“Danas ostavljamo ključeve pod šifrom, domaćin ne upozna goste - tako prestajemo biti domaćini i otvaramo čitav niz pitanja", istaknula je Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko dalmatinske županije u razgovoru na temu održivosti u turizmu te naglasila:
“Dalmacija je po svojoj prirodi samoodrživa. Svaka poštena dalmatinska kuća je odavno imala crni bojler u kojem se tuširaš vani, promaja je umjesto klime, domaća spiza… Zaboravili smo tko smo."
Tema oko održivog turizma je puno više od puke definicije i koja ima mnogo više dimenzija. No upravo u Splitsko-dalmatinskoj županiji možemo izdvojiti pozitivne primjere.
Jedan je Zelena linija, a drugi Dalmatinska marenda o čemu ćemo malo kasnije. Kroz razgovor, Vladović je odlično istaknula činjenicu kako se događa da gosti dolaze po nešto što mi nismo i kako moraju korigirati ponudu.
Narativ i priču o destinaciji mi stvaramo - mi smo naratori priče.
Dio gostiju dolazi po sobu i zabavu, ne dolaze po domaćinstvo i marendu, naglašava Vladović i dodaje:
“Veliki je to posao. U suradnji sa SDŽ i njihovim projektom Ambasadori turizma krenuli smo u brendiranje obiteljskog turizma, želeći vratiti tu prisnost i direktan kontakt s domaćinom, pokazati dalmatinski način života. Nažalost rentijerstvo koje se u međuvremenu dogodilo je velika kočnica na tom putu, no ne zaboravimo i da su se navike gostiju promijenile. Nama dolaze gosti po nešto što mi nismo, jer smo im to ponudili. Maksimalno smo se prilagodili tržištu i lagano gubimo autentičnost - i to je naša greška. Moramo korigirati kvalitetu naše ponude.”