Kampanja “Tjedan odmora vrijedan” kreće na jesen. Igrate?

Situacija je takva kakva je, no to zasigurno ne znači kako je turistička sezona gotova. Ne, nikako. Prilagodi se, promijeni fokus i idemo dalje. Ova sezona je jednostavno izvanredna,...

Situacija je takva kakva je, no to zasigurno ne znači kako je turistička sezona gotova. Ne, nikako. Prilagodi se, promijeni fokus i idemo dalje. Ova sezona je jednostavno izvanredna, u kojoj nema dugoročnih planiranja, nego se situacija iz dana u dan mijenja, a tako moramo i mi. Od početka epidemije znalo se da kada se otvore granice počinje medijski ali i politički “rat” jer će svaka država htjeti zadržati svoje građane unutar svojih granica, kako bi pokrenula svoju ekonomiju. Logično i prirodno.

Dok su se drugi bavili nama, mi smo se hvalili turističkim brojkama, uspjeli smo se othrvati svim medijskim napadima te je turistička sezona do sada bila bolja nego što je itko mogao očekivati. Daleko je to od uspješne sezone ( moramo znati kako nije bio predsezone, kako su troškovi bili puno veći te kako su cijene smještaja bile nikada niže ) no nažalost trenutna epidemiološka situacija nam ne ide u korist, što nas je dovelo do situacije da smo stavljeni na crvene liste u Italiji, Sloveniji, Velikoj Britaniji i djelomično u Njemačkoj. Nema tu teorije zavjere, za loše epidemiološke rezultate smo si sami krivi, kako god okreneš.

U ovom članku neću analizirati jesmo li dobro ili loše reagirali, gdje smo pogriješili, a gdje smo poentirali, bit će vremena za analizu, no sada je najvažnije tražiti odgovor na pitanje kako i što dalje? 

Jedna od opcija je svakako da se ozbiljnije okrenemo i domaćem tržištu. Da podsjetim, u Istri su upravo domaći turisti spasili predsezonu, te uz manji broj dolazaka, nego inače, generirali bolju turističku potrošnju. Mnogi hotelijeri i restorani su se ugodno iznenadili ove godine domaćom potrošnjom, i kako kažu nisu požalili što su se obratili upravo domaćem gostu. Domaći gost je više nego dobar gost – rekao mi je jedan direktor hotela. Naravno teško je generalizirati i ništa nije crno ili bijelo, no kako sam ovo ljeto proveo 60 dana uzduž Jadranske obale, od Istre do Makarske rivijere, u razgovoru s mnogim turističkim djelatnicima mogu sa sigurnošću reći: Domaći gost je dobar gost.

Upravo zato uputio sam upit Hrvatskoj turističkoj zajednici, je li u planu promotivna kampanja prema domaćem tržištu, te što je s projektom “Tjedan odmora vrijedan” koji je bio otkazan zbog epidemije koronavirusa.

“Hrvatska turistička zajednica će u svoje promotivne aktivnosti kroz rujan, a posebno posezonu, gdje ćemo u komunikacijskom smislu najviše isticati nautički, zdravstveni i kontinentalni turizam, svakako uključiti i domaće tržište s kojeg smo u dosadašnjem dijelu ove iznimno zahtjevne i nikad teže turističke godine ostvarili 83 posto lanjskog rezultata, dok samo u dosadašnjem dijelu kolovoza s domaćeg tržišta ostvarujemo rast turističkog prometa, mjerenog dolascima, od velikih 19 posto” ističu iz HTZ-a.

Na jesen je u planu i pokretanje kampanje “Tjedan odmora vrijedan”, naravno ukoliko će epidemiološka situacija biti stabilna, što je svakako odlična vijest.

“Kroz jesen planiramo aktiviranje kampanje „Tjedan odmora vrijedan“ koja za cilj ima poticanje domaće potrošnje u posezoni, odnosno korištenje turističkih usluga u zemlji po smanjenim cijenama. Spomenuta kampanja je spremna, međutim, u ovom trenutku možemo reći kako će do njene realizacije doći ukoliko epidemiološka situacija u zemlji to bude dozvoljavala, odnosno ako epidemiološka slika u zemlji bude stabilna. Zdravlje i sigurnost svih naših građana i turističkih djelatnika prioritetni je zadatak svih nas”, zaključuju iz HTZ-a.

