S 86 marina, te 220 luka nautičkog turizma, Hrvatska je u samom svjetskom vrhu nautičkog turizma. U prošloj godini posjetilo nas je 585.000 charter gostiju, koji su ostvarili gotovo 4 milijuna, velike turističke brojke traže i velika ulaganja.
Svi istinski zaljubljenici u nautički turizam poželjeli su da su se 13. lipnja u jutarnjim satima našli u prostorijama Interpretacijskog centra maritimne povijesti Milne. Naime, toga dana ondje se žustro izlagalo i debatiralo na temu nautičkog turizma, održivosti, maritimne baštine i zelene tranzicije, a govornici su stigli - iz svih relevantnih sektora važnih za njegov razvoj. Na konferenciji su se okupili pravi biseri nautičkog turizma otoci: Brač, Vis, Hvar i Šolta.
"Centar maritimne povijesti Milne u kojem se nalazimo, ustvari je preteča nautičkog turizma. Na nekadašnjim mjestima gdje su se gradili brodovi i jedrenjaci, nalaze se danas marine. Zbog toga je jako važno na ovoj konferenciji govoriti o očuvanju mora, da bi ga slijedeće generacije mogle baštiniti na neki drugi način", istaknula je direktorica Turističke zajednice Općine Milna, Ana Grassi.
Važnost očuvanja okoliša i održivosti kao da je već i samim svojim outfitom u zelenim nijansama željela naglasiti naša uvažena panelistica, pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet, Matea Dorčić.
"Izvrsna je ovo prilika da se podsjetimo na uspješnu suradnju između Splitsko-dalmatinske županije i Općine Milna, stavljajući u fokus uvijek ravnomjerni regionalni razvoj te nužnost razvoja pametnih i održivih otoka. U posljednje dvije godine bilo nam je zadovoljstvo i čast sa preko 660.000 eura poduprijeti projekt rekonstrukcije zida i proširenja obale na predjelu Racić u Milni, pa nam je ovo prilika da na licu mjesta vidimo u što smo ulagali", ponosno je istaknula pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko-dalmatinske županije, Matea Dorčić, najavivši nove projekte i suradnje, poput one između Općine Milna, Općine Sutivan i Splitsko-dalmatinske županije, za koju se očekuje iznos bespovratnih sredstava od preko 2 milijuna i 400 tisuća eura.
Uvodni dio savršeno je zaokružila direktorica Turističke zajednice Splitsko-Dalmatinske županije, Ivana Vladović.
"Doživljaja koje mi ovdje imamo, žargonski rečeno, nema nigdi na svitu. Nemojmo se boriti za turističke brojke – borimo se za doživljaje, borimo se za ljepotu, i za budućnost onih kojima to ostavljamo! Cilj Splitsko – dalmatinske županije je brendirati naš način života, prikazati Dalmaciju kakva je iskonska. 365 dana u godini ovdje se lijepo živi, 365 dana u godini imamo vrhunsku gastronomiju, kulturu, povijest je na sve strane, naše čarobno more je i u najvećim neverama ipak sigurno. S 23 zračne linije smo povezani tokom cijele godine. Sretna sam što sam danas tu među otočanima, u Milni koja priča divnu nautičku priču, mjesto koje je ribarstvom i brodogradnjom ohranilo generacije."