Kako uspješno organizirati biciklističku utrku? Saznajte od Istria Granfondo

Biciklizam i brojni dodatni turistički sadržaji obilježili su protekli vikend u sjeverozapadnoj Istri. Glavna utrka međunarodnog biciklističkog cestovnog maratona Istria Granfondo, koji se održao petu godinu za redom, bila...

Biciklizam i brojni dodatni turistički sadržaji obilježili su protekli vikend u sjeverozapadnoj Istri. Glavna utrka međunarodnog biciklističkog cestovnog maratona Istria Granfondo, koji se održao petu godinu za redom, bila je u subotu 1. listopada sa startom i ciljem u Umagu, u turističkom naselju Stella Maris, tik uz ATP stadion Gorana Ivaniševića.

Prije početka maratona zabilježeno je više od 630 prijavljenih iz 12 zemalja, a početak starta dočekan je uz odličnu atmosferu zahvaljujući organiziranom popratnom sadržaju, publici i prekrasnom vremenu.

Lekcija br.1: Bez kvalitetnog sadržaja, kako glavnog tako i sporednog, nema uspjeha.

Najviše prijavljenih biciklista bilo je iz Slovenije što je prva godina ovog događanja u kojoj su prijave iz jedne zemlje nadmašile broj domaćih natjecatelja. Osim hrvatskih i slovenskih biciklista koji su činili više od 50% sudionika, značajan je porast broja sudionika maratona iz Italije i Austrije, a biciklisti su osim iz europskih zemalja poput Francuske, Češke, Mađarske, Velike Britanije, Njemačke i Švicarske pristigli čak i iz SAD-a.

Lekcija br. 2: Krenuli su korak po korak te su kvalitetnom i profesionalnom organizacijom rasli iz godine u godinu, kako brojem domaćih tako i stranim biciklistima. No početna baza mora biti na leđima domaćih biciklista tj. sudionika

Pomicanjem održavanja utrke sa, po dosadašnjim godinama, nedjelje na subotu povećao se i broj noćenja te vikend boravaka biciklista i njihove pratnje u sjeverozapadnoj Istri kojima je motiv dolaska u destinaciju bio ovogodišnji maraton.  Za vrijeme trajanja utrke najmlađi posjetitelji kojih je ove godine bilo više od stotinu, imali su organiziran zabavan sadržaj – natjecanja, ples i animaciju dok su odrasli uživali u ponudi brojnih izlagača i bike fashion reviji.

granfondo

Lekcija br. 3 : Slušati argumentirane kritike, prijedloge i reakcije natjecatelja, jer to je najvrijednije besplatno istraživanje. Ipak se utrka organizira zbog njih, a ne Vas kao organizatora, zar ne?

Ovaj veliki međunarodni jesenski biciklistički maraton se tako pretvorio u pravu sportsku vikend-manifestaciju, a počela je već u petak sa City Cycle Tour-om koja je krenula uz stručno biciklističko vodstvo od turističkog naselja Stella Maris duž umaške obale do centra Umaga gdje su sudionici mogli degustirati autohtone istarske gourmet delicije i poznata vina vinara iz destinacije u novootvorenom wine bar-u ItIstria. Po povratku na cilj za njih, ali i ostale posjetitelje društvene zone događanja bio je organiziran Cheese & Wine Party.

Lekcija br 4. Poštujmo sebe, poštivati će nas i drugi. Uvijek razmišljajte van okvira i nudite domaće i autohtone proizvode. To je i sama esencija turizma i to turisti žele. Također, budite kreativni i organizirajte dodatne sadržaje kako bi zaokružili priču. Važan je cjelokupni turistički proizvod i doživljaj.

Veliki interes za Istria Granfondo ove su godine pokazali, uz domaće, i brojni strani mediji koji su ovu utrku osim kroz najavu prije odlučili popratiti i osobno te su boravkom u sjeverozapadnoj Istri doživjeli duh i atmosferu utrke i manifestacije, ali i bolje upoznali ponudu destinacije van glavne sezone čija će promocija sigurno zabilježiti efekt sljedeće godine.

gran

Lekcija br 5. Organizacija manifestacija, utrka i svih drugih turističkih atrakcija nije trošak, nego investicija. Dugoročna investicija, a ne na kratke staze, koja će produljiti turističku sezonu, stvoriti dodatni motiv dolaska, generirati povećanje turista van sezone i u konačnici stvoriti potrošnju.

 

Ovo je samo mali dokaz i dio savjeta iz konkretnog primjera kako se dugoročnim i profesionalnim  planiranjem i razvojem može produljiti turistička sezona , kao i postići odlični rezultati. No bez ulaganja tj. investiranja od prve godine i jasnog cilja uspjeh ne bi bilo.  Ništa se ne može kratkoročno postići, za sve je potrebno vrijeme, pogotovo za privući strane posjetitelje. Kao i razno druge uspješne priče, Istra Granfondo je počeo prve godine skromno ali s jasnom vizijom. Rasli su svake godine korak po korak, a tek će sad nakon pet godina i ovogodišnjeg uspjeha početi rasti strelovito.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN