Game changer: Expedia pokrenula streaming platformu za kupnju turističkog sadržaja

Game changer kroz poznati model TV prodaje, ali ovaj put u prodaji turističkog sadržaja. 

Autor:  Goran Rihelj

22. travnja 2023.

Platforma pruža gledateljima inovativan način gledanja turističkog sadržaja o putovanju dok istovremeno gledajući seriju mogu kupiti i rezervirati putovanja. Game changer kroz poznati model TV prodaje, ali ovaj put u prodaji turističkog sadržaja. 

Globalna platforma za oglašavanje putovanja Expedia Group, predstavila je novu medijsku platformu, prvu platformu za oglašavanja i putovanja te vrste, koja putnicima daje alate za kupnju i rezervaciju putovanja dok gledaju sadržaje o putovanjima, stvarajući zabavu turizam rezervirati.

Koristeći tehnologiju platforme "shoppable", tvrtka je u partnerstvu s Brand USA, američkom međunarodnom destinacijskom marketinškom organizacijom, stvorila kanal za njihov sadržaj koji se može "kupovati", pod nazivom GoUSA.

Slično kao i po poznato modelu TV prodaje, no daleko ispred toga. 

S inspirativnim putnim sadržajem i interaktivnim kartama Brand USA, inovativno središte prikazuje širinu i dubinu privlačnog putnog sadržaja za različita putovanja diljem SAD-a, a istodobno putnicima daje mogućnost rezerviranja hotela, iskustava i letova dok se sadržaj gleda u stvarno vrijeme.

Platforma je posebno dizajnirana za uparivanje opcija putovanja nadahnutih prilagođenim sadržajem koji se gleda s opskrbom Expedije koja se može rezervirati, dok Brand USA omogućuje praćenje i mjerenje utjecaja njihovog sadržaja na odluke putnika o rezervaciji, a posebno koji sadržaj generira najviše angažmana od putnika i utjecaj na rezervacije. Stranica je nedavno počela živjeti u Kanadi s dodatnim tržištima u pripremi.

Ova je platforma doista prva takve vrste u svijetu u kojem se inspirativni sadržaji za putovanja neprestano razvijaju i simbolizira sljedeću fazu u zabavnom turizmu. Nova tehnologija stvara prostor u kojem netko može konzumirati privlačan sadržaj putovanja i rezervirati iskustva na istom mjestu u isto vrijeme, učinkovito 'kupujući seriju', rekla je Angelique Miller, potpredsjednica, Media Studios u Expedia Group.

Ova nova platforma za streaming koja se može kupovati premošćuje jaz u marketingu putovanja između rastućeg utjecaja filmova i TV-a koji se emitiraju na turizam i rezervacije putovanja.

Prema izvješću Expedia Group o trendovima putovanja za 2023., 39% globalnih putnika rezerviralo je godišnji odmor na odredištu koje su vidjeli u filmu ili TV emisiji koju su gledali. Istraživanje Expedije također je otkrilo da su odredišta viđena u filmovima ili na TV-u među najutjecajnijim izvorima inspiracije za putovanja, pri čemu gledani filmovi ili TV sadržaji znatno nadmašuju utjecaj društvenih medija.

“U Brand USA, ponosimo se time što smo nacionalni pripovjedač i oživljavamo američke gradove i države kroz uvjerljiv kratki i dugi video sadržaj. Shvaćamo da su film i TV moćni pokretači putovanja. Uzbuđeni smo što smo partneri Expedia Group u pokretanju ove nove tehnološke platforme i za nas ova inicijativa predstavlja sljedeću evoluciju pripovijedanja - usmjeravajući potrošače od svijesti do akcije dajući im priliku da izravno rezerviraju ono što vide na ekranu”, rekla je Staci Mellman, viša potpredsjednica za marketing u Brand USA. 

Povrat ulaganja u inspirativni sadržaj za putovanja povijesno je bilo teško izmjeriti za one koji rade u industriji putovanja i oglašavanja. Sada putem platforme partneri mogu točnije pratiti metrike, kao što je prosječno vrijeme provedeno u gledanju sadržaja i broj posjetitelja koji namjeravaju rezervirati, kako bi vidjeli kako sadržaj utječe na rezervacije i potražnju. Platforma se može skalirati kako bi podržala bilo koje sadržajne potrebe partnera, uključujući tvrtke izvan prostora putovanja.

Ova nova platforma također podržava Content Value Initiative, novoosnovanu organizaciju od strane ključnih igrača u području putovanja i ugostiteljstva koja pomaže u rješavanju složenosti mjerenja utjecaja sadržaja u industriji putovanja. Dajući putnim partnerima mogućnost praćenja i mjerenja utjecaja njihovog sadržaja na odluke o rezervaciji putovanja, ova je platforma ključni korak u cilju industrije da stvori standardno mjerenje utjecaja i vrijednosti sadržaja.

Osim što video dominira društvenim mrežama već godinama, Brand USA je napravila ekstenziju svoje "TV programa" koji je prva na svijetu pokrenula. Također, radi se o zanimljivim turističkim dokumentarcima ( storytelling ) kojim promoviraju destinacije i sadržaje, a koji nikako nije u klasičnom narativu TV prodaje - kupi sada i odmah, nego više zabavnog informativnog turističkog sadržaja, ali s opcijom online kupnje. 

S druge strane, Expedia je svoju platformu u sklopu Expedia Group Media Solutions, dodatno prošilira i pozicionirala se kao lider u video promociji destinacija. 

Genijalno, svakako gam changer i veliki iskorak za turističku industriju. 

Autor:  Goran Rihelj

22. travnja 2023.