Također, osobno smatram kako bi i Ministarstvo turizma i sporta, u posezoni trebao pokrenuti i projekt Cro kartica, pošto je projekt ionako gotovo i spreman na aktivaciju, bez obzira na trenutnu situaciju. Iako je priča o Cro karticama nažalost aktivirana u lošem trenutku, zbog korona krize, osobno smatram kako se radi o dobrom projektu, ukoliko se isti uključi u širu platformu promocije domaćeg turizma. Ionako je potrebno minimalno tri godine da projekt zaživi tj. pokaže se na tržištu uspješnim ili ne, svaka pozitivna kampanja za naš turizam u posezoni, a pogotovo za kontinentalni turizam je itekako dobrodošla. Uskoro malo više rasprave o Cro karticama, vratimo se na projekt “Tjedan odmora vrijedan”.

Kako ističu u HTZ-u, promocija projekta kreće na jesen, bilo bi dobro da se turistički sektor uključi u isti. Ništa nas ne košta, osim par minuta vremena za ispunjavanje podataka, a radi se o besplatnoj promociji. Pogotovo kontinentalne destinacije. Samo se sjetite gužvi u NP Plitvička jezera i NP Krka, bez obzira što je to bio trenutak otvaranja ili izlaska iz karantene.

U akciju se mogu uključiti svi turistički gospodarski subjekti: hotelske kuće, privatni iznajmljivači, restorani, parkovi prirode i nacionalni parkovi, muzeji, galerije, adrenalinski turizam, aktivnosti i dr. Svakako gledajte da se udružite u destinaciji, sinergija je ključna te stvorite zanimljiv turistički proizvod i motiv dolaska, a ne da je opet svaki za sebe. Također, ne morate dati popust na smještaj, no možete na neke druge usluge. Uglavnom imate prostora za igru s ponudom, a svakako je puno bolje kada vas je više u cijeloj priči. Osim što smještaj nije motiv dolaska, kada vas je više, onda zaokružite priču.

Odličan je primjer ove godine suradnja i sinergija partnera u Istri kroz projekt “Wonders of Istria”.

ROXANICH Wine & Heritage Hotel Motovun poklanja: SUPERIOR OSTANITE ISKUSTVO,
Chiavalon Organic Extra Virgin Olive Oil poklanja: EKSKLUZIVNA DEGUSTACIJA GRANDA,
Destilerija AurA poklanja: Iskustvo DISTILERY,
Vina Frankovic poklanja: Franković obilazak i degustacija,
San Rocco – Boutique Hotel poklanja: ISTRA GASTRO SANJANJE,
Karlić Tartufi poklanja: Jedinstveno iskustvo lovačkog tartufa

“Sve što vam je potrebno za jedinstveno putovanje: vrhunski smještaj, hrana i piće vrhunska kvaliteta, degustacije, atrakcije, pokloni i unikatna ISTRA.”, ističu u najavi nagradne igre. Nagradu daje šest poznatih istarskih obitelji koje vode vrhunska poduzeća i jamče nezaboravno putovanje i pravo gastronomsko iskustvo.

Kao što vidite, ključna riječ je zaokružen sadržaj i sinergija. Pametnom sve jasno. Ovom prilikom bih istaknuo i otok Pag sa svojom novom odličnom outdoor pričom “Pag Outdoor Summer Weekend“, Zagrebačku županiju s projektom “Odmor nikada bliže, Međimurje s projektom “Međimurje daje više“, kao i Karlovac koji je ovaj tjedan objavio novu pivsku priču “Na pivo u Karlovac“.

Uglavnom, uključite se i priključite promociji u istom valu. Opet, zajedno svi uvijek jači, kako na stranom tako i na domaćem tržištu. Za sudjelovanje u akciji “Tjedan odmora vrijedan” prvo je potrebno registrirati se, a pri registraciji potrebno je unijeti svoje kontakt podatke kao i osnovne podatke o poslovnom subjektu koji prijavljujete za sudjelovanje. Također, svoju turističku ponudu morate staviti u određenu kategoriju, od smještaja, hrane i pića, aktivni odmor, ruralni turizam na dalje…

Sve uvjete sudjelovanja u projektu pročitajte OVDJE

I za kraj, svakako bi pametno i puno efikasnije bilo da HTZ krene što prije s kampanjom, najkasnije od 01. rujna, da sada počinje prodavati i promovirati jesen, i da kampanja intenzivno traje najmanje mjesec dana.

P.S. Ne, ovo nije Promo članak HTZ-a. Otvori oči i bori se. Ili nemoj, no onda nemoj kukati. Ove godine je doslovno borba za svakog gosta. Borba koja se nastavlja, nema predaje. To je najmanje što možemo napraviti, probati napraviti sve što je u našoj moći i biti proaktivni.

P.S. 2 I meni je rapidno pao promet, propala konferencija i razni projekti ove godine, vratilo me je najmanje tri godine unazad i ne znam kako ću preživjeti do proljeća 2021. godine, a nisam imao sezonu. Ne kukam, borim se i guram naprijed te i dalje svaki dan pišem 5 vijesti.

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN