Gosti s kruzera prevozitit će se niskopodnim autobusima do Pila

Dubrovnik je krajem prošle godine napravio pravi korak u kontekstu smanjena prevelike navale turista u grad s kruzera, te je u dogovoru s kruzerskim kompanijama dogovorio kako će u...

Dubrovnik je krajem prošle godine napravio pravi korak u kontekstu smanjena prevelike navale turista u grad s kruzera, te je u dogovoru s kruzerskim kompanijama dogovorio kako će u najpoželjniju kruzersku destinaciju na Mediteranu dnevno uplovljavati maksimalno dva kruzera, koji će u grad dovesti najviše 5000 posjetitelja.

Tako se kroz cijeli tjedan, od ponedjeljka do nedjelje, u Dubrovniku borave najviše dva kruzera dnevno. Ove godine samo se jednom dogodilo problem blokade ulaska u Grad, i to zbog kao posljedica privezivanja MSC Sinfonie u Gruž ranije nego je to utvrđenim rasporedom bilo predviđeno. Kako su iz MSC-a reagirali u priopćenju, propust se dogodilo kao rezultat nesretnih i neplaniranih okolnosti “Zbog ranijeg dolaska broda u Dubrovnik u najvećoj mjeri kumovale su nepovoljne vremenske prilike na moru  zbog kojih je Sinfonia na putu iz Venecije propustila ticanje u Mykonosu te se direktno uputila u Dubrovnik” naglasili su iz MSC Cruises uz ispriku kako je ovaj događaj bio iznimka prouzročen vanjskim čimbenicima.

Grad Dubrovnik nedavno je s predstavnicima brodara i udruženja CLIA uskladio pravila za sezonu 2020. koja će obuhvatiti dodatna poboljšanja po pitanju broja gostiju koji istovremeno posjećuju Grad, sve s ciljem postizanja najveće razine pružene usluge za goste i zadovoljstva građana.

Jedna od mjera i novosti je uvođenje prijevoza gostiju kruzera do Pila i natrag niskopodnim zglobnim autobusima. Time će shuttle prijevoz preuzeti JGP Libertas, čime će se značajno smanjiti gužve na gradskim prometnicama. Kako ističe gradonačelnik grada Dubrovnika, Mate Franković, navedenim mjerama uspostavit će se puna kontrola i organizacija pristajanja plovila na kružnim putovanjima, a sve s ciljem postizanja najveće razine pružene usluge.

Od 2021. godine turistička pristojba i za kruzere

Također, na inicijativu Grada Dubrovnika, Ministarstvo turizma kod izmjena Zakona o turističkoj pristojbi, uvelo je i naplatu turističke pristojbe putnicima na kružnim putovanjima. 

O njenom uvođenju odlučivat će sama odredišta, odnosno jedinice lokalne samouprave, a implementirat će se s početkom 2021. godine.  U Dubrovniku će se tako od 2021. godine uvesti boravišna pristojba po brodu, iako su prva razmišljanja bila da se boravišna pristojba naplaćuje po svakom gostu s kruzera.

Zadovoljni smo što smo u suradnji s Udrugom gradova uspjeli izboriti da se u prijedlog novog zakona ubaci mogućnost naplate boravišne pristojbu od jednodnevnih gostiju i što je Ministarstvo to prihvatilo. Usuglašeno je da naplata ipak ide po brodu, a razgovarajući i sa našim partnerima iz CLIA-e i oni su se složili da je to najbolji model” ističe Mate Franković, gradonačelnik grada Dubrovnika.

Plan uvođenja tzv. cruise takse predstavljen je novom predsjedniku krovnog udruženja Cruise Lines International Association (CLIA) Adamu Goldsteinu i njegovim suradnicima na radnom sastanku u Berlinu tijekom trajanja ITB sajma početkom ožujka. “Oni su iskazali potpuno razumijevanje za uvođenje pristojbe i zahvalili nam što smo ih pravodobno upoznali s tom namjerom. Želim svakako istaknuti da su nam CLIA istinski partneri u našem projektu “Poštujmo Grad” jer i oni, kao i mi u gradskoj upravi, žele najbolji doživljaj destinacije za svoje goste, odnosno želimo zadovoljne goste bez obzira na način dolaska, ali i zadovoljne građane. Samo ravnotežom i kroz suradnju to možemo postići” govori Franković.

Za kraj, Franković ističe kako će se dodatni prihod od boravišne pristojbe za kruzere utrošiti na poboljšanje gradske komunalne infrastrukture. “Sredstva će se utrošiti namjenski na investicijsko održavanje cesta i prometne/komunalne infrastrukture u cilju povećanja ukupnog komunalnog standarda čiji razvoj nažalost posljednjih desetljeća nije pratio razvoj turizma i na ovoj gradskoj upravi je da to mijenjamo”

Povezane vijesti: