Uoči nove ljetne turističke sezone, Alma Career Croatia je putem portala MojPosao napravio istraživanje s ciljem da se dobije slika koji su najpoželjniji poslodavci u turizmu i ugostiteljstvu?
Istražvanje, Poslodavac prvog izbora napravljeno je na uzorku od više od 34.000 ispitanika tijekom 2024. godine, a istraživanje se provodi na godišnjoj razini dvadesetu godinu za redom.
Prema istraživanju Poslodavac prvog izbora, najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u djelatnosti Smještaja te pripreme i usluživanja hrane, odnosno u turizmu i ugostiteljstvu su: Valamar Riviera, MAISTRA te Globalna hrana (McDonald's).
Listu TOP 10 najpoželjnijih poslodavaca, nakon spomenuta prva tri poslodavca, prate: Zagreb City Hotels, Aminess, Plava Laguna, Solaris, Victus Grupa, Esplanade Oleander te Liburnia Riviera Hoteli.
Ovaj poredak odražava želje i preferencije radnika te prikazuje tvrtke u kojima bi zaposlenici, kada bi imali slobodan izbor, najradije nastavili graditi svoju karijeru, navode sa portala MojPosao.
Prilike za napredak u struci i dobri međuljudski odnosi kao važni faktori
Kako bi otkrili koje su to male tajne koje čine razliku među poslodavcima, ispitanike se zamolilo da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora posjedovati.
Najviše ispitanika (49%) označilo je prilike za napredak u struci kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u ovoj djelatnosti. Na drugom mjestu našli su dobri međuljudski odnosi, odnosno dobra radna atmosfera (42%) te na trećem dobar tretman od strane nadređenih, a ovu stavku je odabralo čak 39% ispitanika.
Među ostalim faktorima ističu se sigurnost radnog mjesta, dobra reputacija tvrtke, ravnoteža poslovnog i privatnog života te prilika za hijerarhijsko napredovanje.
Više od trećine ispitanika (39%) kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz turističke djelatnosti često razmišlja o promjeni poslodavca. Nešto manji broj ljudi (42%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 19% ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca.
Međutim, ispitanici koji već rade kod svog poslodavca prvog izbora u puno manjoj mjeri razmišljaju o promjeni posla, nego oni koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora.
U prijevodu, nešto manje od trećine ispitanika (29%) koji rade kod svog poželjnog poslodavca uopće ne razmišlja o promjeni posla, dok je takvih svega 8% među ispitanicima iz ukupnog uzorka.
Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz turističke i ugostiteljske djelatnosti za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri biraju bonuse za izvanredna postignuća, naknadu za putne troškove, fleksibilno radno vrijeme, edukacije zaposlenika te besplatni obrok na poslu, edukaciju zaposlenika te naknadu za putne troškove.
Zanimljivo, mobilni telefon za osobnu upotrebu i pokriveni troškovi kulturnih i sportskih aktivnosti najmanje su važne beneficije.