Jedna strategija razvoja, jedan brend – Otok Hvar

Kao što je već objavljeno, u gradu Hvaru u subotu je potpisan sporazuma o udruživanju lokalnih turističkih zajednica područja otoka Hvara, čime su formalno udružile Turističke zajednice Hvara. Ovim...

Kao što je već objavljeno, u gradu Hvaru u subotu je potpisan sporazuma o udruživanju lokalnih turističkih zajednica područja otoka Hvara, čime su formalno udružile Turističke zajednice Hvara.

Ovim sporazumom dosadašnje turističke zajednice koje obuhvaćaju Turističke zajednice Grada Hvara, Grada Starog Grada, Općine Jelsa, Općine Sućuraj i mjesta Vrbovska, razvijat će zajedničke projekte i programe te provoditi zajedničke promotivne i marketinške aktivnosti, odnosno zajednički razvijati i promovirati cjelokupno područje otoka Hvara.

Tako otok Hvar postaje u turističkom smislu jedna zaokružena priča, jedna turistička destinacija koja se pod jednim brendom može kvalitetnije razvijati i promovirati. To je jedini put ka tržišnom razvoju – brendiranje regija, a pogotovo otoka kao jedne turističke destinacije.

Odlična vijest koja je probudila mnoge uspavane duhove u našem turizmu. No, kako osim same vijesti o potpisivanju sporazuma o suradnji nije bilo više informacija kako će se to i implementirati, svi su se pitali: Je li ovo samo PR potez ili se stvarno radi o sinergiji i definiranju jednog turističkog brenda.

U razgovoru Petrom Razovićem, direktorom TZ Hvara, saznajem kako se stvarno radi o pravom procesu sinergije i brendiranja otoka Hvara kao jedne turističke destinacije.

Radi se o projektnom udruživanju, dakle sve turističke zajednice otoka Hvara će od sada zajedno kreirati projekte, zajedno nastupati na tržištu, kreirati zajedničke turističke proizvode, glavne teme razvoja te će se izraditi zajednički plan marketing plan cijelog otoka Hvara kao i brendiranje cijelog otoka Hvara kao jedne turističke destinacije” ističe Petar Razović, direktor TZ Hvara te naglašava kako će otok Hvara na tržištu biti kao jedan turistički brend, a kao do sada da svaka turistička destinacija promovira sama sebe.

Petar Razović, direktor TZ Hvara

Odlična vijest i jedini pravi smjer razvoja, jer je u najmanju ruku suludo da jedan otok, nije jedan turistički brend i da svaka destinacija razvija neki svoj turizam bez tolike sinergije. Također, to se odnosi i van okvira otoka, tu pričamo o brendiranju regija, a ne županija.

Slavonija ima pet županija, a isto tako i pet različitih turističkih proizvoda kroz županijske turističke zajednice. Bez obzira što postoji klaster Slavonija, to nije zajednički definiran tržišni turistički brend prema van. Također, percepcija Slavonije u Hrvatskoj je upravo prostor svih pet slavonskih županija, a da stvar bude još smješnija, čak niti Slavonci ne znaju nabrojati svih pet slavonskih županija.

Više neće biti kao do sada da svaka destinacija na otoku Hvaru razvija svoju politiku razvoja, a bez tolike sinergije, nego ćemo svi zajedno nastupati na tržištu kao jedan brend. Osim gore navedenog, sukladno brendiranju, bit će jedna zajednička web stranica kao i društvene mreže sve po kapom jednog brenda otoka Hvara” govori Razović, te dodaje kako formalno kreću u implementaciju od 01.01.2020 godine kada na snagu stupi novi Zakon o turističkim zajednicama.

Naime, Ministarstvo truizma u sklopu novo Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma potiče uspostavu sustava turističkih zajednica po načelu destinacijskog menadžmenta tj. sporazumno udruživanja lokalnih i regionalnih turističkih zajednica te jedinica lokalne samouprave.

Također, u novom Zakonu osiguran je Fond za udružene turističke zajednica koji omogućavaju transparentnije financiranje kako regionalnih tako i lokalnih turističkih zajednica na turistički nerazvijenim područjima te se potiče udruživanje turističkih zajednica. Kao poticaj za udruživanje osigurano je 2 posto u članarinama i u turističkim pristojbama za projekte i programe udruženih TZ-ova.

Važno je za istaknuti kako je u novom zakonu moguće novo projektno udruživanje, ali bez osnivanja nove turističke zajednice, bez novog zapošljavanja, bez novih ureda i novih materijalnih troškova, dok sve troškove nove turističke zajednice područja snose već postojeći TZ-ovi.

Naravno, što se tiče Hvara, potrebno je vrijeme da se posloži cijela priča, definira vizija razvoja, brendiranje, definiraju planovi i zajednički turistički proizvod. Najgore bi u ovakvim slučajevima bilo da tako važni dokumenti rade na brzinu i samim time pogriješi na prvim koracima. Prvi korak je napravljen, a tek sada počinje pravi posao, sve pametno posložiti i definirati te hrabro i proaktivno krenuti na tržište s novim i jasno definiranim turističkim brendom.

Razvoj i brendiranje je proces, te će se tek nakon 3-5 godina moći vidjeti konkretni pomaci i reakcije tržišta.

Loptica je bačena

Ovo je prvi važan korak, preduvjet i forma, a tek sada slijedi pravi kvalitetni sadržaj. No ono najvažnije je da postoji napokon svijest da je potrebna sinergija i udruživanje tj. definiranje jednog turističkog brenda, u ovom slučaju otoka Hvara. Naravno, ova vijest je trebala biti objavljena prije 10 godina, a ne da se tek danas otvara ova tema. Kada je Ministarstvo turizma spustilo odluku na lokalnu ii regionalnu razinu, moram priznati nisam bio oduševljen, jer poučeni trenutni stanjem i totalnom disperzijom, umjesto sinergije, teško je bilo za očekivati da će ipak biti malo mudrosti na destinacijama za udruživanje. I zato je ova vijest značajna i otvara neku novu paradigmu ka razvoju naših turističkih destinacija/regija, a svakako i stvara pritisak na druge da prate ovaj pozitivan primjer. Jer moramo shvatiti kako je ovo jedini pravi put ka održivom i kvalitetnom razvoju. I da, ovo nema nikakve veze s politikom, nego isključivo s tržišnim razvojem. Želite se razvijati ili ne? To je jedino pitanje, jer rasti i razvijat će se upravo oni koji teže ka tržišnom razvoju, koji su proaktivni, kreativni , inovativni i oni koji će se udružiti. Svi se borimo za pažnji i svakog gosta na globalnoj tržišnoj utakmici, a ova godina je najbolji dokaz toj tezi. Ili igrate igru ili ne, nemojte kasnije kukati ako ne želite tržišni razvoj. Sve je na vama, jer upravo destinacije same u konačnici razvijaju turizam u svom dvorištu, a ne MINT ili HTZ ili netko treći.

Nadam se kako će ova pozitivan primjer slijediti i druge destinacije / regije, a pogotovo otoci, jer apsolutno nema niti jednog argumenta za postojeće stanje i preko 300 turističkih “brendova” u Hrvatskoj.

Naslovna fotograifja: Pixabay.com

POVEZANA VIJEST:

UDRUŽILE SE TURISTIČKE ZAJEDNICE HVARA! POTPISAN SPORAZUMA O ODRUŽIVANJU LOKALNIH TURISTIČKIH ZAJEDNICA PODRUČJA OTOKA HVARA

Vijesti: