IQM destinacija Hvar: Kvaliteta usluge u IQM objektima ocjenjena sa 96/100

Grad Hvar ove je godine počeo provoditi projekt IQM Destination HVAR ( Integralno upravljanje kvalitetom ) , prijekt koji naglašava inovaciju, kreativnost i kvalitetu, veže privatno i javno partnerstvo...

Grad Hvar ove je godine počeo provoditi projekt IQM Destination HVAR ( Integralno upravljanje kvalitetom ) , prijekt koji naglašava inovaciju, kreativnost i kvalitetu, veže privatno i javno partnerstvo sa svim partnerima koji utječu na razvoj turizma u destinaciji. 

Cilj projekta je usklađenost normi kvalitete između dionika u turizmu destinacije, ujednačavanje kvalitete poslovanja svih sudionika te poticaj na izvrsnost. 

“Izuzetno smo ponosni jer je TZ Grada Hvara krenula u projekt IQM Destination HVAR, te mjeri kvalitetu i online reputaciju. Nasi destinacijski lideri koji su prihvatili suradnju u prvoj godini projekta dokazali su svoju izvrsnost. Vjerujemo da cemo u buducnosti povecati broj subjekata u projektu, a edukacijama uvijek unapredivati destinacijsku kvalitetu u svim segmentima” izjavio je Petar Razović, direktor TZ grada Hvara.

U sklopu projekta analizirali su se mišljenja stanovnika o turizmu u destinaciji, održane su javne prezentacije stanovnicima i partnerima, usvojeni su standardi IQM Destination HVAR, raspisali javni poziv za sudjelovanje subjekata u projektu.

Također, mjeri se online reputacija svakog prijavljenog partnera IQM Destination HVAR projekta, online reputacija destinacije, a u tijeku su početni auditi i individualne edukacije.

Po prvi puta destinacija u Hrvatskoj komunicira mjerljivost svoje kvalitete

U suradnji sa ReviewPro dobiveni su preliminarni rezultai za osam mjeseci 2019. Godine. Tako su ukupno mjerena 122 objekta, 94 objekta (hoteli, hosteli, privatni smještaj, kampovi, atrakcije, suvenirnice i sl.), te 28 ugostiteljskih objekata.

Za period 01.01. – 30.09.2019. godine rezultati su slijedeći: 

  • GRS (Guest Rating Score) 89,5/100, što je 1,7% viša kvaliteta od istog razdoblja prošle godine. Cilj Grada Hvara je da dostigne 90/100 
  • Ocjenjena je usluga u ukupno 10.655 recenzija, što je 560 iznad prošlogodišnjih rezultata. 
  • Kvaliteta usluge je ocjenjena u IQM objektima sa ocjenom 96/100
  • Odnos cijene i kvalitete 94/100
  • Lokacija 92/100
  • Čistoća 93/100

U ugostiteljskim objektima kvaliteta iznosi ukupno:

  • GRS iznosi 89,4/100. Porasla je za 1,6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine
  • Mjerenje su izvršena na osnovi 3.413 recenzija gostiju
  • Kvaliteta hrane ocjenjena je sa 88,7/100
  • Usluga 91/100
  • Odnos cijene i kvalitete 85/100

Ocjene i komentari i dalje su vodeći razlozi rezervacije smještaja, posjete restoranu ili atrakciji. ReviewPro upozorava da se stalno povećava broj potrošača koji donose na osnovi online reputacije objekta. Mjerenje online reputacije u suradnji sa Reviewpro potvrđuje i Cornell institute, koji je znanstveno potvrdio metodologiju mjerenja. 

“Mjerenjem online reputacije kao dio IQM Destination projekta konkretno pokrecemo sinergijski efekt. Uspjeh svakog pojedinog subjekta jaca destinacijski uspjeh. Cilj projekta nam je poticaj na izvrsnost usluge i proizvoda, te smatramo da je odgovornost za upravljanje kvalitetom zasigurno jedna od glavnih ciljeva u razvoju turistickih destinacija” izjavila je Đurđice Šimičić, nositeljica IQM projekta.

U vođenju naše turističke politike naglasak stavljamo na održiv i odgovoran turizam, pri čemu razvojem turizma trebaju biti zadovoljni i lokalno stanovništvo i turisti. Kvaliteta ukupne ponude destinacije osnova je budućeg razvoja jer današnji turist traži autohton i jedinstven doživljaj, i spreman je platiti vrijednost za novac. Destinacijski pristup razvoju turističkih ponuda i implementacija održivih načela jedini su ispravni put te pozdravljamo sve inicijative i programe kojima se doprinosi inovaciji i kvaliteti turističkog proizvoda” izjavio je Tonči Glavina, Državni tajnik u Ministartvu turizma.

Knjiga standarda IQM Destination HVAR kojoj se potrebno u potpunosti prilagoditi u slijedeće 3 godine

Foto: Pixabay.com

Neki od posebnih uvjeta vezano uz IQM destinaicju su: min. kvalitetu i online reputacija usluge i proizvoda 90/100, ugostiteljska ponuda objekta sa min. učešća 25 % proizvoda lokalnih proizvođača, animacijski program u hotelima, kampovima i sl. sadrži min. 25 % destinacijske priče, suvenirnica u ponudi ima min. 25 % lokalnih proizvoda, preporuka tematiziranih objekata usklađenih sa ambijentom i tradicijom destinacije, turistički paketi i program osmišljeni na temu pozicioniranja destinacije, korištenje lokalnih prirodnih proizvoda i eteričnih ulja destinacije i regije u SPA tretmanima u učešću min. 25 %, u offline i online komunikaciji preporuka min. 10 destinacijskih partnera. 

U projektu se vodi briga o socijalnoj, ekonomskoj i okolišnoj dimenziji. Standardi su inspirirani prirodom, očuvanjem okoliša, održivim razvojem, odgovornim turizmom, zdravljem, lokalnim proizvodima, izvornošću i poticanjem priča o lokalitetima koje gosti posjećuju. 

Online reputaciju u svijetu mjere destinacije poput Tunisa, Grčke, Sete, Andora, Queensland, Trentino, Goldcoast, Edinburgh, Seychelles, Sweden, Malta, AbuDhabi, Škotske.

Vijesti: