Kako svjetske turističke zajednice komuniciraju u ovom trenutku? Glavni narativ je faza sanjarenja i planiranja

Iako je trenutno nažalost deplasirano govoriti o turizmu u ovoj situaciji, to ne znači da ne trebamo stati s komunikacijom na društvenim mrežama. Sada je idealno vrijeme za planiranje,...

Iako je trenutno nažalost deplasirano govoriti o turizmu u ovoj situaciji, to ne znači da ne trebamo stati s komunikacijom na društvenim mrežama. Sada je idealno vrijeme za planiranje, definiranje novi strategija, te pripremu marketinških kampanja za trenutak “day after korona”, da budu spremne i da se odmah krene s komunikacijom i promocijom kada prođe pandemija.

No, ono što je činjenica kako su trenutno svi online, više nego ikada, te neki u ovoj situaciji vide svoju priliku za dodatno pozicioniranje i širenje svoje baze korisnika. Upravo zbog toga sada je vrijeme iskoristiti sve blagodati koje nam donosi internet.

Faza sanjanja i planiranja

Ovo je vrijeme da se pozicioniramo, važno je da nam turisti i dalje ostanu u fazi sanjarenja. Pogotovo u ovo vrijeme kada je sve oko nas negativno, ljudima treba malo odmak od ove negativne situacije.

Također, kada prođe ova situacija, ako ćemo stalo komunicirati i biti u kontaktu s gostima, turisti će nam ostati lojalni i biti ćemo u njihovim planovima tj. pozicionirati se kako na svjesnoj tako i na nesvjesnoj razini. Također, ovo je prilika za širenje svoje baze pratitelja.

Kada pričamo o turizmu, narativ je kako je sada idealno vrijeme za istraživanje, otkrivanje i planiranje budućeg putovanja tj. sastavljanje svojevrsne bucket list-e. 

Kako nacionalne turističke zajednice komuniciraju u ovo krizno vrijeme?

Naravno, nitko se nije mogao pripremiti niti biti spreman za ovu situaciju , no Turističke zajednice Portugala i Švicarske brzo su se prilagodile i upravo krenule sa zanimljivim kampanjama.

VisitPortugal – It’s time to stop

Turistička zajednica Portugala krenula je s kampanjom It’s time to stop, koju prati hashtag #CantSkipHope. Cijelu kampanju prati glavni video s fenomenalnim narativom, osobno sam ga pogledao više puta i svaki put sam se naježio , pa čak i zasuzio.

Video naravno nije bio planiran, nego je napravljen sukladno ovoj izvanrednoj situaciji. A to je vješto naglašeno u samom uvodu u video, gdje stoji poruka kako su video snimke snimljene prije koronavirusa, a glas naratora snimljen je preko mobitela u njegovoj kućnoj izolaciji.

Dakle, odlična brza rekacija od VisitPortugal-a.

Tako na društvenim mrežama objavljuje

S odličnom klimom koja omogućuje golf tijekom cijele godine i velikom raznolikošću terena, Algarve je raj za golfere. Dodajte ga na svoju listu želja pri sljedećem posjetu Portugalu.

– poruka uz sliku je kojom VisitPortugal promovira golski turizam putem društvenih mreža

Švicarska – Dream Now. Travel later.

Švicarska turistička zajednica jučer je krenula s kampanjom #DreamNowTravelLater.

Također, na njihovoj web stranici na naslovnici imaju zanimljiv interaktivni video ( iskreno ne znam kako bi ga definirao ) koji nas u živo vodi kroz krajolik, daje nam mogućnost da se krećemo gore i dolje, te pokazuje dodatne informacije o nekim atrakcijama i sadržajima.

Svakako pogledajte OVDJE, također zanimljiv novi princip koji nudi mnogo mogućnosti.

Norveška – Digital Fjord cruise

U ovoj situaciji gdje su svi u samoizolaciji, svi su online. Pa su tako popularni virtualni muzeji i virtualne ture destinacija. No, Norveška kompanija Norled napravula je korak dalje.

Norled AS je jedna od najvećih tvrtki za morski prijevoz te tvrtka ima preko 80 plovila i upravlja trajektnim i gliserom od Osla do Tromsa. Upravo je Norled preko svojih društvenih mreža organizirao virtualno krstarenje “Digital Fjord cruise” te pozvao pratitelje da im se pridruže na izlet brodom kako bi se upoznali s prekrasnim obalnim krajolikom, spektakularnim Sognefjordom i šarmantnim selima uz put do Flåma.

Cijeli film i krstarenje fjordom od Bergena do Flåma putovanje trajati će 5 sati i 25 minuta. Kako je to ispalo pogledajte OVDJE Naravno, ovaj događaj podržala i podijelila je i Norveška turistika zajednica Visit Norway.

Visit Sweden

S druge strane Švedska turistička zajednica VisitSweden poziva svoje pratitelje, kako smo svi u kućnoj samoizolaciji, da sami naprave poznate švedske specilitete – Cinnamon buns, te je podijlila recepte za isti.

Kao što sam spomenuo, virtualan stvarnsot je IN, a tako i Švedska ima svoje adute. Naime, oni su producirali tri VR filma, koje upravo komuniciraju preko društvenih mreža u vrijeme samo izolacije.

Doduše nedostaje interakcije, da direktno komuniciraju s nama kao gledateljima, kako bi nas dodatno uvukli u cijelu priču, no svakako zanimljiv pristup.

/ / / Swedish nature in Virtual reality (VR)

Kako komunicira HTZ?

Hrvatska turistička zajednica putem Facebooka objavljuje virtualna putovanja kroz objavu video iz naših destinacija, kao i fotografija. također, HTZ se priključio globalnoj kampanji za pomoć zagrebačkim bolnicama oštećenima u potresu.

Također, kao podršku Zagrebu nakon potresa, objavili su emotivnu poruku i video uz #LoveZagreb

Za kraj, i Portugal i Švicarska su prve iskočile i tek su krenule s komunikacijom na društvenim mrežama i kampanjom u kontekstu istražuj i sanjaj, vidimo se uskoro, tako da ćemo vidjeti u kojem smjeru će se razvijati komunikacija.

Druge turističke zajednice “recikliraju” stari sadržaj, no nisu još napravile ciljanu strategiju krizne komunikacije kao što su Portugal i Švicarska. No tek možemo očekivati komunikacijske strategije, jer nitko se naravno nije mogao pripremiti za ovu situaciju.

Za sada su najbrže reagirali Portugal i Švicarska te nam pokazali pozitivan primjer kako komunicirati u vrijeme izolacije i krize. Pratimo dalje i donosimo zanimljive promocijske i komunikacijske koncepte. Slobodno nam javite i druge pozitivne primjere na vijesti@hrturizam.hr, ako smatrate da su vrijedne dijeljenja.

U svakom slučaju, u kriznoj situaciji, najgore je ne komunicirati.

Pozovite svoje pratitelje da objavljuju svoje fotografije, video materijale, iskustva i priče kako bi potaknuli infrakciju, te naravno storyelling je najjači alat.

P.S. Svakako pogledajte odličan primjer komunikacije i kreativnog razmišljanja, Muzeja Getty koji je pokrenuo izazov #BetweenArtandQuarantine, a koji je odmah postao viralan.

Odličan primjer kako treba komunicirati u vrijeme izolacije #BetweenArtandQuarantine

Povezane vijesti: