Hrvatski nautički turizam predstavljen u Parizu

Hrvatska nautička ponuda predstavljena na Međunarodnom nautičkom sajmu u Parizu

U Parizu je održana prva specijalizirana nautička radionica u organizaciji Hrvatske turističke zajednice i njezina predstavništva u Francuskoj. Radionica je održana u sklopu jednog od najvećih svjetskih nautičkih sajmova – pariškog Međunarodnog nautičkog sajma. Tako se na ovogodišnjem 55. izdanju Salon Nautique International de Paris, kojeg svake godine posjeti više od 230 tisuća posjetitelja, nakon nekoliko godina stanke predstavila i nautička ponuda Hrvatske.

Ministar Darko Lorencin je tom prilikom naglasio kako nautički turizam predstavlja značajan segment koji pridonosi povećanju prihoda hrvatskog turizma. „Iako su srpanj i kolovoz mjeseci u kojima se ostvaruje najveći promet u nautičkom charter turizmu, u razdobljima pred i posezone postoji značajan potencijal za nove akvizicije i rast turističkog prometa, pa tako i s francuskog tržišta. Nautika je jedan od ključnih proizvoda kojima možemo pozitivno utjecati na produljenje turističke sezone“, istaknuo je ministar Lorencin.

Poslovna radionica_Pariz

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku o nautičkom turizmu za 2014.godinu u 112 hrvatskih luka nautičkog turizma prošle je godine ostvareno ukupno 716,6 milijuna kuna prihoda ili 4,4 posto više nego u godini prije, a dok je na stalnom vezu u tim lukama krajem prošle godine bilo 0,4 posto više plovila, u tranzitu ih je bilo 0,9 posto manje.

Ove godine uz pokroviteljstvo HTZ-a našu obalu posjetio je specijalizirani kanal posvećen nautičkom turizmu, Nautical Channel koji je u posebnoj emisiji „Sail-Ho Croatia“ snimio deset polusatnih epizoda o našoj predivnoj obali i turističkoj ponudi. Sigurno kako će emisija koju će vidjeti preko sto milijuna gledatelja iz 40 zemalja doprinijeti rastu nautičkog turizma u 2016. godini.

Predstavljanje hrvatske turističke ponude na jednom od najvećih nautičkih sajmova u Europi logičan je slijed, pogotovo jer se Hrvatska sve više percipira kao neizostavna i jedna od najboljih europskih, ako ne i svjetskih nautička destinacija, a dokaz tome je i stalno povećanje dolazaka nautičkih gostiju“, rekao je tijekom obilaska sajma direktor HTZ-a Ratomir Ivičić.

Na poslovnoj radionici su sudjelovale 22 hrvatske tvrtke i gotovo pedeset francuskih partnera, novinara, specijaliziranih agencija, a među nazočnim su bili i brojni francuski turoperatori poput Clio, Karavel Promovacances, UCPA, Syltours i drugih. Također, radionici su se odazvale i neke od najvažnijih svjetskih nautičkih agencija poput Globe Sailor, Sail n’Dream, Ocean Evasion, Cool Sailing te Filovent, ali i predstavnici internetskih platformi za online iznajmljivanje brodova poput Click & Sail, Samboat te Beboats.

Nautički turizam u Hrvatskoj po broju noćenja je na razini 3 do 4 posto godišnje, a kad se gledaju financijski pokazatelji sudjeluje s 11 posto.

 

Naša najveća „nautička“ kompanija ACI marine s 22 marine duž obale, koja je u državnom vlasništvu, trenutno prolazi proces dokapitalizacije. Interes su pokazali turska Dogus grupa i hrvatska Adris grupa. Svakako kako će dolaskom svježeg kapitala ili novog vlasnika ACI marina ploviti mirnijim i pozitivnijim vodama prema svjetlijoj budućnosti.

Hrvatska kao zemlja s preko tisuća otoka, prekrasnom prirodom i tisuću neispričanih priča svakako ima što za ponuditi nautičarima.

 

Vijesti: