Veći dio 2023. karakterizirali su teški globalni ekonomski uvjeti koji su se u Europi osjećali tijekom cijele godine. Unatoč tome, globalna potrošnja na oglašavanje raste.
Predviđa se da će 2024. globalna potrošnja na oglase porasti za 8,2 posto i dosegnuti jednu milijardu dolara.
Unatoč tome što se u oglašavanje putovanja malo ulaže u usporedbi s drugim sektorima, očekuje se da će potrošnja na digitalne oglase namijenjene putnicima u Ujedinjenom Kraljevstvu do kraja godine doseći rast od 20,9 posto.
/// Airbnb nastavlja s inovacijama kako bi zadovoljio potrebe putnika
Programski kanali kao što su digitalno oglašavanje izvan kuće (DOOH - digital out of home odnosno javna mjesta), kablovska odnosno zemaljska TV (CTV) i oglašavanje u igricama, zabilježili su lani značajan rast usvajanja i ulaganja.
Jedan od najvećih trendova bio je sve veći pomak prema integraciji novijih kanala s tradicionalnim medijima kako bi se potaknule učinkovite marketinške strategije.
/// Expedia Group i Netflix najavili prvo globalno partnerstvo u oglašavanju s lokaliziranim oglasima
Potrošnja u Ujedinjenom Kraljevstvu na CTV porasla je primjerice 9,5 posto, a očekuje se da će ove godine ulaganje u ovaj kanal, koji se može pokrenuti uz linearne TV napore, porasti za 16,7 posto.
Marketinški stručnjaci za ovu godinu trebaju uzeti u obzir sve navedene trendove. Uz njih, postoje širi trendovi u digitalnom krajoliku koje također treba imati na umu.
/// Greenwashing u turizmu - kako ga prepoznati i izbjeći
Zadržavanje i ponovno aktiviranje potrošača
Očekuje se kako će se Europa ove godine gospodarski postupno oporavljati. Suočeni s neizvjesnošću, brendovi bi se trebali usredotočiti na održavanje postojećih odnosa i ponovno mobiliziranje kupaca koji su se udaljili.
Kako bi bili sigurni da se kupci vraćaju, trgovci na malo i robne marke u svim sektorima trebali bi ulagati u programe vjernosti i razumjeti što kupci od njih žele.
Učinkoviti programi vjernosti mogu pomoći potrošačima u uštedi dok istovremeno tvrtkama povećavaju stope zadržavanja kupaca te prihod.
Programi vjernosti također generiraju vrijedne podatke iz prve ruke koje brendovi mogu koristiti za osnaživanje personalizacije i maloprodajnih medijskih mogućnosti.
Aktivacija podataka dobivenih iz prve ruke
Podaci dobiveni direktno od korisnika postaju sve važniji kako se razvijaju stroži propisi o privatnosti. Dok ove informacije pružaju alternativu kolačićima, aktivacija koju bi trgovci trebali iskoristiti njihove su mogućnosti personalizacije.
/// Airbnb odličnom kampanjom i komunikacijom izravno cilja na hotele kao konkurente
Prikupljanjem pouzdanih i točnih podataka izravno od potrošača, trgovci mogu imati povjerenje da su podaci ažurni i da odražavaju stvarno ponašanje korisnika. To omogućuje bolja korisnička iskustva uz usklađenost s propisima o privatnosti.
Rast uloge umjetne inteligencije
Relevantnost umjetne inteligencije (AI) u digitalnom marketingu raste. Prema McKinseyju, utjecaj generativne umjetne inteligencije na produktivnost mogao bi globalnom gospodarstvu dodati milijarde dolara vrijednosti.
/// ChatGPT predviđa kako će generativna AI utjecati na marketing putovanja
Marketinški stručnjaci bi za optimizaciju performansi ove godine trebali koristiti tehnologije koje pokreće umjetna inteligencija.
AI može pomoći u analizi golemih količina podataka, otkriti korisne uvide i automatizirati zadatke koji se ponavljaju. Digitalnim marketinškim stručnjacima to omogućuje učinkovitiju izvedbu i upravljanje kampanjom.
/// Bečka turistička zajednica ponovno marketinškom kampanjom odskače od svih: Upoznajte 'mikrodoza Beč'
Potencijal programskog oglašavanja u maksimiziranju AI
Odabir programske platforme koja iskorištava umjetnu inteligenciju može se pokazati ključnim u poboljšanju preciznosti pri dosezanju ciljane publike.
Prema Statisti, vrijednost europskog tržišta programskih oglasa od 2017. više se nego udvostručila.
/// Tiaki Promise: Novi Zeland dobio nagradu za najbolji marketing kongresnog turizma
Iskorištavanje snage umjetne inteligencije s programskim oglašavanjem može ponuditi transformativnu prednost, uz strojno učenje koje će preuzeti kontrolu za pojednostavljenje složenih procesa.
Potencijal programskih platformi u maksimiziranju oglašavanja koje pokreće umjetna inteligencija leži u njihovoj sposobnosti da besprijekorno integriraju napredne tehnologije, automatiziraju procese i izvuku korisne uvide iz ogromnih skupova podataka.
Ova sinergija ne samo da osnažuje oglašivače da podignu učinkovitost kampanja, već također ima moć dati najbolje rezultate za svoje ulaganje, piše MarketingWeek.
/// Donosimo trendove destinacijskog marketinga u 2023. godini
Foto: Pixabay