Futurolozi predviđaju nove trendove u svjetskoj turističkoj industriji

Booking.com je nedavno objavio svoju prognozu trendova koji bi mogli utjecati na turističku industriju iduće godine. A koji su dugoročni trendovi u turizmu, pokušali su u novoj epizodi njihovog...

Booking.com je nedavno objavio svoju prognozu trendova koji bi mogli utjecati na turističku industriju iduće godine.

A koji su dugoročni trendovi u turizmu, pokušali su u novoj epizodi njihovog podcasta, saznati od futurologa Thimon de Jonga i futurološkog pionira Magnus Lindkvist koji su podijelili svoja stajališta o navedenim predviđanjima – od porasta putovanja u „sporedne destinacije“ pa sve do porasta popularnosti destinacija s pregrštom raznih iskustava i atrakcija.

Na pitanje zašto putnici sve manje posjećuju najpoznatije destinacije, Lindkvist odgovara da je najveći razlog porast masovnog turizma. Nadodaje kako smatra da će putnici sve češće odabirati destinacije u kojima se mogu skloniti i pobjeći od ubrzanog i prenapučenog svijeta. „Uvijek se sjetim trenutno jako popularne fotografije dugačkog reda ljudi koji čekaju penjanje na Mount Everest. Upravo ta fotografija pokazuje koliko ljude privlače jedne te iste destinacije“, izjavio je Lindkvist i dodao:„Ljudi će, kroz idućih par godina, početi birati manje, nepoznate i mirne destinacije kao svoje odredište za odmor.

Ja živim u centru Amsterdama i, ako bolje pogledate, vidjet ćete da se tamo uvijek nalazi više turista nego lokalnog stanovništva“, nadovezao se de Jong.

Još jedan od najbrže rastućih trendova u industriji su destinacije koje nude velik broj različitih iskustava i atrakcija. „Jedno od ciničnijih objašnjenja je pojava takozvanog ‘iskopiraj i dupliciraj’ trenda. Drugim riječima, gotovo svaka veća destinacija, bez obzira gdje se nalazila, nudi potpuno iste sadržaje kao i druga. Drugo objašnjenje je da previše ljudi posjećuje mali broj destinacija, kao što smo već pričali“, objasnio je Lindkvist.

De Jong se složio s drugim Lindkvistovim objašnjenjem. „Ako putujem sa svojim društvom, svatko od nas ima svoje interese. Neki žele planinariti, drugi izlaziti u klubove, treći se samo izležavati na plaži, a ako postoji destinacija koja sve to pruža, radije ćemo nju odabrati. No, s druge strane bitno je imati kolektivno iskustvo. Tu tezu bi si sve destinacije trebale postaviti“, izjavio je.

Referirajući se na tehnološki razvoj i njegov utjecaj na turističku industriju, de Jong smatra kako su digitalni asistenti budućnost putovanja. „Računalni asistenti s razvijenom emocionalnom inteligencijom moći će predložiti, analizirajući naše ponašanje, odmor ili putovanje koje je kreirano prema našim željama, interesima, potrebama i mogućnostima. No, tako nešto se neće razviti prije 2030. godine, iako već sada postoje slične izvedbe te ideje“, izjavio je.

Za kraj, osvrnuli su se i na trend održivih oblika putovanja, odnosno alternativa avioprijevozu. Putnici su sve svjesniji „ugljičnog otiska“ koje ostavljaju. „U Švedskoj sve više i više kompanija propagira alternativne oblike prijevoza poput vlakova ili pak bicikla. Održivi oblici prijevoza nisu više samo trend, to je prešlo na novu razinu“, objašnjava Lindkvist.

Već se uvelike priča o električnim putničkim zrakoplovima koji bi se trebali pojaviti kroz narednih 20-ak godina. No, dvadeset godina nije malo i brine me što će se dogoditi u međuvremenu“, nadodaje de Jong.

Što se tiče nekih novih trendova koji bi se tek trebali pojaviti, de Jong predviđa kako će putnicima sve bitnija biti putovanja na kojima se mogu mentalno odmoriti. „Ljudi i dok su na odmoru konstantno koriste mobitele, laptope i tablete te se kući vraćaju još umorniji. Zadnjih par godina javljaju se takozvani ‘digitalni detox’ paketi, koje, zanimljivo je, nude luksuzni hoteli. Smatram da će se ‘klasični’ odmori, u kojima se bez digitalnih tehnologija opuštamo, odmaramo i doživljavamo destinaciju, s vremenom vratiti u trend“, zaključio je.

Izvor / foto: Booking.com; Pexels

POVEZANE VIJESTI:

BOOKING.COM PREDVIĐA TRENDOVE U SVIJETU PUTOVANJA ZA 2020. GODINU

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN