Objavom desetog izdanja svog godišnjeg istraživanja, Booking.com donosi uvid u to kako se mijenjaju stavovi i namjere potrošača kada je riječ o društvenom i ekološkom utjecaju na putovanja. Na temelju informacija dobivenih od 32.000 putnika iz 34 zemlje, u vrijeme kada se sve više razgovara o utjecaju turizma na destinacije, istraživanje zaključuje da je po prvi put, pola hrvatskih putnika (50%) svjesno kako njihova putovanja utječu na lokalne zajednice i na okoliš, dok gotovo dvije trećine Hrvata (66%) želi ostaviti mjesta koja posjećuju u boljem stanju nego što su ih zatekli.
Novo istraživanje Booking.com-a fokusira se na perspektivu lokalnih zajednica. Budući da ispitanici nisu odgovarali samo na pitanja o tome kako putuju, već i o tome kako doživljavaju turiste koji posjećuju mjesta u kojima žive, ovaj pristup pokazuje prednosti i izazove turizma iz perspektive putnika i iz perspektive lokalnih stanovnika. Iako ispitanici smatraju da turizam ima općenito pozitivan utjecaj na mjesto u kojem žive, izvješće otkriva da su potrebne promjene kako bi se odredišta mogla razvijati na održiv način i da bi svi i dalje mogli u njima uživati.
Razumijevanje potreba lokalnih stanovnika
Više od trećine (39%) hrvatskih putnika smatra da je u mjestu u kojem žive razina turizma odgovarajuća, ali stanovnici ističu neke od uobičajenih izazova povezanih s turizmom, uključujući: prometne gužve (47%), bacanje smeća (43%), prenapučenost (46%) i rast troškova života (39%).
Unatoč tim izazovima, samo mali broj hrvatskih putnika smatra da je ograničavanje broja turista u njihovoj destinaciji rješenje. Umjesto toga, naglašavaju potrebu za ulaganjem u njihove zajednice, a kao najpoželjnije oblike podrške navode poboljšani prijevoz (43%), zbrinjavanje otpada (46%) i očuvanje okoliša (38%).
Kad je riječ o ponašanju posjetitelja u njihovom mjestu, više od pola hrvatskih putnika ima pozitivan stav i navodi da primjećuju da turisti u njihovom mjestu često ili uvijek poštuju lokalne običaje i tradicije te da podržavaju lokalne poduzetnike.