDE američki aquapark brand, koji je u svijetu aquaparkova na napuhavanje sinonim za kvalitetu, atraktivnost, jednostavnost korištenja, sigurnost i profitabilnost.  

Sigurnost je glavni prioritet, tako da uz certifikate koji se traže u Americi ili Australiji posjeduju i europski TUV certifikat za svaki od 115 elemenata. Atraktivnost je slijedeća velika prednost AQUAGLIDE aquaparkova.

"Ako vaš aquapark posjeduje prave atrakcije tipa tobogan visine 5 ili 6 metara, još ako taj tobogan ima navodnjavanje, uz taj tobogan stavite 8 metara visoku ljuljačku opremljenu s cirkuskim trapezom, koje će dijete tome odoljeti. Atraktivni aquaparkovi privlače više korisnika i omogućavaju naplatu veće vrijednosti za istu jedinicu vremena. Zaboravite dosadne parkove kroz koje se samo trči i u kojima je najveća atrakcija trampolin, to je prošlost. Atraktivan aquapark će prije privući pažnju i dobiti posjetitelje u odnosu na neki običan aquapark. Iz istog će se razloga i djeca i roditelji ponovo vratiti upravo u AQUAGLIDE. Naša iskustva govore kako naša atraktivnost osigurava u prosijeku 50% više prihoda spram klasičnih", naglašava Kiseljak. Jednostavnost korištenja je možda i najvažnija prednost AQUAGLIDE aquaparkova. Naš sugovornik odgovara kako je jednostavnost korištenja direktno povezana s time koliko će vremena djeca provesti u aquaparku, ali i sa sigurnošću samog aquaparka.

Letak za novine novi

"Naime ako vaš aquapark ima staze visoke svega 10 cm na koje se i najmanje dijete može popeti na bilo kojem mjestu u aquaparku, roditelji će ga odmah percipirati kao sigurniji, djeca će se manje umarati i time puno duže koristiti aquapark. Većina aquaparkova ima staze visoke 30-40 cm, što je teško i za odraslu osobu za popeti se iz vode te može predstavljati i sigurnosni rizik za djecu kada su iscrpljena, zbog čega aquaparkovi s tim visokim stazama zahtijevaju stalnu prisutnost spasitelja, pogotovo kada se radi o parkovima kapaciteta više od 40-tak korisnika. Ako uzmemo u obzir kako će u vašem aquaparku sa stazama visokim 10 cm djeca u prosjeku najviše uzimati ulaznicu od 60 minuta, dok će u parku sa visokim stazama uzimati 30 minuta, matematika je jednostavna. Uzmite u obzir da ulaznica za 1 sat korištenja košta 30% više od one za 30 minuta i uspjeli ste akumulirati dodatnih 30% više prihoda. Sigurnost je apsolutno najvažniji faktor u svim aquaparkovima. Ako pristupačnost u penjanju na bilo kojem mjestu u aquaparku gledamo kroz tu prizmu, onda je AQUAGLIDE najsigurniji brand s obzirom da nudi patentom zaštićen koncept svega 10 cm visokih spojnih staza", zaključuje Kiseljak. 

"Aquapark podiže posječenost plaže i cjelokupnu vanpansionsku ponudu plaže. Pokazalo se kako ovaj sadržaj ima direktan utjecaj i na pansionsku potrošnju jer obitelji prije odluke kuda će putovati istražuju i ponudu plaže kako bi se uvjerili da će djeca imati dovoljno sadržaja za zabavu", ističe naš sugovornik kojeg smo pitali da li već postoje neki novi projekti aquaparkova za 2025.

AQUAGLIDE aquapark najsigurniji je na tržištu, a jamče i 30% do 50% veću zaradu

"Ozbiljne se investicije ugovaraju ranije kako bi ušle u prednarudžbu čime ostvaruju benefite kroz financijske popuste te zajamčen prioritetni rok ugradnje. Najatraktivniji projekt za 2025. je svakako aquapark na Žnjanu, a investitor je grad Split. To će biti apsolutno najveći AQUAGLIDE aquapark ne samo u Hrvatskoj već i široj regiji. Radi se o iznimno atraktivnom aquaparku, spomenut ću 5 metara visok tobogan, odbojkaško igralište na vodenom trampolinu i 8 metara visoku ljuljačku s cirkuskim trapezom. Ovdje navodim samo 3 od ukupno čak 56 elemenata koji će biti ugrađeni u aquapark na Žnjanu. Jedno je sigurno, ovaj će aquapark atraktivnošću podići kvalitetu turističke ponude grada Split na jedan novi nivo", naglašava Kiseljak pojašnjavajući i postupak ulaska u aquapark biznis, tj. postupak nabave te postupak realizacije projekta.

"To je prilično jednostavno nakon što nas kontaktirate dalje vas vodimo kroz cijeli proces - od projektiranja, jer za svakog klijenta radimo jedinstveno dizajniran aquapark, preko ugradnje, održavanja i servisiranja postavljenih parkova tijekom čitave sezone, sve do marketinške podrške. AquaSuperPark tim ima višegodišnje iskustvo u podršci AQUAGLIDE aquapark klijentima. Naši su partneri prepoznali kvalitetu i sve prednosti koje nudi AQUAGLIDE aquapark brand, na našem AquaSuperPark timu je da to prati vrhunskom podrškom i uslugom u svakom segmentu poslovanja", zaključuje Kiseljak.

Više o AQUAGLIDE parkovima saznajte na www.aquasuperpark.com

Sadržaj omogućili HrTurizam i AB original, u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

*Članak objavljen izvorno u hrturizam novinama. Želite primati hrturizam novine? Postanite dio hrturizam obitelji. 

Autor:  HrTurizam Native

13. siječnja 2025.