Kakve veze ima rast potrošnje antidepresiva u Svijetu s turizmom?

Prije 15 godina, Island je imao najveću svjetsku stopu konzumacije antidepresiva – 71 od 1.000 ljudi svakodnevno je konzumiralo antidepresive. Do 2015. godine taj se trend nije promijenio, nažalost...

Prije 15 godina, Island je imao najveću svjetsku stopu konzumacije antidepresiva – 71 od 1.000 ljudi svakodnevno je konzumiralo antidepresive. Do 2015. godine taj se trend nije promijenio, nažalost samo se dodatno pogoršao te je prema podacima Statiste u 2015. godini broj konzumacije antidepresiva narastao na 130 od 1.000 svakodnevno konzumira antidepresive.

Australija je druga po potrošnji antidepresiva, pa slijedi Portugal, UK itd…

Inače, u svijetu iz godine u godinu raste potrošnja antidepresiva, a o kojoj govore razna istraživanja. Tako recimo, kako je prenio Novi List, u istraživanju, objavljenom u European Journal of Neuropsychopharmacology, navodi se da je u razdoblju od 2005. do 2012. godine broj mladih kojima su liječnici propisali antidepresive u Njemačkoj povećan za 49 posto, u Velikoj Britaniji za 54 posto, a u Danskoj za čak 60 posto. SAD je u istom razdoblju zabilježio porast potrošnje ovih lijekova za 26 posto, a Nizozemska za 17 posto.

Na globalnoj razini, procjenjuje Svjetska zdravstvena organizacija, depresija će do 2020. godine postati drugi zdravstveni problem.

Izvor: Statista

Kakve veze ima rast potrošnje antidepresiva u Svijetu s turizmom?

Prilika za produženje pred i posezone? #nostres kao turistički proizvod i pametno pozicioniranje neke turističke destinacije svakako bi bio pametan potez.

Gledajući ovu tablicu odmah mi je na pamet došla ideja kako bi ove informacije mogli dobro iskoristiti za turizam, u kontekstu turističke ponude koja komunicira i pozicionira neku destinaciju kao #NoStres destinaciju. Pa da podijelim glasno razmišljanje s vama.

NoStres kao glavni motiv komunikacije ponudio bi uživanje na nekom otoku bez puno ljudi, u pred ili posezoni, ili u Lici i Slavoniji, a svakako bi uključivao ponudu aktivnog turizma, eno i gastro ponudu, Wellness, branje maslina, Lika ili Velebit ( Via Dinarica ), cikloturizam po unutrašnjosti Istre i posjet konobama, eko smještaj, branje tartufa ili lavande ( izrada parfema ili sapuna od lavande ), tura koja posjećuje više otoka itd… s druge strane fizički rad, kao i sport, je prema mnogim istraživanjima dobar kanalizator stresa. Mogu li se zamisliti da u posezoni provedem vikend u Betini na Murteru na nekoj radionici male brodogradnje? Svakako mogu. A kad bi još time kroz 7 dana i uspio izraditi mali brodić koji je time i funkcionalan, to bi bila odlična priča. Zamislite se provozati brodićem koji si sam napravio i još k tome baciti udicu i uloviti si večeru s domaćinom. Inače, prošle godine u Resort 9 na Korčuli, u suradnji s majstorima brodogradnje radili su radionicu s gostima, te u sklopu animacijskog tima s djecom radili male drvene brodiće, a koji su bili funkcionalni i koji su kasnije djeca vozili na moru. Mogu samo zamisliti veselje i izraz lica djece kada su sjeli u svoj drveni brod i zaploviti morem.

Kada gledamo širu sliku, upravo je stres jedan od glavnih bolesti modernog doba, te je sve veći fokus na kretanje, zdravu i organsku prehranu ili zdrav način života te odmah od gradske vreve i posla.

Možemo li ponuditi #nostres vikend ili tjedan u Hrvatskoj? Svakako možemo, od otoka, unutrašnjosti uz obalu i kontinentalnog turizma. Također, možemo se tematski vezati na istu filozofiju, ali kroz neki dodatni motiv / strast kao što je čitanje, ( tjedan književnosti uz more, tjedan francuske šansone ) ili neka edukacija u kontekstu šivanja, kuhanja piva, itd… Ovo su sve samo nabacane različite ideje koje mi se trenutno vrte po glavi, mozak mi radi u šestoj brzini, no uz malo duži brainstorming sigurno se može napraviti odlična priča i dobitna “nostress kombinacija. Pogotovo ako nas je više, jer dvije glave su pametnije od jedne.

#NoStress kao fokus i pozicioniranje neke destinacije u posezoni. Zašto ne, tko će biti prvi koji će se pozicionirati u tom segmentu? Naravno ne radi se tu o masi turista, nego o filozofiji manje turista s većom potrošnjom. Jedno je sigurno, no stress ture koje nude odmak od gradske vreve s pozivom da se upozna prirodu, čuje “zvuk tišine” i razno raznim drugim marketinškim porukama zapakiranim u odličan NoStress turistički proizvod mogle bi biti pun pogodak.

Svijet je pun ljudi koji dijele istu strast, a koji se okupljaju kroz razne specificirane i nišne portale, grupe itd… recimo jedna od velikih strasti su ljubitelji spačaka. Tako je Samobor u sklopu 23. svjetskog susreta Spačeka kroz par dana ugostio 9000 sudionika iz 40 zemalja i oko 3000 posjetitelja. U ovoj priči nema #NoStress motiva, možda bi to više bio nekakav internacionalni turnir u šahu na nekom otoku, no samo dajem primjer kako se kroz razne strasti ljudi povezuju, a koje mogu i jesu motiv dolaska. ( šahovski velemajstor Gari Kasparov ima hrvatsko državljanstvo te živi u Hrvatskoj, a siguran sam kako bi mnogo zaljubljenika u šah voljeli imati priliku osobno s njim pričati )

Ovo je i dobar primjer kako nastaju ideje ili plastični primjer kreativnog procesa. Dovoljna je samo jedan informacija, trenutak, slika, rečenica… koji nam je privukao pažnju da pokrene kreativni tornado u našoj glavi. Zato je potrebno što više čitati, istraživati, gledati svijet otvorenim očima, i pratiti širi spektar tema. Sve počinje jednom idejom, a nadam se da je ovaj članak potaknuo barem jednu pozitivanu reakciju pa se možda uz dobar brainstorming dogodi neka nova turistička priča.

#NoStress, zdrav život, priroda, ekologija, organska hrana, uz dodatni motiv dolaska svakako su odlična kombinacija.

P.S. Uskoro kreće projekt “Idemo na selo” u Zagrebačkoj županiji, pa evo možda i prve prilike za #nostress vikend bez gradske gužve i buke.

Foto: Pixabay.com

Vijesti: