Kako su naše turističke destinacije iskoristile uspjeh Vatrenih za dodatnu promociju

Povijesni nastup hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu, na kojem je naša zemlja osvojila povijesno drugo mjesto, značajno je pridonio promociji Hrvatske. Ustvari definitivno možemo pričati o najboljoj...

Povijesni nastup hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu, na kojem je naša zemlja osvojila povijesno drugo mjesto, značajno je pridonio promociji Hrvatske. Ustvari definitivno možemo pričati o najboljoj marketinškoj kampanji u povijesti ikada za Hrvatsku.

Prema analizi Mediatoolkita, alat koji prati sto se sve piše o bilo kome na cijelom internetu u real time-u, a koji je redovito pratio spominjanje Hrvatske u svjetskim medijima, finalna analiza nakon završetka finala govori kako je ostvareno preko 60 milijardi impresija ( pregleda članaka ) gdje se spominje Hrvatska na svjetskim medijima.

Tako je objavljeno preko milijun članaka, a u Hrvatskim medijima više tisuća članaka na tu temu.  Pričamo samo o novinarskim člancima, a kada tome dodamo društvene mreže, sasvim je jasno kako je ovo promocija koju je nemoguće platiti niti dobiti nikakvom PR kampanjom te još jednom dokazuje kako je sport, a pogotovo nogomet,  koji je najbolji ambasador naše Hrvatske.

Naši nogometaši postigli su s promocijom Hrvatske više u mjesec dana nego mi, svih nas ostalih preko 4 mil, svi skupa od osnutka države – više od svih institucija, kampanja, PR-a u ovih 28 godina.Da nismo prošli osminu finala ti bi brojevi bili red veličine 1000 puta manji. Teško, gotovo nemoguće, je izmjeriti koliko je ljudi vidjelo nešto barem jedan put, no moja procjena je između 2 i 2.5 milijarde ljudi.” zaključuje Tomislav Grubišić iz Mediatoolkita. 

Izvor: Mediatoolki.com

A kako sport, a pogotovo nogomet kao “najvažnija sporedna stvar na svijetu” privlače mase, samim time direktno utječu na povećanje potrošnje i donose značajan impuls za gospodarstvo. Tako je prema procjenama HGK, u Hrvatskoj je za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji potrošeno 9.277.224.291,92 kuna.

No, koje su naše turističke destinacije iskoristile ovaj odličan PR momenat za dodatnu promociju. Za sada istražujući po internetu  najaktivniji su Pula i Zadar.

HTZ, Grad Pula i MediaCom kreirali najuspješniju real-time kampanju Svjetskog prvenstva?

Video kojim je Grad Pula najavio izravan prijenos finalne utakmice nogometnog prvenstva u Areni pogledalo je gotovo 350 tisuća ljudi diljem svijeta

Tako je više od 10 tisuća ljudi pratilo je finalni prijenos utakmice svjetskog nogometnog prvenstva na velikom ekranu u pulskoj Areni. Vrijednost ovog jedinstvenog događanja prepoznala je i Hrvatska turistička zajednica koje je u suradnji s agencijom MediaCom i Gradom Pulom osmislila kampanju “2nd best place to watch World Cup finals”.

Video kojim je Grad Pula najavio izravni prijenos finalne utakmice Svjetskog nogometnog prvenstva u Areni, ostvario je više od 4.700 dijeljenja i više od 343 tisuće pregleda, dok se ukupan broj interakcija sa sadržajem popeo iznad 72 tisuće, bez investiranja u njegovo oglašavanje, ističu iz agencije MediaCom.

Prošlo finale svjetskog prvenstva pratilo je preko milijardu ljudi te smo znali da će, nakon pobjede u polufinalu, sve vezano uz Hrvatsku biti pod povećalom javnosti. Tome svjedoče i rezultati pretraga na tražilicama pa se Hrvatska u posljednjih tjedan dana na Googleu našla među najtraženijim pojmovima na svim svjetskim jezicima. Iskoristili smo ovu priliku dok je svjetska javnost senzibilizirana, reagirali smo u stvarnom vremenu te osmislili kako, uz imidž sportske nacije, što bolje predstaviti i našu kulturu, povijest i prirodne ljepote. Iz tog smo razloga odlučili realizirati prijedlog brendiranja prijenosa finala u pulskoj Areni kao “2nd best place to watch World Cup Finals”, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Sjajna je ovo promocija Pule koja iz godine u godinu ruši turističke rekordne posjećenosti, a čije su se snimke ponovno našle u najvažnijim svjetskim medijima. „Grad Pula se dugoročno opredijelio za razvoj i realizaciju kvalitetnih i jedinstvenih događanja koja doprinose dodatnoj promociji grada, što naposljetku prepoznaju naši sugrađani, ali i sve brojniji domaći i strani gosti. Reakcije nakon izravnog prijenosa završne utakmice svjetskog nogometnog prvenstva u Areni potvrđuju kako radimo dobar posao. Slika naše Pule još je jednom obišla cijeli svijet u formatu video najave na društvenim mrežama, čime smo ponovno pokazali kako prepoznajemo višestruke prednosti online komunikacije. Vjerujem kako će pozitivan efekt biti vidljiv u narednom period te se želim zahvaliti svima koji su u nedjelju bili u Areni i navijali“, naglasio je gradonačelnik Pule Boris Miletić.

Video: Kako je prošao prijenos finalne utakmice Svjetskog nogometnog prvenstva u Areni

Imali smo vrlo malo vremena za realizaciju ovog projekta koji je nastao u rekordnom roku, u samo 24 sata. Ideju “2nd best place to watch World Cup Finals” preoblikovali smo u kratki video koji je najavio izravni prijenos utakmice između Hrvatske i Francuske u Areni i koji smo plasirali na društvene mreže Croatia Full of Life. Cijelu smo priču popratili dronovima iznad Arene za vrijeme same utakmice i na taj način stvorili dodatni sadržaj koji je „zavladao“ društvenim mrežama. Rezultati su sjajni, a to ne bi bilo moguće bez odjela za sadržaj MediaCom Beyond Advertising i NuNu Produkcije iz Pule“, izjavio je direktor za strateško planiranje u agenciji MediaCom Marko Matejčić.

ZADAR : Promotivna kampanja TZG Zadar i TZ Zadarske županije

Foto: Boris Zupčić

Iz TZ Zadra javljaju kako se nastavlja intenzivna zajednička promotivna kampanja na društvenim mrežama TZ Zadarske županije i TZ grada Zadra na četiri emitivna tržišta, s posebno ciljanim širim urbanim područjima gradova u kojima igraju zadarski reprezentativci.

Poznata je činjenica kako vrhunski uspjesi sportaša u pravilu doprinose promociji zemalja iz kojih dolaze, no kod zadarskih nogometaša fokus je više nego obično okrenut ka rodnom gradu naših reprezentativaca, kojeg uporno ističu na zastavama i transparentima ne samo na ovom prvenstvu, nego već dugo vremena i putem svojih profila na društvenim mrežama te interviewa u medijima, ističe Ante Galić iz TZ Zadra te dodaje: “Kod zadarskih reprezentativaca je specifično to što njihovi fanovi, ali i šira publika koja neobavezno prati sport zna iz kojeg grada dolaze i intuitivno ih povezuju sa Zadrom, što nije slučaj s puno sportskih zvijezda. Naravno, osim što sami rado ističu svoj grad, tome su doprinijele i njihove osobne zanimljive životne priče neraskidivo vezane uz naš grad. Sve to je u kombinaciji sa spektakularnim dočekom prije dva dana u marketinškom smislu izvrsna podloga za turističku promidžbu destinacije putem oglasa, fotogalerija i videa. ” zaključuje Galić.

A kako je izgledao doček u Zadru pogledajte u fenomenalnom jednominutnom videu kojeg je izradila ekipa zadarskih snimatelja s mora, kopna i zraka uz pomoć Zračnih snaga Hrvatske vojske, a dovršio ga je Igor Goić.

Inače osim dolje odličnog videa, svakako treba vidjeti fenomenalne fotografije autora Borisa Zupčića koje možete vidjeti OVDJE

“CROATIA FULL OF EXCELLENT PLAYERS“ KAMPANJA HTZ-A NA DRUŠTEVNIM MREŽAMA

Svakako treba istaknuti i HTZ koji su prepoznali priliku za dodatnom promocijom naše zemlje kao atraktivne i poželjne turističke destinacije.

Tako su web stranice HTZ-a tijekom nedjelje i finala zabilježila je porast posjeta za više od 200 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Najviše posjeta internetske stranice bilježile su od 16 sati pa sve do sat vremena nakon utakmice, a najviše posjeta zabilježeno je iz Indije, Italije, SAD-a, Njemačke, Hrvatske, Rusije i Francuske.

Skraćena verzija promotivnog videa ( dolje u prilogu ) Ambasadori hrvatskog turizma, u kojoj se pojavljuju hrvatski nogometni reprezentativci Modrić, Rakitić, Mandžukić, Lovren i Kovačić, bila je okosnica promotivnih aktivnosti na društvenim mrežama i novim medijima.

Kako navode iz HTZ-a, povodom finalne utakmice odlično je prihvaćena promotivna kampanja na YouTube kanalu te na društvenim mrežama Facebook i Instagram.

Fokus je bio na području oko stadiona Luznhiki, a nakon utakmice na cijelom području Moskve, a kampanja je dodatno proširena na emitivna tržišta kao što su Njemačka, Austrija, Italija, Nizozemska, Švedska, Španjolska i Švicarska. Riječ je o zemljama koje za hrvatski turizam predstavljaju važna tržišta, ali i o zemljama u kojima naši igrači igraju za velike klubove. U sklopu ove kampanje ostvareni su impresivni rezultati: gotovo 4 milijuna impresija, skraćeni video ostvario je doseg od 2.5 milijuna ljudi, a više od milijun ljudi je promotivnu objavu HTZ-a komentiralo, podijelilo ili lajkalo.

 

Odlične rezultate bilježe i organski postovi HTZ-a na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter. Tako je na globalnoj Facebook stranici ostvaren doseg od 2.5 milijuna ljudi u nekoliko sati, a kada se tome pridoda doseg ostvaren na ostalim Facebook stranicama kreiranim zasebno po tržištima, dolazimo do ukupnog dosega od 5 milijuna ljudi. Na ovoj društvenoj mreži, na kojoj je u samo jednom danu zabilježeno više od 9000 novih fanova, najpopularniji je bio promotivni video s nogometašima te postovi o kratkoj „školi“ kako postati hrvatski navijač u sedam koraka. Odlične rezultate bilježi i objava koja je nastala u suradnji s Great British Chefs, a koja je promovirala hrvatsku eno-gastronomiju kroz pripremu najboljeg hrvatskog jela za nogometno prvenstvo od strane vrhunskog britanskog chefa Toma Browna, zaključuju iz HTZ-a.

Naravno i Twitter bilježi odlične rezultate, kao i i društvena mreža Instagram gdje je kanal HTZ-a posjetilo više od 8.5 milijuna fanova, a samo na Twitteru je ostvareno gotovo 3 milijuna impresija, dok je promotivni video na ovoj društvenoj mreži vidjelo više od milijun ljudi.

HTZ na odmor u Hrvatsku dovodi fotoreportera koji se našao u vatrenom slavlju hrvatskih nogometaša

Također, danas iz HTZ su javili kako na odmor u Hrvatsku dovodi fotoreportera Yurija Corteza, fotoreportera Angence France-Pressa, koji je djelić svjetske slave i pažnje zadobio našavši se usred slavlja hrvatskih nogometaša nakon veličanstvenog pogotka Marija Mandžukića i plasiranja Hrvatske u finale Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji.

Prilika koju ne smijemo propustiti 

U cijeloj priči pozitivnog PR-a koji vlada cijelim svijetom i društvenim mrežama, nije dovoljno promovirati samo slike dočeka kao i povijesni uspjeh Vatrenih, nego treba naći način kako na to kao glavni motivi ili vizual priče, dodati tj. povezati i promovirati turizam, kulturu, gospodarstvo… kako bi cijela priča dobila na dodanoj vrijednosti i puno veći pozitivni efekt.

Ovo je samo još jedan dokaz kako su sportaši naši najbolji ambasadori te kako moramo puno ozbiljnije i strateški se fokusirati da kroz sportske uspjehe vertikalno i horizontalno vežemo priču s drugim industrijama. Također, kada ako ne sada, ozbiljnije krenuti u razvoj sportskog turizma, prvo od ulaganja u cijelu infrastrukturu koja je prvi preduvjet, te onda lijepo zaokružiti cijelu priču i opet iskoristiti priču kao najuspješnije sportske nacije u Svijetu.

U svakom slučaju, radi se o nemjerljivoj reklami za Hrvatsku, a kako smo je iskoristili, koju smo priču ispričali i kako ćemo je tek iskoristiti tek ćemo vidjeti u bliskoj budućnosti.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN