Kako se turoperatori mogu transformirati suočeni s izazovima Covid-19?

Kako se turoperatori mogu transformirati suočeni s izazovima poput Covid-19, ograničenja putovanja i rezultirajućih velikih padova rezervacija? – bilo je glavno pitanje na koje je probala odgovoriti nova studija...

Kako se turoperatori mogu transformirati suočeni s izazovima poput Covid-19, ograničenja putovanja i rezultirajućih velikih padova rezervacija? – bilo je glavno pitanje na koje je probala odgovoriti nova studija predstavljena na fvw – TravelTalk.

Analiza procesa transformacije u industriji turoperatora – status quo i potrebne poduzetničke radnje” naslov je bijele knjige Markus Heller, upravnog partnera u konzultantskoj agenciji Dr. Fried & Partner, a koja sadrži mnogo korisnih i praktičnih informacija o tome kako se organizatori putovanja mogu pripremiti za buduće izazove.

Ovo se istraživanje temelji na rezultatima analize scenarija koju je krajem 2020. proveo dr. Fried & Partner u suradnji s Turističkim klubom industrije (TIC). Predviđeni scenarij za 2025. je da će se turističke tvrtke podvrgnuti samoobnovi u smislu metamorfoze, navodi autor.

Prema ovom scenariju, industrija će se pouzdati u vlastitu sposobnost da se transformira suočena s izazovima koje predstavlja pandemija Covid-19, ograničenja putovanja i rezultirajući veliki pad rezervacija. Studija se temelji na intervjuima stručnjaka s 15 top menadžera vodećih turoperatora provedenim u prvoj polovici 2021.

Intervjui su se temeljili na polustrukturiranom upitniku s otvorenim pitanjima, dok su dodatne sekundarne analize služile su za konsolidaciju i tumačenje rezultata intervjua. Cilj ove bijele knjige je raspraviti posebne promjene, polja djelovanja i korake za oblikovanje promjena u kontekstu ove metamorfoze.

Tako su se razmatralo pet dimenzija promjene: Strukture i procesi, proizvodi, cijene, kupci/prodaja/marketing i zaposlenici: Prema bijeloj knjizi koju je proveo dr. Fried & Partner, ovo je pet sektora u kojima se turoperatori moraju pripremiti za buduće izazove.

Prema nalazima dr. Frieda & Partnera, kriza je djelovala kao katalizator nekih tema, dok je neke stavljala u glavni fokus, druge stavljala na zadnju stranu. Nakon kratke faze „zamrzavanja“ na početku pandemije, mnogi projekti restrukturiranja koji su u tijeku ponovno su procijenjeni i stavljeni su novi prioriteti, ovisno o financijskim i ljudskim resursima.

Tako je pandemija COVID-19 ubrzala proces digitalizacije i za korisnike i za tvrtke. U mnogim slučajevima turoperatori su ubrzali automatizaciju i digitalizaciju unutarnjih i vanjskih procesa te testirali nove komunikacijske kanale i mogućnosti. Rada od kuće pridonio je prilagodbama procesa i novih modela poslovanja. Proširenje asortimana proizvoda i fleksibilnije mogućnosti rezervacija i otkazivanja pomaknuti su naprijed kao odgovor na promjenu želja kupaca i novih zahtjeva za proizvodima i uslugama. Poduzete mjere često su bile usredotočene na trenutne prilagodbe koje je zahtijevala pandemija.

Kao rezultat toga, angažman korisnika i pristup korisnicima u posljednjih su nekoliko mjeseci zauzeli zadnje mjesto. Posebno fokus je stavljen na višekanalne strategije i prodaju, koja prema autoru, imaju neiskorišteni potencijal za turoperatore. U isto vrijeme pandemija je promijenila i kupce.

Mnogi od njih postali su digitalniji i imaju nova očekivanja u vezi s budućim procesima pružanja usluga korisnicima. U kombinaciji s promjenom digitalne kulture kod turoperatora i industriji prodaje turizma, ovaj razvoj stvara nove mogućnosti za isprobavanje i implementaciju novih koncepata. Međutim, u mnogim slučajevima nedostaju inovativni koncepti usluga i prodaje za budućnost, ističe autor studije.

Stalni pritisak na cijene i dalje će biti izazov, a može se pretpostaviti da se kraj pandemije COVID-19 neće nužno poklopiti s završetkom gospodarske krize. Uzimajući u obzir ove izglede, uočeni nedostaci u mnogim područjima upravljanja prihodima zabrinjavaju. Optimiziranje marži na dugi rok mora biti cilj cijele industrije, jer je to jedini način da se smanji visoka razina obveza i izgradi snaga kapitala kako bi se osigurala budućnost“, ističe Heller te naglašava kako je sada vrijeme da se agencije preusmjere na teme koje će oblikovati rast poduzeća (i posljedično, dobrobit cijele industrije) na srednji i dugi rok.

Kako bi osigurali budući uspjeh, turoperatori bi trebali iskoristiti trenutno optimistično raspoloženje i posvetiti više pažnje temama pristupa i prodaje kupaca, kao i kapitalu i maržama. Ostala područja kojima je potreban daljnji razvoj su digitalizacija i automatizacija procesa, individualizacija proizvoda i angažiranje kupaca te zadržavanje i motiviranje zaposlenika u cijeloj industriji, zaključuje autor u studije.

Cijelu studiju možete pogledati OVDJE.

Foto: Javier Allegue Barros, Unsplash / Ilustracija: HrTurizam.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN