Fenomenalan uspjeh Međimurja: Distribuirano preko 15.000 kupona te generirano 3.75 milijuna kuna turističke potrošnje

Međimurje posjetilo više gostiju nego prošle godine, podijeljeno preko 15.000 kupona, generirano 3.75 milijuna kuna turističke potrošnje u Međimurju – to je resume prvih mjesec dana kampanje “Međimurje daje više!”...

Međimurje posjetilo više gostiju nego prošle godine, podijeljeno preko 15.000 kupona, generirano 3.75 milijuna kuna turističke potrošnje u Međimurju – to je resume prvih mjesec dana kampanje “Međimurje daje više!” koja je postigla više nego fenomenalan uspjeh.

Turistička zajednica Međimurske županije u suradnji s LifeClass Terme Sveti Martin i 50-ak partnera iz javnog i privatnog sektora pokrenula je turističku kampanju pod sloganom „Međimurje daje više!“, a koja traje od 15. lipnja do 15. rujna 2020.

Cilj kampanje je bio tržištu umjesto natjecanja u spuštanju cijena ponuditi dodanu vrijednost turistima, te se u trenucima kada je poseban fokus na kontinentalni turizam pozicionirati i nametnuti Međimurje kao idealnu destinaciju koja nudi i daje više. 

Glavni fokus kampanje bilo je domaće tržište tj. privući domaćeg gosta, a ideja kampanje „Međimurje daje više!“ je da gosti na svakih potrošenih 250 kuna dobiju kupon za jednu od više od 100 besplatnih usluga u destinaciji. 

Nakon mjesec dana kampanje “Međimurje daje više!” poznati su prvi rezultati kampanje koje provodi TZMŽ u suradnji s partnerima.

U sklopu kampanje podijeljeno je preko 15.000 kupona, turisti generirali turističku potrošnju od 3.75 milijuna kuna u Međimurju. 

Od 15.06. do 15.07.2020 ( prvih mjesec dana kampanje ) ostvareno je 5.186 dolazaka i 12.887 noćenja, dok je prosječno trajanje boravka bilo 2,48 dana. 

Prvi pravi efekti kampanje pokazali su se u prvim tjednima mjeseca srpnja, kada je Međimurje posjetilo više gostiju nego prošle godine. Tako je od 01.srpnja – 15.srpnja 2020. u Međimurskoj županiji ostvareno 2% više dolazaka nego prošle godine u isto vrijeme.

Dolasci domaćih gostiju ostvarili su index 102%, a noćenja 97% – dakle 2% više gostiju nego u istom razdoblju prošle godine i praktično isti broj noćenja kao prošle godine u navedenom razdoblju. I to u “špici” ljetne sezone.

No, prva turistička vijest godine je kako je kampanja u samo mjesec dana rezultirala turističkom potrošnjom od 3.750.000 kuna u Međimurju!

Najznačajniji rezultat kampanje je što je u prvih 30 dana kampanje distribuirano preko 15.000 kupona kojima gosti mogu ostvariti više od 100 besplatnih doživljaja što ukazuje na izvrsnu izvanpansionsku potrošnju gostiju. 

Konkretno, ako znamo da je kampanja mjerljiva, jer na svakih potrošenih 250 kuna gosti dobiju jedan kupon, možemo zaključiti kako je u prvih mjesec dana ostvarena turistička potrošnja od 3.75 milijuna kuna u Međimurju. Što je isključivi i mjerljivi rezultat kampanje “Međimurje daje više!”. Također, potrošnja je još i veća, jer svaki gost koji je iskoristio kupon je sigurno generirao i dodatnu potrošnju, kao recimo u posjetu neke vinarije kroz kupnju vina, no to nije moguće dodatno izmjeriti.

Doseg kampanje na društvenim mrežama je preko 530.000 jedinstvenih korisnika, a doseg kampanje putem TV-a generirao je preko milijuna gledatelje u Hrvatskoj. 

Rudi Grula, voditelj ureda TZ Međimurske županije: Treba se izboriti za domaćeg gosta koji je uvijek najbolji gost

Rudi Grula, voditelj ureda TZ Međimurske županije

Ovo nije samo kratkoročna kampanja, nego je ovo ulaganje u našeg domaćeg gosta. Mi smo i do sada imali oko 50% domaćih gostiju, a želja nam je da ta brojka bude i malo veća, ističe Rudi Grula, voditelj ureda Turističke zajednice Međimurske županije te dodaje kako ako generalno gledamo kontinentalni turizam u Europi, on uvijek počiva na domaćem gostu. 

“Domaći gost je uvijek najbolji gost i uvijek će biti, a domaći gost se upravo u ovoj krizi pokazuje koliko je on značajan. Uvijek se za njega treba izboriti. Cijela ova kampanja, upravo sada kada je najteže, usmjerna je na domaćeg gosta. A da smo bili u pravu kada smo se fokusirali na domaćeg gosta dovoljno govore brojke. U prvih 15 dana mjeseca srpanj ostvarili smo rast dolazaka od 2% u omjeru na isti period prošle godine te je kampanja generirala potrošnju od 3.75 milijuna kuna u Međimurju. “

Trenutna popunjenost i interes za booking koji ovih dana bilježe međimurski smještajni objekti bude nadu da ova turistička godine usprkos svim okolnostima može biti relativno uspješna.

“Prema našem istraživanju u komunikaciji s vlasnicima u privatnom smještaju većina je do mjeseca rujna dobrim djelom popunjeni, a kuće za odmor s bazenima su skroz prodane i popunjene. Trend je jako pozitivan, a rezultati kampanje nas jako vesele jer u “špici” ljetne sezone i sukladno cijeloj ovogodišnjoj situaciji ostvariti rast dolazaka je veliki uspjeh. Najviše nas veseli što je kampanja realizirala naš glavni cilj, a to je motiv dolaska kao i najvažnije generiranje turističke potrošnje, i to od preko 3.7 milijuna kuna. Značajno je i kako je kampanja privukla 98% individualnih gostiju, što govori o uspjehu iste. Svakako idemo dalje s kampanjom i pozivamo sve hrvate da posjete Međimurje koje uvijek daje i nudi više” zaključuje Grula.

Iz TZ Međimurske županije također su ponosni na vrijednost za novac i kvalitetu usluge u destinaciji. Tijekom mjesec dana kampanje zabilježen je izuzetno visok stupanj zadovoljstva partnera i gostiju te do sada niti jedan partneri kao niti TZ Međimurske županije, nisu zaprimili niti jednu reklamaciju.

Kampanja “Međimurje daje više!” je do do sada naša najbolja domaća kampanja.

Ne znam da je ikada u nekoj turističkoj kampanji, i to za domaće tržište i gosta, prodano tj. dodijeljeno 15.000 kupona, a kampanja još traje do 15. rujna 2020.

Ovo je još jedan dokaz kako olako odbacujem domaćeg gosta i domaću potrošnju. Domaći gost mora biti baza za razvoj pred i posezone, a pogotovo za razvoj kontinentalnog i ruralnog turizma.

Ova godina je zbog izvanredne situacije izazvane pandemijom covid19, s jedne strane otvorila veliku priliku za kontinentalni i ruralni turizam, jer je upravo fokus i potražnja za istima bila u glavnom fokusu. No, bilo se potrebno nametnuti i pozicionirati, a to je upravo fenomenalno uspjelo Međimurju zahvaljujući odličnoj kampanji koja ima glavu i rep.

Također, još jednom se dokazalo kako u borbi: manja cijena i slabija kvaliteta vs. kvalitetni sadržaj i vrijednost za novac, uvijek pobjeđuje kvaliteta, a ne kvantiteta, što pokazuje i ovaj primjer. Manja cijena nikada ne bi privukla ovoliku pažnju i ostvarila ovaj uspjeh.

Autentična priča, dodana vrijednost, kvaliteta, vrijednost za novac – je dobitna formula. Možda to napokon i shvatimo ove godine, jer upravo na tome moramo graditi nove temelje naše turističke ponude.

Za kraj, u ovom trenutku i to još u “špici ljetne sezone” generirati turističku potrošnju od 3.750.000 milijuna kuna u Međimurju, i to u samo mjesec dana kampanje, je nevjerojatan rezultat. No, ne i slučajan. Međimurje ispod radara godinama korak po korak pametno i održivo gradi svoju turističku priču, temelji su odlični što je najvažnije, a tek u narednim godinama će iskočiti i raširiti krila kao i Istra, na “čuđenje” mnogih. S druge strane, ne treba zaboraviti kako se radi o kontinentalnoj destinaciji, što je totalno drugačija, kompliciranija i teža priča nego da se radi o destinaciji na Jadranu koja svake godine ima sigurnu bazu turista, sigurne prihode i “sunce i more” kao motiv dolaska.

Na kontinentu moraš imati poseban i drugačiji motiv dolaska ( nema sunca i mora ) , a da ne pričam o financijskim, ljudskim i drugim resursima kojima raspolažu kontinentalne destinacije u usporedbi s “morskim” kolegama. Također, ovdje treba istaknuti i jedan ključan faktor. A to je vizionara Rudija Grulu, voditelja ureda Turističke zajednice Međimurske županije, koji je jedan od rijetkih turističkih profesionalaca u sustavu turističkih zajednica.

Što bi samo bilo da, kako Međimurje, a tako i druge kontinentalne destinacije imaju samo malo pravu podršku turističkog sektora. Važno je za naglasiti kako kuponi nisu u stvari podijeljeni ili distribuirani, prava riječ bi bila da su kupljeni, jer se kuponi dobivaju na potrošenih 250 kuna u destinaciji. Još jedna lekcija, kako je važno vezati priču uz potrošnju i ostvareno noćenje, a ponajviše uz kvalitetan sadržaj koji je motiv dolaska.

Ova najmanja hrvatska županija iz godine u godinu opravdava titulu najuspješnije kontinentalne turističke destinacije i podiže ljestvicu izvrsnosti na svim područjima. A tek će u budućnosti početi širiti svoja krila i biti primjer kako održivo i pametno razvijati kontinentalni turizam.

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN