Križevci proaktivno krenuli u razvoj cikloturizma

Grad Križevci i Turistička zajednica Grada Križevaca u suradnji s partnerima ove godine izradili su Akcijski plan razvoja cikloturizma do 2025. godine. A odlična vijest je kako Akcijski plan...

Grad Križevci i Turistička zajednica Grada Križevaca u suradnji s partnerima ove godine izradili su Akcijski plan razvoja cikloturizma do 2025. godine.

A odlična vijest je kako Akcijski plan nije napravljen “proforme” niti ne skuplja prašinu u ladici, nego se je odmah krenuli u implementaciju istog.

Tako je jedan od prvih koraka implementacije Akcijskog plana bila izgradnja pješačko-biciklističkih staza u Križevcima koje su upravo nedavno predstavljene javnosti. Naime, u okviru EU projekta Cyclo-Net, izgrađeno je novih 4,35 kilometara biciklističkih staza u Križevcima te izgradnju biciklističkog mosta preko potoka Vrtlin u Ulici Ivana Gundulića i nastavak pristupne ceste na Ratarni od vidikovca prema Potočkoj ulici.

Također, od prošlog mjeseca u Turističkom informativnom centru u Križevcima, posjetitelji mogu unajmiti četiri brdska i četiri brdska hibridna električna bicikla te krenuti po biciklističkim stazama Križevaca i Kalničkog prigorja na biciklu.

Edukaciju biciklističkih vodiča Podravine i Prigorja

U sklopu navedenog Akcijskog plana razvoja cikloturizma, osim gore navedenih već realiziranih aktivnosti, detektirano je kako u destinaciji nedostaje educiranih biciklističkih vodiča.

Zato TZ grada Križevaca pokreće program edukacije biciklističkih vodiča, a koji će se održati u suradnji sa Istarskom razvojnom turističkom agencijom (IRTA d.o.o.) tijekom mjeseca rujna 2019. kroz dva vikenda u Križevcima i okolici. Voditelj programa edukacije je alfa i omega razvoja cikloturizma u Hrvatskoj, Martin Čotar, hrvatski biciklist i voditelj Bike i Outdoor odjela Istarske razvojne turističke agencije. 

Kako su za edukaciju biciklističkih vodiča financijska sredstva osigurana kroz sufinanciranje Hrvatske turističke zajednice pristupanje na edukaciju je besplatno.

Kako ističu iz TZ grada Križevci, edukacija će obrađivati široko gradivo: teoretski, praktični i terenski rad. Obrađuju se nastavne teme kao što su: odnos biciklističkog vodiča prema gostu cikloturistu, oprema vodiča, vođenje grupe, kartografija i orijentacija (teorija i praksa), izrada turističkih paket aranžmana, osnove fiziologije i prehrane, prva pomoć, zakonska regulativa, osnove o biciklima (vrste, dijelovi, položaj tijela, podešavanje, e-bike), tehnika vožnje i poligon, terenski servis itd..

U Križevcima u nazad nekoliko godina intenzivno radimo na razvoju cikloturizma. Upravo je završen jedan od dva cikloturistička projekta gdje su izgrađene pješačko-biciklističke staze. Također, izdali smo i prvu seriju brošura na pet stranih jezika, a koji promoviraju 10 cikloturističkih staza staza. Također, ovo je smo prvi korak, a trenutno pripremamo dalji razvoj cijele turističke i cikloturističke infrastrukture kroz EU fondove. Ono najvažnije je da nakon puno truda napokon vidimo pozitivni pomak u dolasku cikloturista koji istražuju Križevce i Kalničko prigorje” ističe Olinka Gjigaš, direktorica TZ Križevci te dodaje kako stvari sigurno mogu ići samo na bolje sukladno realizaciji Akcijskog plana razvoja cikloturizma i danjeg ulaganja u promociju i razvoj cikloturizma.

Turistička zajednica Grada Križevaca poziva zainteresirane da se jave za sudjelovanje u edukaciji i pošalju svoje prijave na tz@krizevci.hr.

Također, izuzetno je važno što je u Križevcima aktivan Križevačka udruga biciklista ( KUB ), a koji su aktivni partner u izradi svih cikloturističkih dokumenata i planova, kao i organizatori raznih biciklističkih utrka na području grada Križevaca.

Upravo biciklistički klubovi i udruge su nositelji razvoja cikloturizma u svakoj destinaciji, te bez njih svakako je teško i skoro pa nemoguće kvalitetno razvijati cikloturizam. Oni aktivno “žive” cikloturizam iz dana u dan, poznaju i održavaju staze, povezuju se s drugim cikloturistima te uz potporu grada i turističke zajednice čine kostur razvoja cikloturizma.

Popis staza možete vidjeti na Google karti , a GPX i KMP trackove možete skinuti na stranicama Križevačke udruge biciklista.

Naravno, kao i uvijek, sve je do nas samih, želimo li tržišni razvoj ili ne. Uvijek je glavno pitanje financiranje, no opet, važno je biti proaktivan i težiti ka razvoju sukladno trenutnim resursima i mogućnostima. Ministarstvo i HTZ potiču i sufinanciraju cikloturističke projekte, postoje razni EU fondovi, a svakako kako je uloga grada i TZ-a ključna u svim aktivnostima. Grad kao jedan od glavnih investitora turističke infrastrukture mora shvatiti kako je ulaganje u razvoj turizma, kao i cikloturizma investicija, a ne trošak. U Hrvatskoj imamo znanje, uspješne poslovne modele, tvrtke, proizvode i pojedince za razvoja cikloturizam. Dakle, sve imamo, samo je pitanje želimo li se baviti tržišnim razvijem ili ne. Samo obilježiti cikloturističke karte na brošuri ne možemo zvati kao razvoj cikloturizma, postoji cijeli standard kako se razvija cikloturizam.

Ili igraš igru ili ne. Križevci vide svoju priliku i šansu u cikloturizmu, te korak po korak aktivno rade na razvoju istog.

Foto: TZ Križevci


Povezane vijesti: