Kuća dalmatinskog psa u Šibeniku: Hrvatska vraća svoj glas globalnoj ikoni

Jedna od onih ideja: ‘kako je moguće da do sada nije već napravljena’.

Foto: Igor Pavlović

Autor:  HrTurizam.hr

27. lipnja 2025.

U Šibeniku svečano otvorena Kuća dalmatinskog psa. Najnovija turistička atrakcija koja slavi našu svjetski poznatu pasminu bit će na ponos Dalmaciji i čitavoj Hrvatskoj. 

Dalmatinski pas, jedinstvena i svjetski poznata pasmina koja svoje porijeklo dokazano nosi iz Dalmacije, ovaj je četvrtak napokon dobio svoju Kuću i to u centru Šibenika. 

Činjenica da za dalmatinskog psa znaju u svakom kutku naše planete, ali da rijetko tko zna da je porijeklom baš iz Hrvatske, bila je glavna inspiracija osnivačima Kuće dalmatinskog psa.

Stoga Kuća dalmatinskog psa na originalan i inspirativan način slavi ikonične dalmatinere, ali i bogatu baštinu Dalmacije, pružajući našoj autohtonoj i jednoj od najprepoznatljivijih svjetskih pasmina svu pažnju koju zaslužuje. 

Jedna od onih ideja: ‘kako je moguće da do sada nije već napravljena’. No napokon sada je Šibeik i Hrvatska uzela glavnu ulogu naratora, jer kao što smo spokenuli - radi se o pasmini za kojiu cijeli svijet zna, a skoro nitko ne zna kako se radi o pasmini iz Hrvatske.

"Zanimljivo je pitanje kako se to nitko prije nije sjetio. Mislim da tu i je ljepota ove ideje jer je jednostavna, svima logična, a nikad prije napravljena. Ovako nešto je Hrvatskoj i Dalmaciji trebalo još odavno, drago mi je da smo baš mi to i ostvarili. Očekujemo jako veliki interes turista (i domaćih i stranih) jer se radi o nečemu jako lijepom, privlačnom i zanimljivom, kao što su dalmatineri. Krajnja misija ovog muzeja je brendiranje destinacije (Dalmacije i Hrvatske) kao domovine dalmatinskog psa te stvoriti ili osnažiti perceptivnu vezu dalmatinera i Hrvatske. Naravno, cilj nam je i povećati turističku ponudu jednom kvalitetnom i jedinstvenom pričom. Ovo je dokaz da hrvatski turizam može puno više od lijepih plaža, čistog mora i površne zabave. Smisao turizma i je ponuditi nešto lokalno autentično, nešto što gosti nemaju nigdje drugdje za doživjeti. Uvjereni smo da je Kuća dalmatinskog psa u Šibeniku baš pravi primjer toga", rekao je za HrTurizam Igor Mladinović, direktor kreativne agencije HEARTH koja je osnivač Kuće dalmatinskog psa. 

Igorpavlovic 8198 large

Igorpavlovic 8356 large

Put od kretanja u realizaciju pa do danas trajao je oko dvije godine, a sama ideja se kuha već godinama.

"Zato sam danas jako ponosan jer smo napravili veliku stvar. Veliku stvar za nas, ali isto tako i veliku stvar za Šibenik, Dalmaciju i Hrvatsku. Ovo je jedna od onih ideja za koju se mnogi pitaju ‘kako je moguće da do sada nije već napravljena’, ali tako je to s velikim idejama, izgledaju jednostavno kad ih vidite, a malo tko ih se sjeti. I tu je snaga Heartha, da takve ideje stvara i, podjednako važno, da ih realizira“, izjavio je Mladinović u poslanom priopćenju.

Od karakteristika pasmine, uloge dalmatinskih pasa u društvu kroz povijest, pojavljivanja u pop kulturi do zabavnih sadržaja za djecu i atraktivnih „instagramičnih“ izložaka, Kuća dalmatinskog psa, prateći trendove moderne muzeologije, pruža poseban doživljaj. 

///Kakve veze Međunarodni dan pasa ima s turizmom?

///Ne može se u Hrvatskoj, ali zato može u Španjolskoj. "Zebra dalmatinka

///Pokrenuta inicijativa da se u Zadru pješački prijelaz oboji u šare psa

I suveniri su posebno osmišljeni i dizajnirani od poznatih hrvatskih umjetnika, dok su plišane dalmatinere kao suvenire izradili zaposlenici URIHO-a, Ustanove za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.

Komentar Gorana Rihelja, glavnog urednika portala

Otvorenje Kuće dalmatinskog psa u Šibeniku nije samo kulturna atrakcija - to je lekcija iz brendiranja koju Hrvatska konačno počinje usvajati.

Dalmatinski pas je globalni brand. Vizualna ikona koju poznaju generacije djece diljem svijeta, ne zbog turističkih kampanja, već kroz filmove, crtiće i pop-kulturu. No, unatoč svjetskoj slavi, malo tko zna da ova pasmina dolazi upravo iz Hrvatske, točnije iz Dalmacije.

I upravo u toj komunikacijskoj praznini ili raskoraku leži jedan od glavnih problema hrvatskog destinacijskog brendiranja: imamo globalne adute, ali ih ne znamo ili ne uspijevamo strateški komunicirati i brendirati. 

Kuća dalmatinskog psa simbolično i praktično zatvara tu prazninu. Preuzima narativ, povezuje emociju i znanje, te destinaciji daje priču koju nitko drugi ne može ispričati. Jeduno mi sami.  

Upravo to čini razliku u svijetu turizma. Ne tko ima više plaža ili sunca, već tko ima priču koja povezuje ljude, baštinu i iskustvo. I što je važnije, istinite priče, ne "hollywood kopije i izmišljene priče".

Igorpavlovic 8431 large

Brendiranje destinacije nije (samo) reklama, to je prepoznavanje i interpretacija vlastitih simbola. A dalmatinski pas je jedan od najjačih koje imamo.

Zato Šibeniku i autorima ovog projekta ne treba čestitati samo na novoj turističkoj atrakciji, već na tome što su postavili ogledalo svima nama: kako je moguće da smo toliko dugo ignorirali vlastitu globalnu ikonu?

Možda je ovo napokon trenutak da Hrvatska prestane tražiti inspiraciju izvana i počne graditi prepoznatljivost iznutra: kroz autentičnost, baštinu i simbole koje svijet već zna, ali ih još ne povezuje s nama.

Kuća dalmatinskog psa je prvi korak u tom smjeru. Vrijeme je da ih bude još.

INFO:

Kuća dalmatinskog psa nalazi se u centru Šibenika u Ulici kralja Zvonimira 42a, a radit će svakog dana. Više i nformacija o kući i radnom vremenu te posjetima može se naći na službenim web stranicama Kuće na https://homeofthedalmatiandog.com/ kao i na društvenim mrežama.

Foto: Igor Pavlović

Autor:  HrTurizam.hr

27. lipnja 2025.