Korean Air dugoročno se povlači s hrvatskog tržišta

Najveći južnokorejski avioprijevoznik, Korean Air, dugoročno se povlači s hrvatskog tržišta, te je kompanija zatvorila prodaju na liniji Seul – Zagreb – Seul za 2021. godinu. Kako prenosi portal...

Najveći južnokorejski avioprijevoznik, Korean Air, dugoročno se povlači s hrvatskog tržišta, te je kompanija zatvorila prodaju na liniji Seul – Zagreb – Seul za 2021. godinu.

Kako prenosi portal Croatian Aviation, kompanija je 01. rujna 2018. godine pokrenula redovnu liniju između Seula i Zagreba s tri leta tjedno; utorkom, četvrtkom i subotom zrakoplovima tipa A330-200 koji u floti ovog prijevoznika imaju kapacitet od 218 putnika. U prva dva mjeseca linija Seul – Zagreb bila je jedna od top 3 linije u cijeloj mreži Korean Aira.

Korean Air najavio je letove preko Zuricha i za zimu 2019./2020. te su se operacije tako odvijale sve do kraja studenog 2019. godine. Kompanija je tada naprasno objavila kako će privremeno ukinuti letove prema Zagrebu (i Zurichu) zimi, te je promet obustavljen u prosincu, naravno, zbog loše popunjenosti zrakoplova.

Korean Air nije imao uspjeha u Zagrebu i kompanija će zasigurno dobro razmisliti hoće li ovu liniju uopće ponovno pokrenuti, navode iz Croatian Aviation-a. Naime, visoke cijene aviokarata zasigurno nisu privukle putnike iz Hrvatske da koriste ovog prijevoznika kako prema Seulu, tako i prema drugim destinacijama prema kojima Korean Air leti a s kojima je zagrebačka linija imala dobre konekcije (destinacije kao što su Tokyo, Peking, Sydney, Auckland, Brisbane i sl.).

Korean Air potpuno se fokusirao na dovođene turista u Hrvatsku i regiju što je imalo smisla jer je veći broj korejskih turista ranije putovao prema Zagrebu s drugim, ranije spomenutim prijevoznicima. Upravo su južnokorejski putnici činili (pre)velik udio u putničkoj strukturi, kompanija je u potpunosti zanemarila lokalno tržište i njene putnike. Nadodamo li na to da je trgovinska razmjena između Južne Koreje i Hrvatske razmjerno mala te da u Hrvatskoj posluje razmjerno mali broj korejskih kompanija (kao i hrvatskih u Koreji), jasno je da su korisnici ove linije uglavnom bili turisti.

Korejski su turisti poznati po tome da u vrlo kratkom roku žele posjetiti što veći broj gradova, jasan dokaz jest to kako su grupna putovanja započinjala slijetanjem u Zagreb na redovnoj liniji Korean Aira (preko 11 sati leta), zatim je uslijedila vožnja autobusom do Bleda te smještaj u hotel. Nakon toga, u sljedećih 7 dana, do povratnog leta za Seul, korejski bi turisti obišli brojne destinacije autobusom od Bleda preko Ljubljane, Istre, Zadra, Splita, sve do Dubrovnika, a povratak bi bio preko Mostara i Međugorja, Plitvičkih Jezera i konačno Zagreba. U prodaji su bili i paket aranžmani koji su uključivali slijetanje u Frankfurt te putovanje autobusom sve do Dubrovnika, kao i polazak iz Beča, posjet Budimpešti, Zagrebu, cijeloj našoj obali i BiH.

Za kraj, kao i uvijek, tako i u zračnom prometu vladaju tržišni zakoni, te ukoliko bude velika potražnja za otvaranjem linija, sigurno kako će Korean Air ponovno otvoriti liniju.

Foto: Korean Air

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN