Izvoz znanja u turizmu: VR Hotelo postaje hrvatski izvozni turistički proizvod

VR Hotelo dolazi u Sloveniju.

Autor:  Goran Rihelj

16. rujna 2025.

U svijetu turizma budućnost često ovisi o tome koliko uvjerljivo možemo predstaviti svoju ponudu gostima.

S tom idejom, slovenska tvrtka Kreativna Pika d.o.o. potpisala je ugovor s hrvatskom tvrtkom XRPG Reality d.o.o., koja je razvila inovativno rješenje VR Hotelo, platformu koja spaja svijet virtualne stvarnosti s turizmom.

Kreativna Pika postala je jedini ekskluzivni distributer VR Hotela za slovensko tržište. Na potpisivanju je Ante Fumić, direktor XRPG Reality-ja, istaknuo da Slovenija predstavlja izuzetno zanimljivu turističku destinaciju za uvođenje modernih digitalnih rješenja.

Razvili smo VR Hotelo kao alat koji pomaže pružateljima turističkih usluga da prodaju više od same sobe. To je interaktivno iskustvo u kojem se gosti mogu uroniti u hotel, destinaciju ili uslugu još prije nego što je rezerviraju. Oduševljeni smo što surađujemo s Kreativnom Pikom kako bismo pronašli pravi put na slovenskom tržištu, jer su oni partner koji doista razumije vezu između tehnologije i turizma.“ rekao je Fumić.

Cilj suradnje jest unaprijediti kvalitetu turističkih usluga i gostima ponuditi moderan način komunikacije.

Slovenia hotelo

Direktor Kreativne Pike, Zmago Šalamun, također vidi suradnju kao priliku za podizanje standarda promocije turizma.

Kada govorimo o turizmu, govorimo o iskustvima. Gosti žele osjetiti prostor prije nego što uopće stignu. VR Hotelo je osmišljen upravo s tom svrhom, da ih prebacimo u svijet koji će uskoro posjetiti. Uvjeren sam da će ova tehnologija promijeniti način na koji hoteli, kampovi, muzeji i kulturne institucije pristupaju svojim posjetiteljima. Veselimo se što smo mi ti koji ovu priču donose u Sloveniju“, objasnio je Šalamun.

VR Hotelo je samostalni uređaj virtualne stvarnosti koji zamjenjuje tradicionalne papirnate brošure i osoblje kod predstavljanja usluga. Gosti jednostavno stave VR naočale, urone u prezentaciju od 360 stupnjeva i mogu odmah izraziti interes za rezervaciju dodatne usluge. Istovremeno, pružatelji usluga u turizmu dobivaju vrijedne povratne informacije, budući da uređaj prati što je gosta najviše privuklo.

U praksi to znači da posjetitelj na recepciji može pogledati sobu, poprijeći wellness zonu ili uživati u panoramskom pogledu, zatim s jednim klikom naručiti dodatnu uslugu. VR Hotelo jednako dobro funkcionira na sajmovima, prezentacijama ili u kulturnim ustanovama gdje obična brošura nije dovoljna, pogotovo u današenjm digitiliziranom svijetu. Ovako kroz interkativan način, možemo se puno bolje prezentirati i povezati s gostima. 

/// Ante Fumić: VR Hotelo povećava odluku gosta da kupi dodatan sadržaj hotela

VR Hotelo je izvoz znanja: hrvatski izvozni turistički proizvod koji iz Hrvatske odlazi na strana tržišta.

Platforma je već pokazala uspjeh u Hrvatskoj, gdje je testirana i implementirana u više hotela, a ovim potezom o VR Hotelo moramo govoriti i o čistom izvozu znanja: proizvod je razvijen u Hrvatskoj, a kroz licenciranje i distribuciju postaje hrvatski izvozni turistički proizvod. Time domaća industrija ne izvozi samo noćenja, već i intelektualno vlasništvo, dodanu vrijednost i know-how. To je dodana vrijednost turizma, kojoj moramo težiti. 

Pogotovo jer imamo prepoznatljiv turistički brend, preko 20 milijuna dolazaka svake sezone i prirodno je da izvozimo znanje, usluge i proizvode, a ne samo uvozimo.

VR kao novi mediji i alat komuniakcije

New project 34

Digitalne inovacije poput VR hotel-a pokazuju kako se iskustvo gostiju može obogatiti i unaprijediti, ne samo unutar hotelske sobe, nego već u trenutku kada gost razmatra destinaciju. Hrvatski hoteli i destinacijske zajednice mogu iskoristiti takve alate kako bi isticali svoje prednosti: autentičnost, lokalne ljepote, panoramske poglede, wellness, gastronomiju.

S obzirom na turističku konkurenciju u regiji, ali i rastuću potražnju za iskustvenim turizmom, jasno je kako svi moraju tražiti što više načina, alata i medija kako da iskočimo iznad mase i privučemo pažnju. Pažnju koju je danas teško dobiti, a još teže ju zadržati. 

Šalamun je dodao da će slovenskim partnerima ponuditi besplatnu probu uređaja, sadržaj na slovenskom jeziku i fleksibilne modele najma. „Naša vizija je da VR Hotelo postane sastavni dio promocije u slovenskom turizmu. Želimo gostima dati više od informacija, želimo im dati iskustvo,“ rekao je.

Turističko iskustvo počinje još prije nego gost zakorači kroz vrata hotela. S VR hotelom, budućnost se događa već danas,“ istaknuo je Ante Fumić, direktor XRPG Realityja i osnivač VR Hotela, naglasivši da je cilj platforme ostaviti snažan dojam na goste koji nadilazi uobičajena očekivanja.

S ovim partnerstvom Slovenija ima priliku priključiti se globalnim trendovima digitalnog turizma i ponuditi svojim gostima iskustvo koje nadilazi klasične granice promocije.

 

 

Autor:  Goran Rihelj

16. rujna 2025.