Moć fotografije u turizmu

U današnjem digitalnom svijetu postoje nova pravila poslovanja, koliko god to neki ljudi ne žele prihvatiti, rastom interneta i društvenih medija svijet i poslovanje se promijenilo te se rapidno...

U današnjem digitalnom svijetu postoje nova pravila poslovanja, koliko god to neki ljudi ne žele prihvatiti, rastom interneta i društvenih medija svijet i poslovanje se promijenilo te se rapidno razvija iz dana u dan. Jedan od malih dokaza za taj fenomen ,kako ga neki nazivaju , je kako samo jednim postom ili jednom slikom možeš napraviti „revoluciju“ na internetu i za svoje poslovanje, što je do jučer bilo nezamislivo.

Da, sve se opet okrenulo, nova su pravila u digitalnom svijetu te se sve okreće kvalitetnom sadržaju i slici kao najvažnijem faktoru – što veće i kvalitetnije slike. Vjerujem kako ste ovih dana i Vi bili uvučeni u raspravu o fenomenu crno-plave tj. bijelo-zlatne haljine koja je “srušila „ internet, naravno kako haljine više nema za kupiti jer su rasprodali sve zalihe, što je samo još jedan dokaz o snazi i moći koju ima fotografija kao medij – jedna fotografija.

Ovaj post motiviran je i posvećen samo jednoj fotografiji – fotografija kao mediju u turizmu.

Na internetu sam slučajno naišao na jednu fotografija koja me je, blago rečeno, oduševila.

Čim sam je vidio probudila je u meni jak i snažan pozitivan osjećaj, toliko me je razbudila i pogodila ravno u centar desne polutke mozga koja je zadužena za kreativno razmišljanje, maštu, slikanje, pjevanje i slično. Da je moguće, odmah bi se teleportirao na to mjesto i u miru prepustio beskonačnom trenutku. To je fotografija koja priča tisuću riječi, emocije vrište u meni a sama pomisao doživljaja da mogu biti na tom mjestu je mojim riječima neopisiva, nisam pjesnička duša pa ulazi u kategoriju ono nešto, neprocjenjivo. Opet sam se naježio kako pišem o toj fotografiji, kao i prvi put kada sam je vidio. Mozak mi radi sto na sat i odmah vizualiziram sebe na toj slici kako sijedim u miru obasjan suncem, u tišini mora, ispijam espresso, čitam novine te sa guštom držim cigaretu u ruci.
To je moj strastveni svakodnevni ritual, te male stvari koje me čine sretnim i potpunim. Da to je to, u potpunosti sam ispunjen i smiren – to sam ja
Blago je reći, kako me je fotografija potaknula na razmišljanje, probudila maštu, potaknula na akciju, te sam dobio poziv da jednog dana moram biti na toj fotografiji. Odmah sam taj doživljaj stavio na svoju listu stvari koje moram doživjeti do kraja života.

Ova jedna fotografija upotpunjuje i ujedinjuje moju filozofiju turizma koji čine – emocije , doživljaj i priča – da to je turizam. Moj opis ove priče je samo dokaz koju moć ima fotografija. Nakon svih ovih emocija i doživljaja koja je fotografija probudila u meni, ne može nitko tvrditi kako fotografija nije vijest, priča i kako je fotografija samo slika.

2c4d732ce06d484ee000eff70720a0e1

Da li samo jedna fotografija može pokrenuti jednu totalno novu nišu u turizmu?

Smatram kako definitivno može ! Siguran sam kako spomenuta fotografija budi iste ili slične emocije i doživljaj kod strastvenih ljubitelja ispijanja kava kao i kod fotografa. Samo jedna fotografija može biti okidač i konkurentna prednost spram konkurencije. Naravno kako iza te fotografije mora postojati infrastruktura i priča koja mora biti vjerodostojna. Ako želimo u turističkoj destinaciji dovući recimo ljubitelje kave, te time upotpuniti svoju destinaciju onda moramo imati sljedeće : kafiće koji pripremaju vrhunsku kavu, ne samo komercijalne kave, nego kave o kojem procesu brinu od samoga početka do samog kraja, pržionicu kave, edukaciju kako skuhati odličnu kavu, Coffe art festival, centar za bariste, Coffe umjetnost, festival kave, možda i fora kip kave na posebnoj lokaciji, umjetnost crtanja kavom… Također, možemo osnovati internacionalni klub ljubitelja kave, dovesti europsko natjecanje za najbolje bariste itd.

Ne znam da li ste znali, u Zagrebu je 2012.godine postavljen rekord najvećeg cappuccina na svijetu, u organizaciji Julius Meinl povodom njihovog 150. rođendana. Najveći cappuccino kuhalo je 1200 barista koji su veliku šalicu napunili sa 2012 litara crnog zlata, kako se još naziva kava.

kava

Ako ste zaljubljenik u kavu, onda cijenite cijelu umjetnost koja se iza nje krije,a kava kao i vino ima jako dobru i duboku priču, samo nažalost potrošači nisu dovoljno upoznati s time. Osim navedenog potrebno je organizirati razne manje evente koji njeguju kavu, od sajma kave do raznih priča o kavi kojih ima jako puno. Napravimo 10 lokacija za potpuno drugačije ispijanje kave, nešto slično kao što je Turistička zajednica Crikvenice napravila s mjestima za ljubljenje „ This is Good Kiss Spot „ o kojem sam pisao u prošlom postu.
Potrebno je samo staviti jednu stolicu i mali stolić usred maslinika ili organizirati ispijanje kave na zalasku i svitanju sunca. Istinski doživljaj ispijanje kave , te samim time i doživljaj za novu vrhunsku sliku koja priča destinacija. Zamislite tekst pored slike: Pronađite 10 lokacija za iznimni doživljaj ispijanje kave u Rovinju. To je onda vjerodostojna, drugačija i potpuna priča. A sve je bazirano na samo jednoj fotografiji. Fenomenalno, super priča, zar ne ?

Spomenuo sam klub ljubitelja kave, da li ste znali kako u Opatiji već godinama cvate jedna niša turizma igrača koji igraju popularno igru bridž ?

„Iz dosadašnjih događanja je poznato da su bridžisti dobri potrošači te troše približno 30% više od ostalih gostiju u destinaciji.“ Istaknuo je Goranom Grgurićem, organizator 52.Europskog timskog prvenstva u bridgeu u Opatiji, za portal Poslovni turizam

Samo u sklopu prvenstva u mjesecu lipnju u Opatiji ostvareno je oko 12.000 noćenja zahvaljujući bridžu, a uzevši u obzir kako već godinama raste broj inozemnih turista koji igraju bridge i dolaze u Opatiju zbog istog, možemo reći kako je Opatija kroz samo jednu nišu ostvarila prilično dobar profit i to van sezone. Bitno je za istaknuti kako je cijelu priču pokrenu upravo gospodin Grgurić kao privatna osoba koja među ostalim strastveno igra bridž. A sada zamislite da priču o kavi ili neku drugu pokrene turistička zajednica u suradnji sa gradom.

E da, sigurno Vas zanima o kojoj se to famoznoj slici radi, koja je probudila moje emocije i koja me motivirala za ovaj post  ? Da li se možete vizualizirati na ovoj slici ? Uživajte !

7b21003bd920d1b422e6678005d671de

Budan sanjam trenutak kada ću biti na toj fotografiji, ispijati mali espresso, čitati novine i sa guštom zapaliti cigaretu.

Zamislite turističku brošuru bez fotografija, web stranicu nekog turističkog resorta bez ijedne slike ili sutrašnje novine u kojoj je samo tekst bez fotografija. Smiješno , zar ne ? Nadam se kako ste se uvijerili u moć fotografije, a kao najbolji dokaz je sama činjenica kako je ova jedna fotografija probudila tolike emocije te potaknula me je na dolazak u Rovinj. Za dobru fotografiju nije dovoljno samo opaliti gumb, fotograf treba pokazati dušu, priču i emocije. U Turističkoj zajednici Rovinja to dobro znaju, pitajte ih. Zato cijenite dobru fotografiju tj. kvalitetnog i profesionalnog fotografa.

I ne zaboravite, turizam se sastoji od emocije,doživljaja i priče. Budni sanjajte.

 

Lijep pozdrav iz najstarijeg grada u Europi,

 

Goran Rihelj @ Večernjakova blogosfera

Povezane vijesti: