Hrvatski otočni proizvodi zaslužuju puno bolji način promocije

U bespućima interneta, danas mi je pažnju privukla vijest o novom promotivnom video za projekt Hrvatski otočni proizvodi – HOP. Inače, Hrvatski otočni proizvod (HOP), je odličan projekt s ciljem...

U bespućima interneta, danas mi je pažnju privukla vijest o novom promotivnom video za projekt Hrvatski otočni proizvodi – HOP.

Inače, Hrvatski otočni proizvod (HOP), je odličan projekt s ciljem promidžbe izvornih otočnih proizvoda, a pokrenut je prije 12 godina. Kako se radi o autentičnim otočnim proizvodima, koji svaki ima svoju jedinstvenu priču, s oduševljenjem sam brzo kliknuo da pogledam novi promotivni video.

No, oduševljenje je brzo nestalo i pretvorilo se u nevjericu. Katastrofa je blaga riječ za novi promotivni video HOP-a, a koji svakako zaslužuju puno bolju promociju i interpretaciju.

No idemo redom…

Udruga Poslovni Klaster „Hrvatski otočni proizvod“ u suradnji s „Art Film“ iz Matulja, pod pokroviteljstvom Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU koji su sufinancirali izradu novog promotivnog videa. Također, Jadrolinija je bila sponzor videa, a realizaciji istog pomogla je i Turistička zajednica Grada Korčule.

Kako ističu iz Klastera, dogovoriti da se na svim brodovima, katamaranima i trajektima Jadrolinije u putničkim salonima pušta promidžbeni Video Hop-a te će se video proslijediti svim Turističkim zajednicama, Hrvatskoj turističkoj zajednici kao i podružnicama HTZ-a u inozemstvu a sve u svrhu promocije jedinstvenog brenda „Hrvatski otočni proizvod“.

Promotivni video, ako se tako može nazvati, sukladno novim trendovima u produkciji, napravljen je na hrvatskom i engleskom jeziku.

Nažalost video je sve samo ne promotivni, te je pitanje kako je uopće moguće, danas u 2019. godini, da netko na toj razini snimi video tako niske kvalitete i bez ikakve priče. Bilo bi zanimljivo saznati koliki je toršak produkcije videa. Hrvatski otočni proizvodi, kao što sam gore naveo, svaki za sebe ima jednu jedinstvenu i autentičnu priču – dakle, storytelling na najjače. Ali…

S druge strane, Jadrolinija spaja otoke te je bez istih ne moguće doći na otoke. Samim time su odličan medij jer turisti moraju čekati da trajektom dođu do otoka. Ključne riječi su: imaju vremena i imamo njihovu pažnju, te nemaju što raditi. No, osim emitiranja spomenutog promotivnog videa, možda bi bilo efikasnije da se nalaze i brošure i plakati o HOP-u, kao i da Jadrolinija prodaje proizvode HOP-a, a ne u sklopu kafića na trajektu da prodaje većinom strane proizvode. Svaki turist koji dolazi na otok mora na trajektu vidjeti znak HOP-a i upoznati se s pričom. Otočnim proizovdima na koji trjake i vozi.

Inače, tijekom godine HOP organizira sajmove na rivama kao i na glavnom trgu u Zagrebu. No, nažalost još na tržištu nije postao prepoznatljiv brend, pogotovo stranim turistima. Samo jedan banalan primjer, na dolasku na otok nema niti jednog znaka, bannera, jumbo plakata itd… načina komunikacije, brendiranja i povezivanja sa znakom HOP-a. Kao niti u destinacijama. Tu iznajmljivači imaju veliku ulogu, da upravo oni koji su u direktnom kontaktu ispričaju tu priču gostima, a ako imaju bed&breakfast, da ponude jedan od HOP proizvoda.

www.otocniproizvod.hr

Oznaka kvalitete da bi zaživjela na tržištu mora imati jaku vidljivost i prepoznatljivost, pogotovo lokalnog stanovništva koji mora živjeti s istim te preporučiti i komunicirati turistima o važnosti i kvaliteti HOP-a.

Još jednom ističem, radi se o odličnom projektu, no nažalost čudo je kako u Hrvatskoj ne znamo ili ne želimo, jer znanja svakako ima, prodati odlične priče i stvoriti dodanu vrijednost. U današnje vrijeme i globalnoj tržišnoj utakmici, gdje se svi bore za pažnju i svakog gosta, jednostavno je nedopustivo napraviti ovakav produkcijski loš mozaični promotivni video, kojeg je vrijeme i trendovi odavno pregazilo.

Proizvodi HOP-a su priča na koju se moramo ponositi i upravo to turisti žele doživjeti i okusiti. To je naša komparativna prednost i dodana vrijednost turističkog proizvoda. Naravno, osim kroz turistički segment, svakako treba naglasiti kako se potiče i lokalna ekonomija na otocima, zapošljava lokalno stanovnike, što direktno utječe na ostanak stanovništva na našim otocima.

Oznaku HOP do sada je dobilo više od 300 proizvođača za gotovo tisuću proizvoda s 24 otoka (Brač, Hvar, Vis, Korčula, Pag, Krk, Lastovo, Dugi Otok, Rab, Cres, Lošinj, Prvić, Ugljan, Mljet, Šolta, Žirje, Pašman, Iž, Murter, Olib, Kornat, Rava, Silba, Zlarin) i poluotoka Pelješca.

Radi se o prehrambenim (vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, džemovi, med), kozmetičkim i odjevnim proizvodima te suvenirima i nematerijalnoj baštini.

Više o Hrvatskim otočnim proizvodima saznajte ovdje

Izvor / Foto: otocniproizvod.hr

Vijesti: