Može li Festival hodanja u Lici privući deset tisuća hodača? Može, a sve kreće prvim korakom

Nakon izuzetno uspješne prve godine, u rujnu će se u Lici održati drugi po redu Hrvatski Festival Hodanja.  I ove godine gradovi domaćini biti će Gospić i Otočac gdje...

Nakon izuzetno uspješne prve godine, u rujnu će se u Lici održati drugi po redu Hrvatski Festival Hodanja. 

I ove godine gradovi domaćini biti će Gospić i Otočac gdje će se hodati na nekoliko ruta različitih intenziteta, zbog čega sudjelovati mogu baš svi. Sedmi rujan tako je rezerviran za Gospić gdje će svi prijavljeni „šetači“ savladavati tri staze dužine 10+ 20+ i 30+ kilometara simbolično nazvane Tesla. Nakon toga, osmog rujna, manifestacija se seli u Otočac na staze imena Gacka dužine 10+ 20+ i 30+ kilometara. Zanimljiva i pohvalna sinergija između gradova – Gospić i Otočac.

Može li Festival hodanja u Lici privući deset tisuća hodača? Može, a sve kreće prvim korakom

Lani je Likom hodalo oko pet stotina hodača, a organizatori očekuju da će se ove godina brojka barem udvostručiti. Da možda na prvu male brojke, no sve kreće od prvog koraka, a oko 2.000 noćenja koje očekuju organizatori ovogodišnjeg izdanja su više nego odlične brojke. Festival hodanja siguran sam mogao bi postati odličan motiv dolaska, a uz hodanje naravno tu je i turistički segment uz eno i gastro ponudu te sve druge turističke sadržaje koje Lika nudi. Naravno, uvijek je potrebno određeno vrijeme da se neki festival razvije i postane motiv dolaska, od tri do pet godina, no odlični temelji su tu. A prvi preduvjet i pretpostavka da se to dogodi je onaj najteži – hrabro krenuti naprijed, što su u Lici i napravili. Kada pričamo o tržišnom razvoju, najlakše je reći ne može se ili držati se statusa quo.

Nema novaca, nema podrške sponzora, nema tu turista itd… možemo naći stotinu razloga zašto nešto ne može, no Festival hodanja je odličan razlog kako se ipak može. No, da bi se nešto pokrenulo i dobilo podršku potrebno je da priča proaktivno krene iz destinacije, koja mora vuči i nametnuti se, a ne čekati čudo, koje se nikada neće samo od sebe dogoditi. Festival hodanja je odlična primjer želje za pozitivnom promjenom, našli su svoju nišu, hrabro krenuli naprijed, te uz pametnu strategiju razvoja se ne bi začudio da kroz tri godine festival izraste u manifestaciju koja privlači na tisuće posjetitelja i turista.

A da to nije utopija, govori činjenica kako je Festival hodanja jedinstveno sportsko događanje u Hrvatskoj, a čak je već nakon prve godine prepoznato na svjetskoj razini. Naime u svibnju Festival Hodanja je započeo proces učlanjivanja u svjetski savez hodanja (IML) te ima status kandidata. Najbolji je to dokaz da i Hrvatska prati svjetske trendove, a konačni cilj je kao i slična događanja u svijetu koja se održavaju već dugi niz godina, okupiti i po nekoliko desetina tisuća hodača.

Festivali ovakvog tipa veliki su trend u svijetu, a osim popularnosti krasi ih i masovnost jer je hodanje aktivnost koja sve više dobiva na važnosti i profesionalnosti. Zbog toga neki od svjetskih Festivala okupe i do pedeset tisuća hodača. 

Uz globalne turističke trendove koji samo rastu i rasti će još više, od ekologije, organske hrane, odlaska za prirodom, aktivnim odmorom, svijesti za zdravljem i kretanjem nije teško vidjeti Liku koja se pozicionira upravo u tom segmentu. Organska i domaća hrana od OPG-ova, priroda i svjež zrak, šuma, domaće životinje, cikloturizam, hodanje, aktivni odmor i naravno Tesla i Plitvička jezera kao veliki turistički magneti. Također, u Lici su se već realizirale odlične investicije u smještajne kapacitete, kao što je Fenomen Plitvice, Plitvice Holiday Resort i Big Bear Camping Resort, a u najavljene su i nove kao što je izgradnja luksuznog resorta T nest – Teslino gnijezdo, poznatog hotelijera Gorana Štroka.

Ako samo prođete automobilom “Plitvičkom magistralom” s ceste se može vidjeli pozitivna transformacija i kako je napravljen veliki pomak, od ponude smještaja, restorana do ponude aktivnog turizma. Naravno, uspjeh i pozitivan utjecaj NP Plitvičkih jezera nije dovoljan sam po sebi, potrebno je pametno upravljati s razvojem kako bi postali prepoznatljivi brend, netko se mora baviti strateškim i održivim razvojem. Upravo u tom segmentu smatram kako je potreban iskorak Like, da se točno definira dugoročna strategija razvoja i da se svi ti procesi pametno vode korak po korak. Opet, ne svaka županija ili grad sama za sebe, nego kao jedna jasno definirana turistička regija i brend. O toj temi uskoro više…

Prijave na Festival hodanja traju do 30.8.2019  a uz kotizaciju dolazi i prijevoz između dva grada, kao i službene majice, voda i voće. Više o prijavi kao i Festivalu hodanja saznajte OVDJE

Foto: Festival hodanja

Vijesti: