Prošli tjedan u sklopu 11. međunarodnog sajma turizma PLACE2GO imao sam priliku biti moderator panela na temu Hrvatske turističke kartice (HTK) na kojem su sudjelovali Aleksandar Razdorov, voditelj web projekata, Valamar Riviera d.d., Romana Žižak, general manager Obzor Putovanja, Kristina Leko Kuštrak, direktorica sektora IT-a AKD i Petra Lepušić-Tunčec iz Ministarstva turizma i sporta (MINTS).
Kao što znamo, Hrvatskom turističkom karticom (HTK) moguće je plaćanje u svim ugostiteljskim objektima koji pružaju usluge pripremanja hrane i točenja pića, u objektima koji pružaju uslugu smještaja i plaćanje usluga chartera i turističkih agencija u Hrvatskoj (isključivo putem POS terminala).
Iako u startu u HTK nisu bile uključene usluge chartera i turističkih agencija, pohvalno je da se nakon razgovora sa strukom i njih uključilo u projekt jer sada imamo zaokružen cijeli sektor. Dobar primjer koji daje nadu kako se otvorenim konstruktivnim dijalogom ipak mogu unaprijediti projekti, zakoni i razni pravilnici.
Do sada je uplaćeno preko 5,8 milijuna eura (podaci za 2023. godinu)
Projekt HTK je živ i do sada je na Hrvatsku turističku karticu već uplaćeno preko 5,8 milijuna eura. Iznos koji će se potrošiti isključivo lokalno tj. u Hrvatskoj. Inače, tek krajem prošle godine imali smo prvu ozbiljniju nacionalnu kampanju o HTK pa će se s vremenom sigurno širiti broj dionika koji ulaze u projekt i nude svoje usluge, tvrtki koje uplaćuju sredstva na HTK svojim zaposlenicima. Time će se povećavati i potrošnja.
Kao što sam već naglasio, iako je cijeli projekt od starta 2020. pratila loša "karma", greške u komunikaciji, loš "timing" tj. vrijeme pokretanja, smatram kako se radi o odličnom projektu, no potrebne su ciljane kampanje i brendiranje te vrijeme da se primi na tržištu.
Interes na tržištu za HTK postoji
Da postoji interes domaćih gostiju za HTK potvrdila je Romana Žižak iz Obzor putovanja koja je istaknula kako korisnici u poslovnici i putem weba sami pitaju mogu li iskoristiti iznos s HTK te kako su u Obzor putovanjima zadovoljni interesom tržišta.
Dapače, u sklopu panela sam saznao i kako sami korisnici kartica mogu doplatiti financijska sredstva na HTK te tako koristiti benefite iste i van osnovnog uplaćenog budžeta od strane tvrtke.
Oni koji imaju karticu jako dobro znaju za pogodnosti i koriste ih stalno, rečeno je na panelu i naglašeno kako korisnici sami nadoplate određeni iznos te koriste putovanja i usluge s popustom koji je definiran za korisnike HTK.
Zvuči i jest logično, jer ako putem HTK imamo popuste ili dodatne pogodnosti, zašto si ne bi doplatili određeni iznos na karticu i iskoristili popust. Prebacivanje putem digitalnog bankarstva traje manje od minute, a omogućava uštedu.
Povećan je i iznos
Svaki poslodavac u Hrvatskoj svojem radniku za potrebe Hrvatske turističke kartice može isplatiti neoporezivi iznos do 400,00 eura godišnje, povrh svih ostalih neoporezivih naknada.
To je cca 70 eura više nego prije, kada je ukupan iznos bio 331,81 eura.