Kako se razvija i brendira destinacija kroz održivi turizam? Upoznajte Istra Ecoxperience

Danas je Upravni odjel za turizam Istarske županije predstavio web stranicu i brošuru – Istra Ecoxperience, sve s ciljem brendiranjem Istre kao održive destinacije te osvješćivanja o važnosti ekologije i...

Danas je Upravni odjel za turizam Istarske županije predstavio web stranicu i brošuru – Istra Ecoxperience, sve s ciljem brendiranjem Istre kao održive destinacije te osvješćivanja o važnosti ekologije i umrežavanja dionika ekološke ponude u Istri. 

Na novoj stranici www.istraecoxperience.com kroz slogan “Sve eko u Istri” objedinjeni su na jednom mjestu eko smještaji, događanja i aktivnosti, muzeji i svi drugi popratni sadržaji te eko proizvođači. Sve objedinjeno kroz jednu platformu, a koja će se ubuduće kontinuirano nadograđivati. 

Tako su na web platformi dostupni brojni eko-prijateljski sadržaji u Istri, kao što je privatan smještaj Eco Domus, hoteli i kampovi koji posjeduju neku od eko markica, ekološki proizvođači sa svojim eko proizvodima, poput maslinova ulja, vina, piva, raznog voća i povrća, lavande i proizvoda od lavande, brašna i žitarica, meda i drugih pčelinjih proizvoda itd. također, u brošuri su navedene zelene plaže, zaštićena područja, muzeji i tematski parkovi, punionice za e-vozila i e-bicikle, te eko-prijateljske aktivnosti i manifestacije. 

Web stranica je dostupna na 4 jezika (hrvatski, engleski, talijanski i njemački), a tu je i interaktivna karta Istre na kojoj su prikazani svi sadržaji. Također, na stranicama će se objavljivati zanimljivosti i novosti iz područja ekologije i održivog razvoja, kao i kvartalni bilten županijskog Odjela za turizam s korisnim informacijama o novim trendovima, primjerima dobre prakse i savjetima za društveno odgovorno poslovanje.

Stranice su prilagođene za pretraživanje u desktop i mobilnoj varijanti, te hrvatskom i europskom zakonodavstvu o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora, pogotovo za starije osobe i osobe s invaliditetom. 

“Priroda, kultura, tradicija i ljudi važan su aspekt zelenog turizma, te se ovom knjižicom nastoji popularizirati i osvijestiti lokalno stanovništvo, poduzetništvo, ali i turiste o postojanju takve eko-prijateljske ponude u našoj županiji. Na taj način, želimo doprinijeti očuvanju istarskih prirodnih i kulturnih resursa, podizanju svijesti o potrebi zaštite prirode, unapređenju života lokalnih zajednica te poticanju novih poslovnih mogućnosti u našoj regiji poštujući načela održivog razvoja, rekla je pročelnica Upravnog odjela za turizam Istarske županije, Nada Prodan Mraković.

Ono što se u konačnici želi potaknuti je razvoj lokalne zajednice, konzumiranje domaćih i autohtonih proizvoda iz ekološkog tj. organskog uzgoja, zaštititi prirodne resurse, kulturnu baštinu, običaje i tradiciju lokalnog stanovništva. 

Glavna ideja je da se svakom sadržaju omogući proširenje i posebno predstavljanje koje je putem tiskane brošure bilo ograničeno, a stranice se namjeravaju posebno optimizirati za SEO i integrirati s društvenim mrežama, što će omogućiti bolju vidljivost i veći doseg stranica prema ciljanoj publici.

Dugoročno gledajući, intencija je da stranice postanu referentno mjesto za pretraživanje eko-prijateljskih sadržaja u Istri”, naglašava Prodan Mraković te dodaje kako velik doprinos u prikupljanju i objedinjavanju navedenih sadržaja dali su partneri i suradnici Odjela: Istarska razvojna turistička agencija IRTA d.o.o., Odjel za Bike&Outdoor, Agencija za ruralni razvoj Istre AZRRI d.o.o., Turistička zajednica Istarske županije, Javna ustanova Natura Histrica i dr.

Brošura Istra Ecoxperience

Brošura Istra ecoxperience – sve eko iz Istre, prije tri godine osmislio je i izdao Upravni odjel za turizam Istarske županije, a nastala je na temelju dokumenta Zeleni plan Istarske županije, te rukovodeći se načelima održivog razvoja koje promovira Županija. Brošura je sada osvježena i nadopunjena, kao dodatni alat promocije kako web stranice, tako i cijele eko priče Istre.

Prilog: Preuzmite brošuru Istra Ecoxperience

Eco Domus – brendiranje obiteljskog smještaja 

Svakako moram spomenuti i dugogodišnji projekt Eco Domus. Radi se o programu označavanja kojega provodi Upravni odjel za turizam Istarske županije s ciljem povećanja društvene i ekološke odgovornosti u turizmu

Eco Domus je namijenjen malim turističkim smještajnim objektima kapaciteta do 30 ležaja koji posluju tijekom cijele godine, a cilj mu je poticanje privatnih iznajmljivača na poslovanje u skladu s načelima održivog razvoja i održivog turizma. 

Trenutno je u Istarskoj županiji 113 objekata u obiteljskom smještaju pod oznakom Eco Domus.

Sve u svemu odlična zaokružena priča, od eko smještaja, proizvođača, sadržaja i eko doživljaja. Trenutno se radi o najboljem primjeru u Hrvatskoj kako se brendira i razvija održivi turizam na razini destinacije. Ovo je osnova i tek prvi korak, bez kojeg nema razvoja dalje.

Pravi posao tek počinje, no Istra korak po korak već godinama razvija tržišne koncepte, pa tako i ovaj, kroz razne natječaje i smjernice, tako da ova platforma nije došla preko noći, nego ima i konkretne brojke i već sada dodanu vrijednost ( dulja sezona, veće cijene, kvalitetnije goste ) za sve uključene u njoj. Bravo Istra.

Kao još jedan fenomenalni i genijalni primjer brendiranja je ISTRAtinčica

Naime, radi se o malom pakiranju u kojem se nalazi papirnata “vrećica” ( s desne strane na slici ) u kojoj je sjeme istarske tratinčice, a koju domaćini koji imaju oznakom Eco Domus daju svojim gostima kao poklon. Tako svaki gost dobije sjeme istarske tratinčice, koje nije tretirano, a proizvodi ga OPG Bel.

Fenomenalan detalj i snažna priča. Gosti kada se vrate svojim domovima posade sjeme istratinčice i Istra im ostaje u siječanj tijekom cijele godine. Koje odlično pozicioniranje na svjesnoj i nesvjesnoj razini kao i proof of concept održivog razvoja Istre. Naravno kako će se gosti vratiti u Istru. Genijalno.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN