Filipini nastavljaju s poreznim poticajima kako bi dodatno razvili turistički sektor

Filipini produljuju svoje porezne poticaje, koji su trebali vrijediti do kraja ove godine, za još jedno desetljeće kako bi potaknuli ulaganja u turističkom sektoru čime nastoje postići ambiciozan cilj...

Filipini produljuju svoje porezne poticaje, koji su trebali vrijediti do kraja ove godine, za još jedno desetljeće kako bi potaknuli ulaganja u turističkom sektoru čime nastoje postići ambiciozan cilj u privlačenju 12 milijuna turističkih dolazaka do 2022. godine, prenosi Skift.

Novi zakon, koji je potpisao predsjednik Rodrigo R. Duterte 10. travnja, sadrži čitav niz poticaja, između ostalog uključujući oslobođenje od poreza u trajanju od šest godina, bescarinski uvoz kapitalnih dobara i usluga, neto operativni prijenos gubitka kao alternativni sustav oporezivanja te porezne olakšice za zaštitu okoliša i kulturne baštine.

Još od 2010. godine namjera Filipina je razvijati turistički sektor kao ključni faktor gospodarskog rasta. Prema šestogodišnjem planu administracija Dutertea namjerava doseći 12 milijuna turističkih dolazaka do 2022. godine, u odnosu na broj od 6 milijuna koji je zabilježen 2016. Cilj je povećati prihode od inozemnog turizma na 17,7 milijardi dolara do kraja mandata uprave 2022. godine, s prethodnih 6,8 milijardi u 2016.

Nacionalnom planu razvoja turizma također je cilj povećati udio zaposlenosti u sektoru na 14,4 posto ukupne stope s 13 posto zabilježenih u 2016. godini.

Samie Lim, predsjednica odbora za turizma Trgovačke i industrijske komore Filipina, izjavila je kako „u turizmu postoji pet ključnih faktora – dolasci, pristup, smještaj, atrakcije i aktivnosti. Svi ti faktori moraju surađivati ruku pod ruku te bi trebali biti stimulirani investicijama kako bi Filipini bili u rangu s najboljim regionalnim i globalnim destinacijama. Filipini imaju prelijepe atrakcije, no one su beskorisne ako ne postoje ceste koje će turiste dovesti do njih.

S Limom se slaže i Jose C. Clemente III, predsjednik Turističkog kongresa Filipina, koji je sastavljen od predstavnika privatnog turističkog sektora. „Ovaj paket poticaja je dobrodošao, no sada bismo trebali potražiti investitore koji bi bili zainteresirani za ulaganje u filipinsku turističku industriju kako bismo mogli u potpunosti iskoristiti te poticaje. Osim samih poticaja, potrebno je olakšati proces uspostave poslovanja“, izjavio je.

Međutim, novi zakon ima i svoje kritičare.

Ministarstvo financija smatra kako je zakon nepotreban. Carlos G. Dominguez III, glavi tajnik ministarstva, izjavio je kako „poduzetnici koji planiraju otvoriti hotel bi ga otvorili i bez poreznih poticaja“.

Ministarstvo nastoji popraviti zastarjeli porezni sustav pojednostavljenjem strukture poreza na dobit i poboljšanjem sustava fiskalnih poticaja u korist stranih poduzeća koja zapravo i doprinose razvoju zemlje.

Barry Robinson, predsjednik i izvršni direktor Wyndham Hotel grupacije za jugoistočnu Aziju i Pacifik, izjavio je kako će imati „najmanje šest brendova na Filipinima u sljedeće tri godine. To je nastojanje hotelske grupe pogoditi sve tržišne segmente na Filipinima koji je potaknut rastućem broju dolazaka.

Dolasci su porasli za 15 posto na 7,2 milijuna u 2018. godini, u odnosu na godinu prije, te za više od 100 posto u odnosu na 3,5 milijuna dolazaka u 2010. godini.

U prvom tromjesečju 2019. godine Filipinski odbor za investicije zabilježio je oko 112 milijuna dolara investicija u šest novih smještajnih objekata u pokrajinama Cebu, najvećem turističkom odredištu, te Marinduqueu i Metro Manili. To je gotovo pet puta više od ulaganja od 19 milijuna dolara u dva hotela u istom razdoblju 2018. godine.

No, usprkos brojkama, Lim smatra kako još uvijek ima mnogo prostora za rast, posebno u dolascima stranih turista. U jugoistočnoj Aziji, Filipini su 2017. godine zauzeli tek šesto mjesto po broju dolazaka, iza Tajlanda, Malezije, Singapura, Indonezije i Vijetnama.

Izvor: Skift

Vijesti: