Sektor turizma pokazao je izvanrednu otpornost nakon pandemije COVID-19. U 2023. godini sektor je dostigao 88% rezultata u usporedbi s razinom iz razdoblja prije pandemije, no treba naglasiti kako su se Europa, Sjeverna i Južna Amerika u potpunosti oporavile i zabilježile i bolje rezultate dok je u Aziji i na Pacifiku zabilježena stagnacija.
Zaključak je to studije "Putnici i destinacije sljedeće generacije: naša vizija transformacije turističke industrije", koju su zajednički razvili Google i Deloitte, a koja analizira razvoj sektora od 1990. i predviđa kako će se nastaviti razvijati do 2040.
Sektor turizma, pokretač gospodarskog rasta
Turistički sektor doživio je snažan rast od 1975. do 2019. U tom razdoblju broj međunarodnih dolazaka širom svijeta otprilike se udvostručio svakih 15 godina, dosegnuvši gotovo 1,5 milijardi putnika diljem svijeta.
Ovaj rast doprinosi razvoju zemalja i stvara brojne prednosti. Tako je u razdoblju od 2011. do 2019. tempo rasta turizma iznosio 5% dok je rast globalnog gospodarstva bio 3%. Od 2016. do 2019. turizam je stvorio jedno od svakih deset radnih mjesta u svijetu, a od 2014. do 2019. jedno od svakih pet novih radnih mjesta došlo je iz turizma. Osim toga sektor je utjecao i na modernizaciju, izravna strana ulaganja...
Studija otkriva kako su europske zemlje glavna izvorna tržišta. Međutim, u razdoblju od 2010. do 2019. Afrika i APAC (Azija-Pacifik) premašile su prosječni rast (8% odnosno 6,8%, u usporedbi s prosjekom od 4,8%), nadmašivši Europu (3,8%). S druge strane, APAC regija je generirala oko 215 milijuna novih izlaznih putovanja u posljednjih deset godina (43% od ukupnog broja), pozicionirajući se ispred europskih zemalja. Isto tako, Kina je 2019. napredovala na prvo mjesto u poretku izvornog tržišta, pridruživši se vodećoj skupini koju čine Njemačka, Sjedinjene Države, Ujedinjeno Kraljevstvo i Rusija.