Google i Deloitte predviđaju povećanje broja međunarodnih putnika od 60% do 2040.

U budućnosti će se 45% globalnih putnika koncentrirati na četiri ključna odredišta.

Autor:  HrTurizam.hr

2. studenoga 2024.

Sektor turizma pokazao je izvanrednu otpornost nakon pandemije COVID-19. U 2023. godini sektor je dostigao 88% rezultata u usporedbi s razinom iz razdoblja prije pandemije, no treba naglasiti kako su se Europa, Sjeverna i Južna Amerika u potpunosti oporavile i zabilježile i bolje rezultate dok je u Aziji i na Pacifiku zabilježena stagnacija.

Zaključak je to studije "Putnici i destinacije sljedeće generacije: naša vizija transformacije turističke industrije", koju su zajednički razvili Google i Deloitte, a koja analizira razvoj sektora od 1990. i predviđa kako će se nastaviti razvijati do 2040.

Sektor turizma, pokretač gospodarskog rasta

Turistički sektor doživio je snažan rast od 1975. do 2019. U tom razdoblju broj međunarodnih dolazaka širom svijeta otprilike se udvostručio svakih 15 godina, dosegnuvši gotovo 1,5 milijardi putnika diljem svijeta.

Ovaj rast doprinosi razvoju zemalja i stvara brojne prednosti. Tako je u razdoblju od 2011. do 2019. tempo rasta turizma iznosio 5% dok je rast globalnog gospodarstva bio 3%. Od 2016. do 2019. turizam je stvorio jedno od svakih deset radnih mjesta u svijetu, a od 2014. do 2019. jedno od svakih pet novih radnih mjesta došlo je iz turizma. Osim toga sektor je utjecao i na modernizaciju, izravna strana ulaganja...

Studija otkriva kako su europske zemlje glavna izvorna tržišta. Međutim, u razdoblju od 2010. do 2019. Afrika i APAC (Azija-Pacifik) premašile su prosječni rast (8% odnosno 6,8%, u usporedbi s prosjekom od 4,8%), nadmašivši Europu (3,8%). S druge strane, APAC regija je generirala oko 215 milijuna novih izlaznih putovanja u posljednjih deset godina (43% od ukupnog broja), pozicionirajući se ispred europskih zemalja. Isto tako, Kina je 2019. napredovala na prvo mjesto u poretku izvornog tržišta, pridruživši se vodećoj skupini koju čine Njemačka, Sjedinjene Države, Ujedinjeno Kraljevstvo i Rusija.

Kontinenti 1995 2023 deloitte i google studija
Izvor: Studija Deloitte/ Google

Na ljestvici destinacija prednjači Europa, iako su je u razdoblju od 2010. do 2019. u prosjeku rasta nadmašile APAC regija i Južna Amerika (4,2% u odnosu na 6,7% odnosno 5,2%). Od 2010. najposjećenije zemlje - Francuska, Španjolska, SAD, Italija i Kina - zadržale su svoju poziciju i tržišni udio.

Vizija budućnosti izvornih tržišta i odredišta do 2040.

Nalazimo se usred ekonomske, društvene i tehnološke tranzicije koja će dovesti do novog scenarija u kojem će transformacija biti ključna za osiguranje uspjeha u budućnosti.

1. Eksponencijalne tehnologije
2. Putnik koji se mijenja
3. Kulturni i društveni pokreti
4. Poslovna transformacija
5. Klimatske promjene
6. Ekonomija, politika i moć

Iz studije se može zaključiti kako će buduća evolucija odlazaka na globalnoj razini i dalje uvelike ovisiti o evoluciji populacije srednje klase. Analiza procjenjuje kako će se do 2040. godine broj putovanja nastaviti povećavati, dosegnuvši 2,4 milijarde. Između 2019. i 2040. godine Afrika i Amerika bit će regije s najvećom predviđenom godišnjom stopom rasta.

Regija Azija i Pacifik obuhvatit će većinu inkrementalnih izlaznih polazaka između 2019. i 2040. (preko 312 milijuna, 33% ukupnog broja), a slijede je europske zemlje (preko 282 milijuna, 30%). Međutim, tijekom sljedećih 20 godina očekuje se fragmentacija u osvajanju tržišnog udjela zbog rasta Sjeverne Amerike i Bliskog istoka.

Zbog povećanja učestalosti putovanja, pet najvećih izvorišnih tržišta (Kina, Sjedinjene Države, Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo i Rusija) povećat će svoj tržišni udio na 42% izlaznih polazaka (34% u 2019.). S druge strane, očekuje se da će Pakistan, Brazil, Saudijska Arabija, Indonezija i Meksiko ući među 15 zemalja s najvećim rastom izlaznih odlazaka, prvenstveno potaknuto porastom srednje klase.

Što se tiče stranih dolazaka, od 2019. do 2040. europske će zemlje zauzeti najveći udio s više od 362 milijuna inkrementalnih turista između 2019. i 2040. (38% ukupnog broja), a slijedi ih regija APAC, koja će premašiti 278 milijuna inkrementalnih turista (30%).

Kontinenti 2019 2040 deloitte i google studija
Izvor: Studija Deloitte/ Google
Drzave 2019 2040 deloitte i google studija
Izvor: Studija Deloitte/ Google

Do 2040. godine će pet najboljih destinacija vjerojatno smanjiti svoj tržišni udio na 20%, u usporedbi s 30% koliko su imale 2019. godine.

Španjolska, Francuska, Sjedinjene Države i Kina zadržat će svoju poziciju među prvih 5, dok će Italija pasti na šesto mjesto, a Meksiko će napredovati na peto mjesto. Saudijska Arabija, Indonezija i UAE mogli bi ući među prvih 15, a ispod će nastaviti rasti europske i zemlje APAC-a.

U budućnosti će se 45% globalnih putnika koncentrirati na četiri ključna odredišta: Mediteran, Jugoistočna Azija, Bliski istok i Karibi.

Cijelu studiju pogledajte na POVEZNICI.

Autor naslovne fotografije: Cameron Casey Pexels.com

Autor:  HrTurizam.hr

2. studenoga 2024.